Tech

Komentari 35

Redizajnirana Opel Insignia: Mnogo novosti ispod karoserije

Redizajnirana Opel Insignia: Mnogo novosti ispod karoserije

Izvana je teško primijetiti neku razliku u odnosu na model prije redizajna, no ispod karoserije je gotovo sve promijenjeno. Insignia ima nove motore, ovjes, mjenjače, 4x4 pogon...

Tri godine nakon tržišnog debija Insignia je prošla kroz ozbiljan redizajn. Iako je to na prvi pogled teško primijetiti. Jedine primjetne razlike u odnosu na stari model su drugačija svjetla, odbojnik i sitni detalji na maski. Straga su te promjene još i manje, no ipak se radi o gotovo potpuno novom modelu. Naime, promjene ispod karoserije su zaista opsežne, mnogo ozbiljnije nego što je to inače slučaj kod redizajna nekog automobila. 

Insignia je tako dobila potpuno novu paletu motora i u njoj nećete naći ni jedan agregat koji je do sada pokretao ovaj auto. Osnovu predstavlja 1,5-litreni dizel s tri cilindra i 122 KS uz koji Insignija ima emisiju CO2 od samo 99 g/km i tvornički deklariranu potrošnju od 3,7 l/100 km . Snažniji dizelski motor ima dvije litre obujma i 174 KS. Na benzinskoj strani su za sada samo snažni dvolitreni motori koji razvijaju 200 i 230 KS. Kasnije će ponudu proširiti i skromniji benzinac obujma 1,4 litre. 

Novi motori uz poboljšanu aerodinamiku (koeficijent je sada 0,25) garantiraju velik pad potrošnje goriva tako da nova Insignia sada troši do 18 posto manje od modela prije redizajna. 

I mjenjači su novi. Ručni ima šest brzina, automatik koji ide uz dizelske modele osam, a onaj za benzince čak devet brzina. Modificiran je i ovjes koji sada pruža bolje držanje u zavojima i bolju razinu komfora. Nov je i pogon na sve kotače koji sada, ovisno o situaciji u vožnji, može prebaciti do 100 posto snage na prednje ili na stražnje kotače. Riječ je prilično netipičnom i naprednom sustavu 4x4 pogona koji također može prebacivati potrebnu količinu snage između dva stražnja kotača, čak i do 100 posto na jedan kotač. Također 4x4 pogon je moguće isključiti i uključiti pritiskom na tipku što je jedinstveno među konkurentima. 

Još jedna novost su svjetla IntelliLux LED Pixel Light. riječ je LED Matrix svjetlima s takozvanom tehnologijom piksela. Svatko se od prednjih svjetala ovdje sastoji od čak 84 LED elemenata odnosno lampica. Tako je moguće vrlo precizno i jako osvijetliti dio na kojem svjetla na smetaju drugim sudionicima u prometu, dok se ostatak ceste osvjetljava umjerenije kako to ne mi smetalo ostalima. Konkretno ide li vam auto u susret svjetla će maksimalnim intenzitetom svijetliti na čitavom području oko njega, dok će samo dio ispred tog auta biti umjerenije osvijetljen. Takva svjetla dolaze uz nadoplatu, a u serijskoj opremi Insignije od sad su obična LED svjetla. 

Od ostalih novosti u Insigniji valja spomenuti novu digitalnu kameru za vožnju unatrag te nove i poboljšane sustave za pomoć u vožnji. Auto će se i dalje nuditi kao limuzina s petora vrata Grand Sport, karavan Sports Tourer i sportska verzija GSI s modificiranim ovjesom, upravljačem i Brembo kočnicama te benzinskim motorom s 230 KS. Ovaj auto do 100 km/h ubrza za 7,6 sekundi  i postiže 235 km/h. Osnovna Insignia s dizelskim motorom snage 122 KS i prilično bogatom opremom stajat će 203.092 kune, dok će snažniji dizel s još bogatijom opremom, za kojeg se smatra da će se najbolje prodavati, koštati od 236.684 kune.