Tech

Komentari 30

Trošarine promijenile tržište: Dizelaši su postali isplativiji

Trošarine promijenile tržište: Dizelaši su postali isplativiji

Zbog niske emisije CO2 dizelaši su većinom postali povoljniji te su sada mnogo isplativija kupnja, čak i za vlasnike automobila koji rade vrlo malo kilometara

Novi zakon o trošarinama  koji je na snagu stupio ulaskom u EU, po kojem se velik dio davanja za novi automobil obračunava na osnovu emisije CO2, već polako mijenja odnose na tržištu. Naime, zbog niske potrošnje, a samim time i niske emisije CO2, dizelski automobili su osjetno pojeftinili i približili se benzinskoj konkurenciji. Neki od njih su samo nekoliko tisuća kuna skuplji od usporedivih benzinaca i samim time isplativi već za nekoliko desetaka tisuća kilometara. Benzinski motori koji su se prošle godine ugrađivali u 51,4% automobila mogli bi time izgubiti vodeću ulogu na tržištu. Približavanje u cijenama posebice je očito kod povoljnijih, manjih automobila kod kojih su kupci dosad u velikoj većini birali benzinske motore. Sad bi se mnogi mogli odlučiti i za dizelske jer 8000 kuna viša cijena, kao kod Hyundaija i30 s trojim vratima isplati se za manje od 40.000 kilometara. Naravno ne treba zanemariti niti gubitak vrijednosti i kasniju prodaju. Naime, automobili s dizelskim motorima bolje “drže cijenu” i vlasnik će ih za nekoliko godina moći osjetno skuplje prodati. Jedini minus dizela je malo skuplje održavanje.

Iako uvoznici i prodavatelji tvrde da za sada nije vidljiva neka velika promjena u ponašanju kupaca i njihovim željama, lako bi se moglo dogoditi da dizelski automobili već tijekom ove godine preuzmu primat na našem tržištu. Dizelaši sada imaju veliku prednost pri kupnji, no i tu postoje skrivene zamke. Naime, vrlo se lako može dogoditi da za koju godinu naša nezasitna država uvede dodatne poreze na dizelska goriva ili na dizelske automobile, sve pod krinkom ekologije. Slična situacija se dogodila i u Njemačkoj gdje su prvo kupce osjetno poticali na kupnju dizelskih modela, a nekoliko godina poslije uveli su osjetno veće poreze kojima je isplativost velikog dijela dizelskih automobila postala vrlo upitna. 

Dakle, automobili s dizelskim motorima su trenutno u velikom naletu. Oni koji mnogo putuju ili većinu vremena provode na otvorenoj cesti preferiraju ih već godinama. Sada bi to mogli početi i oni koji ne rade mnogo kilometara i kojima automobil služi samo za grad. Koliko će taj trend potrajati, teško je prognozirati jer, osim faktora državnih davanja, tu je i neprestani razvoj benzinskih motora koji postaju sve štedljiviji. Tako bi se nakon očekivane dizelske dominacije, koja bi mogla potrajati nekoliko godina, ubrzo mogli vratiti na stari odnos snaga benzinski motor za one koji voze malo, dizel za velike putnike. 

Hyundai i30

Hyundai i30 je pravi primjer koliko su dizelaši pojeftinili. Do sada se velika većina kupaca kod i30 odlučivala za benzinski motor od 100 KS, no razlika od 8000 kuna i isplativost 90 KS snažnog dizelaša nakon manje od 40.000 km promijenit će trend.
Cijena benzinac: 91.990 kn
Cijena dizelaš: 99.990 kn
Isplativ nakon: 37.800 km

VW Passat

Passat je u dizelskoj izvedbi isplativ odmah. Naime osnovni 1.6 TDI sa 105 KS više je od 15.000 kuna povoljniji od osnovne benzinske izvedbe s 1.4 TSI motorom i 122 KS. Kupci Passata su preferirali dizel, no sada benzinac nema nikakvih izgleda...
Cijena benzinac: 200.602 kn
Cijena dizelaš: 184.983 kn
Isplativ: Odmah

Audi Q5

Primjer iz luksuznog segmenta također govori u prilog dizelu. Naime, Q5 s V6 benzinskim motorom i 272 KS te zanemarivo slabijim V6 dizelom s 245 KS stoji gotovo identično. Jasno da će velika većina birati dizelsku izvedbu, no tako je bilo i do sada. 
Cijena benzinac: 538.992 kn
Cijena dizelaš: 538.511 kn
Isplativ: Odmah

Honda Accord

Zbog novih trošarina benzinac je postao skuplji i tako manje konkurentan dizelu. Razlika od 6000 kuna je vrlo mala i brzo isplativa, pa će se benzinca držati samo oni koji rade vrlo malo kilometara ili pak najviše cijene sportsku notu Honde.
Cijena benzinac: 218.989 kn
Cijena dizelaš: 224.900 kn
Isplativ nakon: 32.200 km

Mazda CX-5

Još jedan model kod kojeg benzinac ionako nije bio popularan, a sada sasvim odlazi u drugi plan. Naime, cijena dizelskog modela je samo 3700 kuna viša. Dizel koji razvija 150 KS isplativ je u odnosu na benzinca od 165 KS za samo 22.700 kilometara. 
Cijena benzinac: 200.059 kn
Cijena dizelaš: 203.824 kn
Isplativ nakon: 22.700 km

Volvo V40

Još jedan primjer gdje je razlika u cijeni nakon promjena trošarina postala zanemariva. Dizelski model koji ima 115 KS i stoji otprilike 5000 kuna više isplati se za nešto više od 31.100 kilometara. U korist benzinca govori samo mirniji rad motora. 
Cijena benzinac: 179.775 kn
Cijena dizelaš: 185.054 kn
Isplativ nakon: 31.100 km