VIDEO: NASA je simulirala udar asteroida, u simulaciji je bila i Hrvatska, nema dobrih vijesti

Rezultati simulacije nisu ohrabrujući jer se pokazalo da u roku od šest mjeseci od kada je asteroid otkriven pa do njegova udara, znanstvenici nisu uspjeli pronaći rješenje s kojim bi spriječili udar

NASA je prošli tjedan provela simulaciju udara asteroida na Zemlju i način na koji bismo se mogli obraniti, ako da njega dođe.

No, kako prenosi Business insider, rezultati simulacije nisu ohrabrujući. Pokazalo se da znanstvenici nisu uspjeli pronaći način pomoću kojeg bi uspješno spriječili udar te zaključili kako bi jedino rješenje bila evakuacija područja na koje bi asteroid udario.

POGLEDAJTE VIDEO: NASA provela simulaciju udara asteroida na Zemlju

Eksperiment trajao četiri dana

Simulacija pada asteroida trajala je četiri dana, pri čemu su tijekom prvog dana znanstvenici uočili nepoznati asteroid koji su nazvali 2021PDC. Uočili su ga 19. travnja te su odmah potom izračunali i njegov datum udara na Zemlju - 20. listopada.

Drugog dana vježbe znanstvenici su se prebacili na početak svibnja i pomnije analizirali asteroid. Zaključili su da će gotovo sigurno udariti u naš planet i to negdje na području istočne Europe ili Sjeverne Afrike.

Pored Zemlje je projurio asteroid 'Bog kaosa'. Mogao bi u budućnosti i udariti naš planet

Pokušali se obraniti od svemirske opasnosti

Tada su krenuli s analiziranjem načina na koji bi se mogli obraniti od ove svemirske opasnosti.

Jedan od prijedloga bio je poslati svemirski brod koji bi pokušao uništiti asteroid ili ga barem skrenuti s puta, no zaključili su kako za tako složenu misiju jednostavno nemaju dovoljno vremena

Drugi prijedlog bio je gađanje asteroida nuklearnim oružjem, no kako nisu znali njegove točne dimenzije, pitanje je koliko bi takva obrana bila učinkovita.

Predviđeno mjesto udara bilo je blizu Hrvatske

Treći dan simulacije u eksperimentu skočili su na posljednji dan lipnja, kada su objavljene nove prognoze o mjestu udara asteroida koje su obuhvaćale i - Hrvatsku.

Naime, znanstvenici su predvidjeli da bi asteroid mogao udariti negdje oko Njemačke, Austrije, Češke, Slovenije i Hrvatske, a dan poslije mjesto udara definirano je preciznije. Na kraju su zaključili da bi područje udara bilo negdje između Njemačke, Austrije i Češke, pri čemu bi se oslobodila velika količina energije, kao pri eksploziji velike nuklearne bombe.

Ne postoji učinkovit način obrane?

Prema rezultatima eksperimenta, na zemlji ne postoji učinkovit način obrane od prijetnji iz svemira. No, ipak iz NASA-e naglašavaju kako ovakve vježbe pomažu boljoj komunikaciji “zajednice planetarne obrane” kako bi u slučaju potencijalne slične prijetnje u budućnosti svi bili dobro koordinirani.

Šanse da nas ovaj asteroid udari su 0,026 posto. Ali ako udari, bit će to kao 150 Hirošima

S obzirom na to da znanstvenici nisu uspjeli doći do učinkovitog načina obrane, sve što je preostalo jest evakuirati mjesta udara asteroida, koji su predvidjeli znanstvenici, i nadati se da će napraviti što manju štetu.

Iako veliki broj asteroida koji prođe pored Zemlje ne predstavlja opasnost, nadamo se kako se scenarij ove simulacije nikada neće ostvariti, barem ne u nekoj bližoj budućnosti.

Prije 19 godina objavili su prvi video ikad na YouTubeu. Znate li koji je video najgledaniji?
A DANAS BERU MILIJARDE

Nakon 19 godina postojanja, YouTube broji 2.7 milijardu mjesečno aktivnih korisnika diljem svijeta. Tada vjerojatno nitko nije mogao ni predvidjeti kakvu će popularnost ova platforma steći

Srušio se Twitter: Muskov 'X'  ne radi za milijune ljudi globalno
NIŠTA NE RADI

Srušio se Twitter: Muskov 'X' ne radi za milijune ljudi globalno

Problemi su počeli nešto prije 16 sati, a najviše su pogodili SAD, Veliku Britaniju i dijelove Europe te Azije.
Kina očekuje veliki cjenovni rat proizvođača električnih vozila