Zrakoplovne vlasti pozvale su na razvoj tehnologije kojom bi se sa zemlje mogla preuzeti kontrola nad zrakoplovom u zraku. Britanski i Njemački piloti skeptični su
Zbog Lubitza: Nijemci bi sada avionima upravljali i sa zemlje
Njemačke zrakoplovne vlasti poslale su apel avioindustriji da razvije tehnologiju kojom bi kontrola leta na zemlji mogla preuzeti kontrolu nad avionom u zraku. To bi trebalo spriječiti tragedije poput prošlomjesečnog pada Airbusa Germanwingsa.
Istražitelji vjeruju da je kopilot Andreas Lubitz, nakon što je kapetan leta napustio kabinu, zaključao i namjerno srušio zrakoplov u francuske Alpe ubivši tako 150 ljudi.
Da je tada postojala tehnologija daljinske kontrole sa zemlje, putnici kobnog leta danas bi vjerojatno bili živi.
- Ne mislim da je to jednostavno razviti, ali mogli bi takvu opciju imati u idućem desetljeću - rekao je Klaus Dieter Scheurle, čelnik njemačke zračne kontrole, a prenosi Reuters.
Udruga pilota Vereinigung Cockpit oko cijele ideje je poprilično skeptična, a ističu i da bi takav sustav mogao biti podložan zloupotrebi:
- Ne znamo koliko bi takva mogućnost bila napredak jer piloti koji sjede u kokpitu jedini su koji imaju sve informacije - rekao je glasnogovornik udruge Markus Wahl.
I britanska udruga pilota BALPA poziva na oprez zbog mogućnosti hakiranja i ranjivosti sustava daljinske kontrole.
Nesreća Germanwingsa već je utjecala na zračni promet jer većina kompanija uvela je pravilo po kojem u kokpitu obavezno u svakom trenutku moraju biti dvije osobe, a Njemačka je pozvala i na postrožavanje medicinskih i psihotestova za pilote.