Remscheid, Uskrsna nedjelja 1899. godine. Dok mu se djeca igraju, Johann Vaillant lista mjesečni časopis „Stari i novi svijet“ (op.a.“Alte und Neue Welt”) te zapaža zanimljivu sliku uskršnjega zeca koji izlazi iz jajeta.
Slikom patuljaka crvenih obraza te slatkih životinjica koje se čude uskršnjem jajetu iz kojega izlazi zec, Johann Vaillant je bio fasciniran. Otkupom autorskih prava na tu sliku započinje početak uspješne priče robne marke Vaillant.
Vrlo prepoznatljiv profil robne marke
Od prvoga dana „zec u jajetu“ dao je tvrtki Vaillant i istoimenoj robnoj marki vrlo prepoznatljiv profil. Od 1899. godine zaštini znak prisutan je na svim proizvodima, katalozima i brošurama. U roku od samo nekoliko godina, Vaillant je postao prepoznatljiva robna marka s izvrsnom reputacijom koja se neprekidno širila diljem Njemačke a ubrzo i izvan nje.
Zaštitni znak je redizajniran po prvi puta
Kada su 1920. godine porasli zahtjevi tržišta po pitanju dizajna proizvoda, Vaillant je prvi put zaposlio osobu za odnose s javnošću – ovo je bila odluka koja je postavila temelje daljnjeg razvoja tvrtke. Od tada o imidžu tvrtke brinu profesionalci na ujednačen način. Redizajniran je logotip, dizajn Vaillantovih proizvoda prilagođen je arhitektonskim zahtjevima tog vremena. Zaštitni znak doživio je svoj prvi re-dizajn.
Arhetip zaštitnog znaka je rođen
Vaillant je svom logotipu dao čiste linije i konture. „Zec u jajetu“ predstavlja središnju temu, dok je riječ „Vaillant“ nadodana. Kombinirajući pisanu riječ sa slikom, efekt identifikacije robne marke dodatno je ojačan. Svi kasniji redizajni temeljeni su na dizajnu izvornog znaka Pennya Lorbera te su ostali vrlo slični izvornoj izvedbi.
Zec postaje lik iz crtića te osvaja ljudska srca
1935. godine zec dobiva novu ulogu. U promocijskoj brošuri „Kraljevska priča o zecu“ on napušta svoje jaje te uskače u svjetsku povijest a time i povijest logotipa. S velikom dozom humora u toj priči uspijeva uvjeriti kraljevske vladare u prednosti korištenja tople kupke.
1970.-ih godina Vaillant se vraća uspješnoj interakciji s robnom markom. Nastaje novi animirani zec koji uskoro osvaja velik broj obožavatelja. Sve do danas popularnost zeca se nastavlja.
Moć, snaga i kompetencija
1953. godine Vaillantov logotip privremeno je izmijenjen: dodana mu je riječ „Geyser”. Na taj način pokušalo se značenje riječi „Geyser” (gejzir) uže povezati s dobro poznatim imenom Vaillant. Naime, od 1905. godine Vaillant je dominirao na tržištu zidnih protočnih grijača tople vode svojim zaštićenim terminom “Geyser”. Nekoliko godina kasnije, jaje u sklopu zaštitnog znaka je dobilo zaštitni okvir kao izraz moći, snage i kompetencije.
„Kolumbovo” jaje
Kasnije su zaštitnom znaku dodani dodatni dizajnerski elementi: korporativna nijansa zelene boje čini logotip nezamjenjivim – potvrdila razna istraživanja.
Većina nijemaca zna da Vaillantov zec pripada tvrtki sa sjedištem u Sjevernoj Rajni Vestfaliji. Dodatno, više od 70% svih Nijemaca je čulo za Vaillant. U Austriji i Nizozemskoj Vaillantov zec postiže slične rezultate.
Stoga odluka Johanna Vaillant da 1899. godine registrira zeca za svoj zaštitni znak ispala je poput Kolumbovog jajeta.
Razvitak Vaillantovog logotipa od 1899. do danas.