Obavijesti

Tech

Komentari 57

Zuckerberg nas sve želi spojiti u 'Metaverse': Kako to izgleda?

Zuckerberg nas sve želi spojiti u 'Metaverse': Kako to izgleda?
4

Zuckerbergov 'metaverzum' je vizija koja pomoću virtualne i proširene stvarnosti spaja ljude u digitalnom svijetu u kojem bi internet trebao biti u 3D, pa bi se ovdje trebali družiti, raditi, ali i trošiti novac

VIDEO

Mark Zuckerberg sinoć je objavio da se njegova kompanija Facebook odsad zove Meta, no to ne znači da Facebook nestaje. Najveća društvena mreža, kao i druge njihove aplikacije, WhatsApp, Instagram i Messenger i proizvodi će i dalje biti pod svojim imenom. No puno značajnija stvar u cijeloj priči je 'metaverzum', Zuckerbergova nova vizija društvenih mreža i interneta u budućnosti koja izgleda kao da ju je izvukao iz znanstvene fantastike. 

POGLEDAJTE EMISIJU O METAVERZUMU:

Iako ono što je prikazao u prezentaciji je vizualno bliže Simsima nego Matrixu. Naravno, cijela stvar nije još sasvim definirana, ali iz Facebooka su to opisali kao spoj virtualne i proširene stvarnosti i drugih tehnologija koje bi nam trebale omogućiti da stvaramo i istražujemo s drugim ljudima koji nisu u istom fizičkom prostoru kao i mi. Jednostavnije, da zamislimo internet kao 3D okruženje u koje možemo zakoračiti, a ne samo kao ekran računala ili mobitela. 

Društvene mreže sprdaju se s novim imenom Facebooka, pogledajte najbolje memeove
Društvene mreže sprdaju se s novim imenom Facebooka, pogledajte najbolje memeove

Zuckerberg je prikazao niz konceptnih videa kojima pokušavaju dočarati kako bi cijela stvar trebala izgledati. Po njima bi to bio svijet međusobno povezanih virtualnih zajednica u kojima se možemo družiti, raditi i zabavljati, koristeći naočale za proširenu stvarnost, uređaje za virtualnu stvarnost ili naše mobitele i druge uređaje. Prikazali su tako i mogućnost da pošaljemo svog holografskog avatara na koncert na kojem je netko uživo.

Zuckerberg želi uključiti i druge elemente online života poput kupovine i društvenih mreža, rekla je analitičarka Victoria Petrock za NPR. Kaže da je ovo zamišljeno kao evolucija povezivosti u kojoj bi mogli živjeti virtualni život na isti način kao i fizički. Tako bi unutar 'Mete' mogli otići i na virtualno putovanje ili virtualno posjetiti izložbu te isprobati odjeću. 

Zuckerberg objavio: Facebook se od danas zove - Meta
Zuckerberg objavio: Facebook se od danas zove - Meta
Facebook changes name to Meta as it refocuses on virtual reality

Mislili su i na rad od kuće i Zoom pozive, pa bi nas Zuckerberg sada gurnuo s kolegama u virtualni ured. Sve to bi se trebalo oslanjati na nove i naprednije senzore u Oculus VR uređajima za virtualnu stvarnost ili nedavno predstavljenim naočalama za proširenu stvarnost. Naravno, Facebook tu vidi priliku i smjer razvoja digitalne ekonomije. A nije ni Facebook jedini uključen u tu priču. Microsoft i proizvođač grafičkih čipova Nvidia su također zagrijani za 'metaverzum'. 

Richard Kerris je potpredsjednik Nvidijine platforme Omniverse i on je rekao kako će brojne kompanije graditi svoje virtualne svjetove, ali da je važno biti otvoren i omogućiti ljudima da se prebace iz jednog u drugi jednostavno kao što danas idemo sa stranice na stranicu na internetu.


 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 57
VIDEO

Prije 19 godina objavili su prvi video ikad na YouTubeu. Znate li koji je video najgledaniji?
A DANAS BERU MILIJARDE

Prije 19 godina objavili su prvi video ikad na YouTubeu. Znate li koji je video najgledaniji?

Nakon 19 godina postojanja, YouTube broji 2.7 milijardu mjesečno aktivnih korisnika diljem svijeta. Tada vjerojatno nitko nije mogao ni predvidjeti kakvu će popularnost ova platforma steći

Srušio se Twitter: Muskov 'X'  ne radi za milijune ljudi globalno
NIŠTA NE RADI

Srušio se Twitter: Muskov 'X' ne radi za milijune ljudi globalno

Problemi su počeli nešto prije 16 sati, a najviše su pogodili SAD, Veliku Britaniju i dijelove Europe te Azije.
Kina očekuje veliki cjenovni rat proizvođača električnih vozila
CIJENE IDU DOLJE

Kina očekuje veliki cjenovni rat proizvođača električnih vozila

Proizvođači će u ovoj godini na tržište plasirati 150 novih modela automobila, uključujući više od 110 modela vozila s pogonom na nove izvore energije (NEV), što će rezultirati žešćom konkurencijom