Obavijesti

Tech

Komentari 50

Testirali smo: Škoda Rapid je idejni nasljednik veće Octavije

Testirali smo: Škoda Rapid je idejni nasljednik veće Octavije
8

Rapid je limuzina s golemim prtljažnikom, odličnim motorom i mjenjačem, s puno mjesta na stražnjoj klupi te solidnom razinom opreme, i sve to po cijeni Fabije

Godina je počela u znaku povoljnih kompaktnih limuzina. Peugeot 301, Citroën C-Elysée i Škoda Rapid konceptom 'malo novca za mnogo prostora', idealno su se uklopili u teška recesijska vremena. Prvo što upadne u oči kod Škode Rapid je zaista prostran prtljažnik s praktičnim petim vratima te mnogo mjesta straga, kako za noge tako i za glavu. S lakoćom se ovdje mogu smjestiti i viši putnici. S druge strane u oči upadaju lošiji materijali i siromašan te nemaštovit dizajn unutrašnjosti. Logično jer osnovna zadaća Rapida je - biti povoljan. U testiranom automobilu pogonsku zadaću je preuzeo odličan turbomotor obujma 1.2 litre sa 105 KS.

Na papiru ne djeluje previše uvjerljivo, ali u praksi iznenađuje snagom i agilnošću. Ubrzanja i maksimalna brzina Rapida su tako na razini 30 KS snažnijih konkurenata. Uz sve to potrošnja je vrlo niska - na testu smo kombinirano trošili 6,5 l/100 km. Škodu Rapid odlikuje dobar ovjes, tako da je ponašanje u zavoju na razini  osjetno skupljih i razvikanijih klasičnih kompaktnih automobila. Upravljač je pohvalno izravan, a mjenjač vrlo precizan, također na mnogo višoj razini nego što se to može očekivati od automobila ove klase i cijene. Iako je vrlo udoban, Rapid u tom pogledu na lošijim cestama ipak zaostaje za konkurentima. Niti zvučna izolacija nije idealna. Istina, pri gradskoj vožnji motor bruji gotovo neprimjetno, vrlo je uglađen, no na većim brzinama iritira buka vjetra i guma.

Cijena od 120.789 kuna za testirani model je odlična. Time, ali i sličnim dimenzijama te prostranošću, Rapid je sasvim legitimni recesijski nasljednik Octavije, koja će u novoj generaciji biti osjetno veći i skuplji automobil. 

Prtljažnik je golem i praktičan

Kad je u njemu rezervni kotač, u prtljažnik stane 530 litara, a preklapanjem sjedala volumen je 1470 litara. Peta vrata olakšavaju utovar velikih predmeta. Za obiteljske potrebe više nego dovoljno. 

Izabrati srednji paket 

Unutrašnjost Rapida je sasvim solidno uređena, ne smeta li vam obilje crne i tvrde plastike. U opremi testiranog modela su električni paket, klima, alunaplatci od 16 inča, putno računalo, audiosustav...

Škoda Rapid Ambition 1.2 TSI

TVORNIČKI PODACI
masa: 1175 kg
dimenzije: 448x170x146cm
obujam:  1197 ccm
snaga:  77 kW/105 KS  
ubrzanje (0-100km/h):  10,3 s
najveća brzina: 195 km/h
potrošnja:  5,4 l /100 km

CIJENA: 120.789 kn (testni model)  113.249 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA: Peugeot 301, Chevrolet Cruze, Hyundai Elantra

PLUS: prostrana unutrašnjost i prtljažnik, peta vrata, elastičan i agilan motor, dobre performanse, niska potrošnja, izravan upravljač, precizan mjenjač kratkog hoda
MINUS: jeftina plastika, buka pri većim brzinama, prostranost u širinu

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 50
Gotovo svaki treći Europljanin koristi generativni AI: Evo kako po Eurostatu stoje Hrvati
EUROSTAT VIJESTI

Gotovo svaki treći Europljanin koristi generativni AI: Evo kako po Eurostatu stoje Hrvati

Generativni AI više nije stvar “geekova”. Eurostatovi novi podaci za 2025. pokazuju da ga koristi 32,7% stanovnika EU-a, a Hrvatska je malo ispod tog prosjeka.
Francuski hit Clair Obscur Expedition 33 je igra godine, evo zašto ju svi hvale
IGRA GODINE ZA 2025.

Francuski hit Clair Obscur Expedition 33 je igra godine, evo zašto ju svi hvale

Ako ste zadnjih dana čuli za Clair Obscur Expedition 33, niste jedini, igra je na The Game Awards 2025 uzela Game of the Year i još hrpu nagrada. Iza nje stoji mali francuski studio, a priča je otišla toliko daleko da im je čestitao i Emmanuel Macron.