Video

Komentari 15

Jedan od najboljih svjetskih ronioca ostavlja bez daha: Ide na dubinu od čak 254 metra

Jedan od najboljih svjetskih ronioca ostavlja bez daha: Ide na  dubinu od čak 254 metra

Vitomir Maričić (37), riječki ronioc, avanturist i edukator koji je oborio Guinessov i brojne svjetske rekorde, u videu je pokazao tehniku disanja. Kako od početnog levela doći do profesionalnog pogledajte u videu

Ono što nam radi potrebu za disanjem prilikom ronjenja nije nedostatak kisika, nego izbacivanje CO2 iz tijela, komentirao je Vitomir objašnjavajući levele ronjenja na dah.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vitomir (37) je profesionalni ronioc na dah, aktualni svjetski rekorder, aktualni svjetski prvak u bazenu, svjetski prvak u dubini, trener i plućni rehabilitator.

Sportom se počeo baviti još u djetinjstvu. Natjecao se u rukometu, plivanju, atletici, gimnastici, vaterpolu, trčanju, košarci i brojnim drugim sportovima. Zapravo je lakše nabrojati čime se Vitomir nije bavio, nego čime jest. 

Zbog teške ozljede koju je doživio i nakon što su mu doktori rekli da se više ne smije baviti ničime gimnastičkim ili akrobatskim, Vitomir se odlučio upravo na ronjenje na dah.

- Otkako sam prvi puta zaplivao sam u dobi od tri godine počela je i ljubav prema ronjenju s maskom i gledanju ispod površine. Uvijek mi je bilo ugodnije roniti jer nisam bio dobar plivač - komentirao je Vitomir svoje početke u videu Moja priča.

POGLEDAJTE VIDEO:

Ovoga puta Vitomir nam je dao jednu novu perspektivu ronjenja i pokazao vježbe na suhom. Pokazao je disanje dijafragmom, prsnim košem, tehnike opuštanja, pripreme za držanje daha, ali i samo držanje daha.

- Disanje s dijafragmom ćemo najlakše osjetiti tako da stavimo jednu ruku na trbuh, a drugu na prsa. Cilj je da je cijelo tijelo opušteno i samo pomičemo trbuh - dodao je u prvom levelu.

U četvrtom levelu je predložio tehnike opuštanja.

- Možete si uzeti pet do deset minuta i napraviti postupak u kojem opuštate cijelo tijelo. Krećemo od stopala pa sve do glave gdje opuštamo mišiće lica, jezik, grlo i vrat - objasnio je.

Za kraj je napomenuo da se vježbe moraju izvoditi isključivo na suhom i na mjestu na kojemu nam je ugodno.Također, pretpostavka je da će tijekom vježbi doći do nelagode koja se očituje kao treperenje u trbuhu i topline u prsnom košu.

- To su najnormalnije reakcije tijela na povećani CO2. Kad prođete inicijalnu nelagodu, može doći i do laganih kontrakcija u dijafragmi i prsnom košu. Upravo to označava da je tijelu potrebno da se CO2 izbaci, a vama se ništa opasno ne može dogoditi - objasnio je ronioc.

Svih 7 levela ronjenja i sve vježbe i tehnike disanja pogledajte u videu.

POGLEDAJTE VIDEO: