Kad vide plakat ljudi bi mogli pomisliti da je baš ovo dvoje nesretnika predsjednik stranke bacio na smetlište, kao disidente, nezadovoljnike, žrtvovane janjce...
Ostojiću, glava ti u smeću: Začepite nos i glasajte za nas
Više nema nikakve sumnje, SDP će ostati zlatnim - iako pomalo smrdljivim - slovima upisan u anale političkog marketinga nakon što su po prvi puta u povijesti kandidate na izborima bacili na smetlište.
Sve do sada političke stranke su se trudile svoje kandidate staviti u civilizirano, uređeno, privlačno okruženje, ono u kojem će oni širiti građanima poruku optimizma i reda, kao i u okruženje koje se neće gaditi biračima.
Ali SDP je krenuo obrnutim putem: Rajka Ostojića i Mirelu Holy stavili su na deponij otpada na Jakuševcu. Gradonačelnički kandidat uredan je kao i uvijek, bivša ministrica okoliša je navukla gumenu rukavicu.
Iza njih smrad, gađenje, otpad, galebovi. I poruka: "Pretvorimo Jakuševec u izvor zelene energije".
Tko bi rekao? Neupućeni bi mogli pomisliti da je baš ovo dvoje nesretnika predsjednik stranke bacio na smetlište, kao disidente, otpadnike, nezadovoljnike, žrtvovane janjce.
Naravno, to bi mogli pomisliti samo oni koji bi uopće zadržali pogled na plakatu koji tako zaudara.
Uglavnom, radi se o čistoj avangardi. Autori kampanje nisu montirali Ostojića i Holy na neku cvjetnu livadu i zeleni brijeg, kako bi poslali poruku što misle učiniti s Jakuševcem. Nisu iskoristili čak ni onu famoznu foru "prije i poslije".
Ne, oni su baš odlučili one plakate u negativnoj predkampanji, na kojima se Zagrepčanima skretalo pažnju na "miris velegrada" i na kojima je Rajko Ostojić začepljenog nosa predstavio rješenje za Jakuševac ("Prigovaraju mi da nemamo rješenje za Jakuševec? Pa mi to riješimo u tren oka. Jednom rukom!"), konačno dopuniti svojim likovima.
Falio je samo slogan: Ostojiću, glava ti u smeću.
A prava poruka koja je izbijala s tih plakata savršeno je oslikala cjelokupni ton kampanje i sve što se događalo oko SDP-a u Zagrebu: Začepite nos i glasajte za nas! Doslovno i figurativno.
Doista nije nikakvo čudo što SDP tako rijetko pobjeđuje na izborima.
Nije, međutim, problem u koncentriranju na Jakuševec kao jedan od glavnih, ako ne i gorućih, problema Grada Zagreba, a ujedno i slabih točaka Milana Bandića. Stvar je u načinu na koji je to napravljeno.
Predizborni plakati trebali bi biti privlačni i optimistični. Poruka o sanaciji Jakuševca ne znači baciti kandidate na smetlište, u ispeglanoj košulji i crnoj opravi s gumenom rukavicom na ruci. To znači koncentrirati se na onu "zelenu energiju" iz poruke, ilustrirati kako bi to izgledala reciklaža smeća u zelenu energiju.
Toplo se nadamo ne onako kako su to kandidati prikazali na svom plakatu.
Kao što se SDP vjerojatno nada da ovi plakati ne bi ispali testament za njegove kandidate: Ostojić bačen na smeće, poput stare vreće.
A možda se radi o subliminalnoj poruci koja treba ljude uvjeriti da je politika prljav posao, da smrdi i zaudara, da je sanitarno neispravna te da joj valja pristupati u gumenim rukavicama. I da nam je za to nasušno potreban liječnik.