Obavijesti

Kolumne

Komentari 0

Saznajte kako i zašto uspješni ljudi postavljaju prava pitanja

Da biste bili još uspješniji u svom poslu naučite postavljati pitanja. Postavljajući pitanja vi vodite i usmjeravate razgovor u onom smjeru u kojem želite

VIDEO

Povratne informacije su pravi blagoslov za svakog poduzetnika. Iskoristite ih te poboljšajte i unaprijedite svoj biznis.Postoje dvije vrste povratnih informacija s kojima se možete susresti - negativne i pozitivne. Naravno da više volite čuti pozitivne povratne informacije u obliku pohvala, nagrada, uspješnih rezultata, uvećanja prodaje, zadovoljnih suradnika i klijenata. Takve informacije vam govore da ste na dobrom putu i da radite ispravno. Obično ne volite negativne povratne informacije.

Nedostatak rezultata, nedostatak profita, pad prodaje, nezadovoljni klijenti, kritike, loše procjene. Međutim, negativne povratne informacije su također vrlo korisne jer vam govore da ste skrenuli s puta, da idete u pogrešnom smjeru, da činite pogrešnu stvar. 

Na taj način serviraju vam se informacije kako možete poboljšati svoju uslugu, proizvod ili posao. U čemu se možete popraviti i biti još bolji. Gdje, u kojem dijelu svog biznisa možete ispraviti svoje ponašanje, uslugu ili proizvod kako biste se još više približili onome što želite. Veću prodaju, više profita, zadovoljnije klijente primjerice. Na povratne informacije, bilo negativne bilo pozitivne, gledajte upravo kao na informacije koje dobivate o sebi, svojoj tvrtki i iskoristite ih. Nemojte povratne informacije doživljavati osobno. U pitanju su samo informacije kojima je cilj da vam pomognu da se poboljšate, prilagodite i dođete do svog cilja mnogo brže.

Dakle, kad vam netko pruži negativnu povratnu informaciju nemojte se ljutiti na tu osobu. Možete se privremeno osjećati bolje, ali vam ne pomaže da budete uspješniji. Povratne informacije jednostavno dočekajte i upotrijebite. Najproduktivnija odluka jest da kažete: „Hvala vam na povratnoj informaciji!“ Međutim, ono što se često događa jest da vam drugi ljudi, bilo vaši zaposlenici, bilo klijenti neće baš dobrovoljno dati povratnu informaciju, što iz straha kako ćete vi reagirati, što iz nelagode. Ne žele povrijediti vaše osjećaje ili dovesti vaš međusobni odnos u pitanje. A možda se boje i za svoje radno mjesto. Stoga da biste dobili pravu i iskrenu informaciju trebat ćete je sami zatražiti.

Iz prakse

Jedna moja klijentica, koja je vlasnica frizerskog salona, počela je tražiti povratnu informaciju od svakog svog klijenta. Između ostalog radile smo i na optimizaciji njezinih klijenata. Jednostavno bi na kraju postavila dva pitanja: „Kako biste ocijenili kakvoću naše usluge?“ i „Što bi bilo potrebno da učinimo da naša usluga bude još bolja?“ Umjesto da ona sama stalno „izmišlja“ nove načine poboljšanja svoje usluge, dobila je na gotovo sve što treba poduzeti da bi njezina usluga bila još bolja. Dakle, pitala je i tražila povratne informacije, slušala što klijenti govore i jednostavno to primjenila u svom poslovanju. To je dovelo do toga da je za vrlo kratko vrijeme povećala svoj promet više od 30 posto. Samo zato što se usudila pitati. Nije dovoljno znati da klijent nije zadovoljan ili je, nego i s čim točno nije zadovoljan i kako bi on to riješio. Na taj način dobivate i više nego korisne informacije jer točno znate što vaši klijenti žele i kako.

Pitajte sve: i svoje klijente i svoje zaposlenike i poslovne partnere, kolege, trenere, savjetnike što možete učiniti da poboljšate svoju uslugu, posao, proizvod. Neka vam to prijeđe u naviku i budite zahvalni na svim povratnim informacijama, bilo negativnim, bilo pozitivnim.

Sjetite se: „Tko pita – taj vodi!“

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Vidi sve članke ovog autora
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

'Živim za svoje četiri predivne kćeri, već sutra mogu umrijeti'
MAJKA HRABROST

'Živim za svoje četiri predivne kćeri, već sutra mogu umrijeti'

Poduzetnica Tea Perović (40), mama četiri djevojčice u dobi između 3,5 i 7,5 godina, bori se s rakom koji je metastazirao. Pomažu joj vjera i pisanje, a predstavit će knjigu 'Stvorene smo za nebo'

Otkrivamo: Livaja najplaćeniji nogometaš HNL-a, ali jedan je trener zaradio više i od njega!
PROCURILE BROJKE

Otkrivamo: Livaja najplaćeniji nogometaš HNL-a, ali jedan je trener zaradio više i od njega!

Plus+ Više od milijun eura prošle su godine zaradili Petković, ali i jedan pomalo zaboravljeni dinamovac, a blizu milijuna su Nikola Kalinić, Josip Mišić, kao i Livaković, koji je otišao na ljeto. I treneri su se fino obogatili...
'Pištolj je bio napunjen, rekli su mi da pucam Bobanu u leđa...'
VIDEO: PROŠLE SU 34 GODINE

'Pištolj je bio napunjen, rekli su mi da pucam Bobanu u leđa...'

Dinamo protiv Zvezde, 13. svibnja 1990. Zločinac Arkan paradirao je s pištoljem uz teren, milicija je tukla samo hrvatske navijače, a golobradi kapetan plavih ušao u povijest