Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
Kolumna
Tomislav Klauški
Tomislav Klauški Utorak, 29.01.2019. u 12:57
38 komentara

Svi govore o kampanji, a gdje je Zoki? Naravno, u restoranu

Simbolika je prokletstvo. Nakon što je u skupim restoranima okupljao Kukuriku koaliciju, pa u finim restoranima proveo premijerski mandat, Milanović priče o predsjedničkoj kandidaturi prati poziranjem u restoranu

Foto: Facebook/Željko Jovanović
38 komentara

Zoran Milanović je napravio krug.

Pripreme za dolazak na vlast s Kukuriku koalicijom prije osam godina započeo je u skupim restoranima, na salašima i u pretencioznim raspravama o sushiju i sashimiju.

Pripreme za odlazak s vlasti popratio je PR turnejom po menzama, radničkim i studentskim, kako bi barem malo kompenzirao kritike da je premijerski mandat uglavnom proveo u Taču.

A sada, evo ga opet u finom restoranu. U društvu SDP-ovih disidenata. Kako bi još malo podgrijao priču o pripremama za novi dolazak na vlast. Ovoga puta na Pantovčak.

Simbolika je kurva

Na Facebook profilu Željka Jovanovića objavljena je sinoć fotografija Milanovićeva druženja sa svojim nekadašnjim ministrima i stranačkim uzdanicama, i to baš u dobrom porečkom restoranu.

Od simbolike je bilo nemoguće pobjeći.

Ne samo simbolike koja se može iščitati iz Milanovićeva druženja s protivnicima Davora Bernardića i suspendiranim članovima Predsjedništva SDP-a, što opet smrdi na nekakav unutarstranački puč, već i iz činjenice da se novi politički prodor Milanovića opet realizira kroz restorane.

Kroz gurmansku kampanju.

Od sushija do paprikaša

Kao što se iz okupljanja Kukuriku koalicije po restoranima mogla iščitati poruka o boljem životu za sve, da će oni se goste i časte uskoro to omogućiti i svojim građanima, tako se iz Milanovićeve turneje po menzama mogao iščitati neuspjeh njegove Vlade. 

Sa sushija i sashimija spali smo, na simboličkoj razini, na gulaš i paprikaš.

Milanovićev izraz lica u menzi govorio je više od njegovih predizbornih govora.

Danas je Milanović itekako svjestan da se svaka njegova fotografija ili pojavljivanje u javnosti smještaju u kontekst predsjedničke kandidature. To mu je, uostalom, i strategija ulaska u kampanju. I taman kad svi govore o Milanoviću, kad se komentiraju njegove šanse na izborima, kad se njegovo ime uvrštava u ankete, on se uslika u restoranu.

Čovjek nikako da pobjegne od samoga sebe.

Pantovčak je restoran

I kao što je mnogima iritantno bilo okupljanje Kukuriku koalicije po nekim boljim, da ne kažemo otmjenim restoranima u vrijeme kad je država bila do grla u dugovima, propasti, siromaštvu i korupciji, tako je sada komično vidjeti Milanovića u restoranu kad ga prati ono "restoransko" nasljeđe iz premijerskog mandata.

Uz mali disclaimer: na Pantovčaku ionako neće imati pametnija posla od obilaženja restorana, čašćenja i probiranja po delicijama. 

Ipak, ono što je još zanimljivo u ovom Milanovićevu poziranju u restoranu jest činjenica da Kolinda Grabar Kitarović već diktira tempo kampanje svojim parolama o potrebitima, siromašnima, nezaposlenima. Ona se već uvlači pod kožu biračima.

Milanović za to vrijeme večera kod Pante.

Godinama ga je pratila fama da je elitist, a ne socijalist. Da više voli finu klopu nego svoj posao. Da su mu draži jastozi, zubaci i dingač od krpica sa zeljem ili vajngulaša. Da mu zaprška smrdi, a kiseliš teško sjeda na želudac.

I sad je opet podgrijao tu famu.

Pa kad smo se već zapleli u silnu simboliku Zokijeva druženja sa SDP-ovcima - pravim i suspendiranim - onda s nestrpljenjem iščekujemo razvoj događaja kad ćemo vidjeti hoće li Milanović ponovno iz restorana trasirati put prema osvajanju vlasti. 

Možda mu Kolinda ostavi nekog od svoje četiri tone lososa. 

Ostale kolumne Tomislava Klauškog pogledajte ovdje.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message