Obavijesti

Kvaka24

Komentari 2

Dobar biznis zvan mobilne kućice: Čak 68% više dolazaka u kampove u odnosu na 2021.

Dobar biznis zvan mobilne kućice: Čak 68% više dolazaka u kampove u odnosu na 2021.

Kamperske oaze s vrhunskim smještajem traženije su nego ikad. Potvrđuju to i podaci eVisitora. Ove godine u njima je ostvareno 1,3 milijuna dolazaka i 7,4 milijuna noćenja, a biznis s kampovima pokazao se pravom poslovnom prilikom

VIDEO

U Hrvatskoj trenutno 143 kampa nude smještaj u mobilnim kućicama, a od tog broja njih 80 ima do četrdesetak kućica u ponudi. Prema podacima eVisitora, koje nam je ustupila Hrvatska turistička zajednica, do sada je u hrvatskim kampovima boravilo najviše gostiju iz Njemačke, Slovenije, Austrije, Češke i Poljske

Ako se trenutni broj gostiju u kampovima usporedi s istim razdobljem 2021. godine, vidi se da je ostvaren rast od čak nevjerojatnih 68% u dolascima i 66% u noćenjima. Ovime su premašene i brojke iz rekordne 2019. godine, i to za 9% u dolascima i 11% u noćenjima.

- Mobilne su kućice proizvod koji se može uklopiti u svaki vid ponude, kako na kontinentu tako i na moru, a svoju su ulogu odigrale i u značajnom produljenju sezone i privlačenju gostiju višeg standarda. Mobilne kućice, uz sve jači glamping, trend su ne samo u Hrvatskoj nego u cijelog Europi - govori Adriano Palman, direktor Kamping udruženja Hrvatske (KUH). 

Boravak u kampu nije isti prije 15 godina i danas

Kampovi su se u Hrvatskoj od '70-ih godina do danas drastično promijenili, a većina njih i dalje se trudi konstantno poboljšavati svoju uslugu, dodajući niz novih oblika smještajnih jedinica te kvalitetnijih i raznovrsnijih sadržaja. Iz tog razloga danas u kampove s mobilnim smještajem dolaze većinom gosti koji si to mogu priuštiti

- Naš dosadašnji kapacitet na godišnjoj razini bio je između 150 i 170 mobilnih objekata. U ožujku sljedeće godine kapaciteti se povećavaju na 480 mobilnih objekata na godinu, a tad bi s radom trebala početi i nova tvornica, koja je sad u izgradnji. Izgled, sadržaj i koncept mobilne kuće podižemo i poboljšavamo iz godine u godinu, gosti su sve zahtjevniji, a na ljetovanje u mobilnim kućicama danas dolaze ljudi koji sebi uistinu žele ugoditi  - govori Joško Zekanović, vlasnik ninske tvrtke Mont Trade, koja proizvodi mobilne kućice. 

4
| Foto: Marko Leber

Više ovakvog sadržaja pročitajte u specijalu Kvaka24.

Najčešći tip gostiju koji traže takav smještaj su mlađi parovi s djecom, koji u mobilnim kućicama pronalaze rijetko viđeni komoditet, i starije osobe, koje više nisu u stanju voziti kamper, ali bi i dalje voljele odsjesti u kampu. 

Posljednjih su se godina pojavili i sve veći zahtjevi za privatnošću na parcelama te se sve više projektiraju vanjski sportski i rekreacijski sadržaji, a posebno bazeni - čak i ako se nalaze u neposrednoj blizini mora. 

- Često je i specifično zoniranje kampova prema profilu korisnika, pa se tako odvojeno projektiraju zone za wellness i relaksaciju od zona i prostora za djecu. Dobar primjer za to je dječje igralište koje smo projektirali u kampu Njivice na Krku, a koje je zamišljeno kao glavna obiteljska zona u kampu i način da se stvori dodatna vrijednost u dijelu kampa koji je dosta udaljen od mora - kažu iz tvrtke SKROZ. 

Filozofija iza dizajna mobilnih kućica

Pri planiranju kampa treba nastojati zadržati što više prirodne konfiguracije terena te pripaziti na očuvanje vegetacije, posebno visoke, čija je vrijednost u kampu neprocjenjiva.

- Građevine u kojima su smješteni različiti popratni sadržaji kampova najčešće su manjih gabarita te su raspoređene točkasto na velikom prostoru. Ako je cijela zona obuhvata kampa promišljena te kvalitetno arhitektonski isplanirana, moguće je ostvariti manji utjecaj na okoliš i za takve kampove može se reći da su prostorno i okolišno uklopljeni. Kampovi svakako moraju imati i 'prazne' zelene neizgrađene zone bez sadržaja, u kojima doista možete doživjeti taj okoliš i stopiti se s prirodom - opisuju iz SKROZ-a.

Ipak, ne vode se svi kampovi u Hrvatskoj ovakvim idejama. Oni koji na kampove gledaju kao na vid brze i jednostavne zarade u pravilu će nagurati što više smještajnih jedinica mogu, a zanemariti prirodni prostor. 

- Mnogo je primjera kampova s pregusto montiranim smještajnim zonama (posebno mobilnim kućicama) kako bi se postigao maksimalni profit, a to, nažalost, nije ni najmanje uklopljeno u okoliš. Nasreću, praksa je pokazala da se polako napušta takav način maksimalne iskoristivosti - kažu iz SKROZ-a. 

Trendovi u proizvodnji kućica

Osim na luksuz, sve se veći naglasak stavlja na zadovoljavanje ekoloških standarda. To podrazumijeva korištenje energije iz alternativnih izvora, razvrstavanje otpada, ograničavanje kretanja vozila, dvostruko korištenje vode i slično. Ipak, iako ekološka osviještenost kampova prati uzlazni trend, ona ovisi o pojedincima, s obzirom na to da je taj segment još u sustavu neobaveznih dodatnih bodovanja. 

Što se tiče Mont Tradea, ekološki segment vrlo im je važan, pa su tako njihove mobilne kućice napravljene od ekološki prihvatljivih materijala i imaju ekološki certifikat u skladu s politikama Europske unije.   

- Nastojimo raditi s ekološki prihvatljivim materijalima, a sve s ciljem što veće energetske učinkovitosti objekta. Naše se kućice ističu po visokoj trajnosti i čvrstini te stvaraju dojam kao da boravite u kući koja je građena na uobičajen način. Od prošle godine uvelike koristimo keramiku na podovima s podnim grijanjem, što dodatno podiže udobnost mobilne kuće i povećava korištenje tijekom mjeseci u predsezoni i postsezoni. Kućicama smo tako povećali energetski razred, a kvaliteta gradnje pokazala je u praksi da je riječ o visoko kvalitetnim objektima koji su nakon 10 ili 15 godina vrlo lako i ekonomski prihvatljivo obnovljivi. U Hrvatskoj su camping i glamping u golemom porastu, a kao proizvođač smatram da će se ovako dobar plasman proizvoda na tržište nastaviti prvenstveno jer karakteristikama mobilnih kućica pratimo globalne trendove - kaže Zekanović, čijim su mobilnim kućama opremljeni mnogi kampovi u Hrvatskoj, ali i u Europi.  

O tome koliko je proizvodnja mobilnih kućica posao budućnosti svjedoči i to što će Mont Trade uskoro povećati svoju godišnju proizvodnju s dosadašnjih 150 na 400-450 kućica. Zekanović je pokrenuo tvrtku prije gotovo dva desetljeća, sa samo 22 godine, a posao je proširio i na inozemno tržište. 

- Ako sagledamo proizvodnju na razini Hrvatske, to je proizvod koji ima stabilan prodajni trend u posljednjih 15-ak godina, s tim da, za razliku od samog početka, sad glavnina proizvodnje i prodaje ide u zamjenu postojećih zastarjelih modela novima, a ne u proširenje ponude - napominje Palman. 

Premda prostora za nove kampove još ima, taj prostor nije neograničen, a pogotovo kad je riječ o obali.

- Za razliku od obalnog pojasa, prvenstveno Istre, broj kontinentalnih kampova u Hrvatskoj gotovo je zanemariv, tako da u unutrašnjosti sigurno još ima prostora za nove, zanimljive kampove, koji mogu prezentirati neke zanemarene dijelove Hrvatske - kažu iz SKROZ-a.

Da je potrebna takva vrsta ponude na kontinentu, prepoznali su i vlasnici turističkog poduzeća Terme Tuhelj iz Zagorja. Njihova ponuda tako danas, između ostalog, uključuje smještaj u luksuznim glamping kućicama.

Glamping kao smjer transformacije kampova

Osim kampova koji u ponudi imaju smještaj u mobilnim kućicama, sve je popularniji i trend projektiranja glamping kućica. Ovaj oblik ponude postupno se odvojio od tradicionalnog poimanja kampa te danas postoji i kao samostalna ponuda. 

- Glamping je zapravo premium kamping, kombinacija prirode i luksuza, boravak u prirodi bez 'žrtvovanja' komfora. On združuje ono najbolje od ta dva svijeta, prirodno okruženje i općenito osjećaj boravka u prirodi, koji nudi tradicionalni kamp, te kvalitetniji oblik usluge, u pravilu bliži hotelima - objašnjavaju iz SKROZ-a. 

Glampovi imaju isključivo najviši stupanj usluge te ne primaju goste u kamper vozilima. Smještajne jedinice su parcele na kojima se nalazi u potpunosti opremljena glamp kućica, a kompleks može imati niz dodatnih usluga koje nisu nužno dio tradicionalnih kampova.

- Mogli bismo reći da je glamping dio postupne transformacije kampova, a to se odlično može vidjeti u projektiranju drugačijih i nekonvencionalnih kućica. Tako je, primjerice, naš tim projektirao u kampu Porton Nature Hideouts u Rovinju glamping kućice inspirirane brodovima - kažu iz SKROZ-a. 

Ovakav oblik odmora u pravilu je skuplji od hotelskog smještaja, ali ima velike prednosti u odnosu na klasičan hotelski smještaj. To potvrđuju i iz Termi Tuhelj. 

- Gostima je kod nas na raspolaganju udobnost moderne mobilne kućice koja se može mjeriti s luksuznim smještajem od visokih pet zvjezdica, imamo i dječji bazen s vodenim atrakcijama, veliki wellness bazen, kao i privatan wellness kutak sa saunama, prostorijama za masažu, whirlpoolom i terasom za sunčanje. Naš Glamping village ima i privatan parking, vanjsko ložište za večernja okupljanja, a gostima je na raspolaganju i unikatan a la carte doručak, koji naši zaposlenici dostavljaju u drvenoj košari na prag kućice - opisuje direktor Termi Tuhelj Vasja Čretnik. 

- Odmor u prirodi, daleko od gužve, u intimnom ambijentu koji pruža kamp, postao je sve traženiji, a Covid situacija samo je dodatno pridonijela rastu ovakvog oblika odmora - dodaje Čretnik. 

kvaka24 passica
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 2
VIDEO

Korak za ulazak na nova tržišta: Koje sve tvrtke danas trebaju industrijskog dizajnera i zašto
RAZGOVARALI SMO SA STRUČNJACIMA

Korak za ulazak na nova tržišta: Koje sve tvrtke danas trebaju industrijskog dizajnera i zašto

Kako bi bili konkurentni na tržištu, proizvodi moraju izgledati privlačno te biti dizajnirani s puno stila, a upravo suradnja s industrijskim dizajnerima donosi potrebne vještine koje tvrtkama omogućuju stvaranje izgleda takvog proizvoda

Domaći projekt pošumljavanja dronovima iz zraka: 'Ono što mi sadimo su pametne šume'
Od menadžera do inovatora

Domaći projekt pošumljavanja dronovima iz zraka: 'Ono što mi sadimo su pametne šume'

Prije zaokreta u poduzetništvo i pokretanja dva uspješna projekta čiji je glavni cilj očuvanje okoliša, Goran je bio na vodećim pozicijama u domaćim i stranim kompanijama. Međutim, kod njega je presudila ljubav prema prirodi
Prijavite se na webinar i prepoznajte intelektualno vlasništvo u svom poslovanju
AKADEMIJA DZIV-A POZIVA

Prijavite se na webinar i prepoznajte intelektualno vlasništvo u svom poslovanju

Specijalizirani moduli namijenjeni su za mala i srednja poduzeća, a teme obuhvaćaju (pre)poznavanje i korištenje intelektualnog vlasništva u poslovanju kao i zaštitu različitih oblika industrijskog vlasništva