Obavijesti

Kvaka24

Komentari 1
Foto: PR
SMANJITE TROŠKOVE POSLOVANJA

Provjerite zašto je dobro imati e-račun jer bi vrlo brzo mogao postati obavezan

Elektroničko poslovanje već je u mnogočemu izguralo papir i ljudski dodir, a to, između ostalog, uključuje način izdavanja (i primanja) računa. Po svemu sudeći, usluga e-računa brzo postaje novi poslovni standard, a evo i zašto je to dobro

Sadržaj donosi: Fina

Prema Zakonu o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi, svi koji posluju s obveznicima javne nabave, odnosno s državom, dužni su primati i izdavati elektroničke račune. Javna nabava je termin koji se odnosi na nabavu proizvoda i usluga od strane državnih tijela, jedinica lokalne uprave i javnih ustanova.

Ako ne poslujete s nekim od navedenih objekata, za sada niste dužni izdavati e-račune. Međutim, kako piše Poslovni dnevnik, čini se da bi razmjena elektroničkih računa početkom 2025. godine mogla postati obveza za sve poduzetnike, neovisno o vrsti poslovanja. 

Osim što bi takav način poslovanja ubrzo mogao postati zakonski obvezujući, on također ima mnoge prednosti za posao. Doznajte koje su to i koje je danas najpouzdanije rješenje za razmjenu e-računa između poslovnih subjekata. 

Bookkeeping,Requires,Accuracy.,Young,Woman,Hands,Typing,On,Computer,And

Višestruke prednosti za posao

E-račun je inače račun koji je izdan, poslan i primljen u strukturiranom elektroničkom obliku te on kao takav omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu. Taj je dokument prema svojem sadržaju istovjetan papirnatom računu. Ovdje samo treba napomenuti da e-račun ne označava PDF dokument u slikovnom formatu nego XML dokument, iz kojeg pošiljatelj i primatelj računa mogu automatski izvući određeni skup podataka, obraditi ga i tako povećati svoju operativnost.

Uz to, za razliku od papirnatog računa, e-račun za izdavatelje podrazumijeva manje administrativne troškove - bez poštarine, tiska i skladištenja dokumentacije. Riječ je, dakle, o jeftinijem, ali i bržem, sigurnijem te jednostavnijem slanju računa, s mnogo manjom mogućnošću ljudske pogreške u radu. Tim se načinom poslovanja ujedno postiže bolja raspodjela resursa i veća produktivnost, a postoji i mogućnost potpune automatizacije procesa fakturiranja. Jedan od benefita izdavanja e-računa je i brža komunikacija između dobavljača i obveznika javne nabave.

Prednosti za primatelje e-računa očituju se u bržem primanju i obradi računa, bržem plaćanju te povećanoj efikasnosti upravljanja računima. Primateljima su također olakšani pristup i korištenje računa te zbog toga mogu brže i jednostavnije provoditi revizije računa.

Businessperson,Calculating,Invoice,With,Calculator,In,Office

Više ovakvog sadržaja pročitajte u specijalu Kvaka24.

Servis za najpouzdaniju razmjenu e-računa

Svi e-računi koji se razmjenjuju u postupcima javne nabave moraju proći kroz centralnu platformu servisa e-Račun u javnoj nabavi. To je moguće na dva načina: izravno ili uz informacijske posrednike.

Fina, kao jedan od trenutnih 16 informacijskih posrednika, ima ujedno ulogu održavanja i upravljanja centralnom platformom te osiguravanja kontinuirane razmjene e-računa u postupcima javne nabave između izdavatelja i naručitelja. Fina je zapravo prva u Hrvatskoj razvila servis za sigurno i pouzdano slanje, primanje i pohranu e-računa.

Servis Fina e-Račun prilagođen je:

  • obrtima, malim iznajmljivačima i samostalnim djelatnostima (razmjena e-računa putem web aplikacije)
  • malim i srednjim tvrtkama te udrugama (razmjena e-računa putem web aplikacije ili izravno iz računovodstvenog programa)
  • velikim tvrtkama (integracija putem web servisa i razmjena e-računa izravno iz računovodstvenog programa)
  • računovodstvenim servisima (razmjena e-računa u ime klijenata na temelju punomoći).
Male,Business,Owner,In,Workshop,Using,Digital,Tablet,And,Making

Odaberite pravog partnera

Ako ste spremni prijeći u digitaliziraniju budućnost, sad je vrijeme da se udružite s kvalitetnim pružateljem usluga. Fina upravlja cjelokupnim procesom izrade i slanja, zaprimanja te arhiviranja e-računa. Odabirom Fine kao partnera za poslovanje e-računima nećete se morati ugovorno obvezati, u svakom trenutku ćete moći pristupiti servisu putem besplatne mobilne aplikacije, a s obzirom na to da Fina ima zvjezdasti model servisa, e-račune ćete moći razmjenjivati i s korisnicima drugih informacijskih posrednika.

Također, uzevši u obzir to da se servis Fina e-Račun temelji na PKI tehnologiji, baziranoj na digitalnim certifikatima, zajamčene su vam visoka razina sigurnosti i autentifikacija korisnika servisa. Svaki e-račun potpisan je elektroničkim potpisom pošiljatelja, što potvrđuje autentičnost pošiljatelja i integritet poslanog računa.

Fina omogućuje i praćenje statusa računa u stvarnom vremenu. Uz to, korisnici mogu birati model koji odgovara njihovim potrebama, pa tako za razmjenu e-računa mogu koristiti svoj računovodstveni program, Fininu web aplikaciju ili Fininu uslugu slanja e-računa u vaše ime. Na Fininu listu zadovoljnih korisnika svake se godine upisuje sve više tvrtki.

Fina e-Račun prvi je i najpouzdaniji izbor za digitalnu razmjenu računa. Do 31. 12. ugovorite Fina e-Račun i koristite servis šest mjeseci bez naknade. Više informacija pronađite ovdje.

Sadržaj donosi: Fina

Komentari 1
Sve o faktoringu: Poduzećima odmah daje injekciju likvidnosti i smanjuje financijske rizike
KOMENTIRA VEDRANA PRIBIČEVIĆ

Sve o faktoringu: Poduzećima odmah daje injekciju likvidnosti i smanjuje financijske rizike

Ekonomska analitičarka Vedrana Pribičević otkriva kako uz pomoć usluge faktoringa možete unaprijediti svoje poslovanje te u kojim se industrijama najčešće javlja potreba za faktoringom
Ovo su zemlje s najviše obrazovanih ljudi na svijetu
BEZ OBRAZOVANJA NEMA NAPRETKA

Ovo su zemlje s najviše obrazovanih ljudi na svijetu

Obrazovanje je ključni dio rasta i napretka svakog društva, a obrazovani ljudi mogu značajno pridonijeti svojoj okolini u različitim aspektima života te stvoriti poticajnu i stabilniju zajednicu
Kako iskoristiti moć informacija za upravljanje rizicima u poslovnom okruženju?
KOLUMNA KVAKA24

Kako iskoristiti moć informacija za upravljanje rizicima u poslovnom okruženju?

Tvrtke se suočavaju s nizom poznatih i nepoznatih rizika koji mogu ozbiljno ugroziti njihovo poslovanje i rast. Posao svih razina managementa je te rizike prepoznati, njima upravljati i ublažiti ih