Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
41 komentara

18 skroz drugačijih načina da prestanete pušiti: Osvijestite ih

Kad odlučite prestati, nemojte ni drugima dati da zapale kod vas doma, u vašem automobilu , pa čak ni pored vas u restoranu. Napravite natpise "Bez pušenja" i objesite ih oko kuće, predlaže dr. Lieberman

Foto: Dreamstime
41 komentara

Cigarete stvaraju pravu ovisnost ali većina ljudi kad odluči može prestati s bilo čim, pa tako i s pušenjem. Ovi su savjeti za odvikavanje mnogima pomogli da se riješe te, za zdravlje štetne navike, piše MSN.

1. Iskreno napišite zašto volite cigarete

Na sredini papira nacrtajte crtu i napišite zašto ih volite na jednoj strani; a s druge strane, napravite popis stvari koje ne volite u vezi pušenja; npr. to što utječe na zdravlje, posao, obitelj - predlaže dr. Daniel Z. Lieberman, direktor Kliničkog istraživačkog centra za psihijatriju pri George Washington University u Washingtonu.

S vremena na vrijeme malo razmislite o tom popisu i izmijenite ga ako treba, a članove obitelji i prijatelje pitajte što sve oni ne vole u vezi vašeg pušenja .

POGLEDAJTE VIDEO:

2. Napravite još jedan popis zašto sve prestanak pušenja neće biti lak 

Budite temeljiti, čak i ako postane dugačak i obeshrabrujući. Uz svaki problem navedite jedno ili više rješenja, predlaže dr. Lieberman. Na primjer, jedna stavka može biti: "Nikotin je droga koja izaziva ovisnost." Vaše rješenje može biti: "Isprobati neku zamjenu za nikotin".

Drugi razlog može biti: "Pušenje mi pomaže da se riješim stresa." Rješenje može biti: "Prošetaj pet minuta umjesto da zapališ."

Što više izazova očekujete i što više rješenja za njih nađete, veće su šanse za uspjeh. Dobra je ideja promisliti i kako pušenje može utjecati na izgled.

3. Odredite datum kad prestajete pušiti

Američko udruženje za rak sugerira određivanje datuma u roku od mjesec dana. To može biti slučajni datum ili poseban i značajan dan poput rođendana ili godišnjice

Group Of Teenagers Smoking | Autor: Machine Headz Foto: Machine Headz

4. Na papirić zapišite sve razloge prestajanja

Držite popis razloga zašto prestajete negdje u blizini u slučaju da vam zatreba podsjetnik.

5. Kad se spremate prestati, prestanite kupovati cigarete

Nosite sa sobom dvije ili tri cigarete, svaki put kad uspijete ne zapaliti porast će vam samopouzdanje. 

6. Tjedan dana prije prestanka počnite pisati u kojim situacijama zapalite

- Imajte na umu što radite kad vas uhvati žudnja za cigaretom - da vidite da li se povećava u određeno doba dana ili kod neke aktivnosti - rekla je za msn.com terapeutkinja sa San Joaquin Valley Collegea u Kaliforniji  dr. Gaylene Moone.

7. Pripremite popis aktivnosti koje ćete moći raditi kad osjetite potrebu za cigaretom

To može biti prošetati, popiti čašu vode, poljubiti partnera ili dijete, dobaciti psu lopticu, oprati auto, očistiti ormar, vježbati duboko disanje, zapaliti svijeću... Bilo što. 

Napravite kopije popisa i uvijek jednu držite uz sebe, pa kad vas uhvati žudnja odmah napravite nešto sa popisa-

8. Prestanite pušiti kad ste dobro raspoloženi

Istraživanja otkrivaju da je manje vjerojatno da ćete uspjeti ako odvikavanje počnete depresivni ili pod velikim stresom, kaže dr. Lieberman.

9. Kad taj dan dođe, riješite se svega što vas podsjeća na cigarete

To uključuje ostatke šibice, upaljače, pepeljare, čak i upaljač u automobilu.

10. Sav novac koji uštedite stavljajte u veliku staklenu teglu

Želite li fizički vidjeti koliko ste novca trošili, to će vam dati još elana. Planirajte to potrošiti na nešto o čemu ste oduvijek sanjali, ali nikad niste mislili da ćete si moći priuštiti.

Inače, organizacija Smokefree.gov na svojoj stranici ima i besplatni kalkulator koji će vam pokazati koliko novca možete uštedjeti ako ne kupujete cigarete.

11. Pijte beskofeinsku kavu, barem dok ne prođu dva mjeseca od zadnje cigarete

Previše kofeina tijekom odvikavanja može uzrokovati tremor.

12. Sjetite se nekih teških stvari koje ste u prošlosti napravili

Zamolite ljude koji vas dobro poznaju da vas stalno podsjećaju na izazove koje ste uspješno savladali, kaže dr. Lieberman. To će vam pružiti potrebno samopouzdanje da se držite svoje odluke.

13. Smislite što biste od hrane mogli nositi sa sobom za užinu

Umjesto pušenja jedite sjemenke suncokreta, ližite lizalice bez šećera ili jedite mrkvu ili celer ako brinete zbog težine, sugeriraju iz organizacije smokefree.gov. 

14. U vrijeme kad bi inače pušili popijte biljni čaj

Čin kuhanja i ispijanja čaja ublažavati će stres zbog nikotina, a možete sa sobom nositi zdrave grickalice kada vas uhvati želja za cigaretom. 

15. Umjesto pauze za cigaretu na poslu igrajte pasijans na računalu

Traje otprilike jednako i puno je zabavnije (iako, poput cigareta, može izazvati ovisnost). Umjesto igrica možete obaviti telefonski poziv, prošetati ili pojesti komad voća vani (ali ne tamo gdje se obično okupljaju pušači).

16. Zamislite se kako pobjeđujete

Vizualizacija može pomoći u odvikavanju, kažu liječnici iz klinike Mayo u Rochesteru. Zamislite se tako bez cigarete ili kako pobjeđujete u tenisu.

17. Stvorite zonu bez dima

Ne dopustite nikome da puši kod vas doma, vašem automobilu ili čak pored vas u restoranu. Napravite natpise "Bez pušenja" i objesite ih oko kuće i po automobilu, predlaže dr. Lieberman

18. Objesite ovaj popis doma na neko vidljivo mjesto

Kad god ste u iskušenju da zapalite, pogledajte što kažu iz Centra za kontrolu i prevenciju bolesti, kako sve pušenje može naštetiti zdravlju.

• Povećava rizik od karcinoma pluća, mokraćnog mjehura, gušterače, usta, jednjaka i drugih karcinoma, uključujući leukemiju

• Povećava rizik od srčanih bolesti, moždanog udara, visokog krvnog tlaka

• Povećava rizik od dijabetesa

• Smanjuje razinu folata, što može povećati rizik od srčanih bolesti, depresije i Alzheimerove bolesti

• Utječe na mentalne sposobnosti i pamćenje

• Doprinosi stanjivanju kostiju

• Povećava vjerojatnost impotencije

• Smanjuje plodnost

• Utječe na osjetila mirisa i okusa

• Zbog pušenja se rađa nedonoščad s malom porođajnom težinom 

• Povećava rizik od depresije kod adolescenata

• Ako majka puši u trudnoći, za dijete raste rizik od pretilosti i dijabetesa kasnije u životu 

POGLEDAJTE NOVU EPIZODU SERIJALA 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message