Obavijesti

Lifestyle

Komentari 2

5 namirnica bogatih proteinima koje pomažu pri mršavljenju

5 namirnica bogatih proteinima koje pomažu pri mršavljenju

Proteini su veoma važni u prehrani, štoviše, jedna su od osnovnih skupina namirnica koje trebamo jesti. Jaja, meso, plodovi mora, soja i crni grah odlične su namirnice ako želite održavati kilažu

VIDEO

Hrana bogata proteinima pomaže očuvanju zdravlja i normalnoj izgradnji tkiva, a posebno mišića. Proteini su velike biomolekule građene od aminokiselina koje sudjeluju u osnovnim životnim procesima.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

Zaboravljene namirnice 01:45

Međutim, važno je napomenuti da iako proteinska hrana može imati višestruke zdravstvene koristi, uvijek je sigurno imati uravnoteženu prehranu koja uključuje puno vitamina i hranjivih sastojaka koji su neophodni za vaše tijelo. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Proteini su veoma važni u prehrani, štoviše, jedna su od osnovnih skupina namirnica koje trebamo jesti. Za ljudsku upotrebu u prehrani su najčešće životinjskog ili biljnog porijekla. Za upotrebu u medicini se koriste i proteini dobiveni pomoću mikroorganizama. 

Ovih pet namirnica bogatih proteinima morate uključiti u prehranu kako biste duže bili siti i smršavjeli:

1. Jaja

Jaja su među najnutritivnijim namirnicama na svijetu, stoga ne iznenađuje što su zaista jedan od najboljih izvora prirodnih proteina. Osim toga, puna su vitamina, minerala, zdravih masnoća i antioksidansa. Obogatit će vaše tijelo vitaminima A, E, B5, B12, kao i željezom, jodom i fosforom. Mogu se jesti u raznim oblicima za doručak. Izvrsni su za mršavljenje, a također troše kalorije i pojačavaju metabolizam.

Proteine možete pronaći u cijelim jajima, ali uglavnom su bjelanjci u osnovi čisti proteini. Jedno veće jaje (oko 50 g) sadrži do 6 g proteina. Jedini je nedostatak jaja taj što nisu prikladna za ljude s alergijom na jaja ili vegane.

2. Grah

Crni grah, mala je, sjajna verzija običnog graha koja je posebno popularna u kuhinji Latinske Amerike. Crni je grah već pronašao svoje mjesto u Europi i sve se više koristi za pripremu salata ili tjestenine. Osim što je dobar izvor vlakana, crni grah sadrži i visok udio proteina. Ima do 20 g proteina i 8,7 g vlakana na 100 g. Obiluje i fitokemijskim spojevima koji se ponašaju kao antioksidansi. Može se kuhati na razne načine. Također je izvrstan izvor biljnih proteina.

3. Plodovi mora

Pastrva, tuna, losos, škampi i rakovi bogati su proteinima i kalijem. Masna riba poput lososa pruža omega-3 masne kiseline koje imaju nevjerojatne zdravstvene prednosti i hranjive su.

Losos je riba s visokim udjelom zdravih masnoća što znači da je pun zdravih omega-3 masnih kiselina. Također je izvrstan izvor proteina, što u kombinaciji s masnoćama, uzrokuje veći osjećaj sitosti. 

Škampe su isto izvrstan izvor zdravih masnoća, vitamina, minerala i posebne su zbog svojeg izuzetnog okusa. Možete ih koristiti za pripremu ukusne tjestenine, salata i namaza. Međutim, njihov je jedini nedostatak niska dostupnost i visoka cijena.

Tuna, poput gotovo svih vrsta ribe, ima nizak udio masnoća i kalorija, no bogat je izvor proteina. Također je jedna od najboljih izvora omega-3 masnih kiselina koje jačaju zdravlje srca i mozga.

4. Meso

Meso je izvrstan izvor proteina. Možete jesti meso poput govedine, svinjetine, piletine i puretine. Izvrsni su za izgradnju mišića, jačanje imuniteta i energije u vašem tijelu. Također pomažu u sagorijevanju kalorija i čine vas sitima.

Govedina nudi zaista veliku količinu proteina po porciji. Međutim, postoji razlika u tome za kojom vrstom govedine posežete. Čista govedina ima viši udio proteina od komada govedine s višim udjelom masnoće. Osim toga, sadrži i biološki dostupno željezo te vitamin B12.

Pileća su prsa jedna od najpopularnijih životinjskih namirnica za nadomjestak proteina. Preporučuje ih se jesti bez kožice jer sadrže manje kalorija. 100 g pilećih prsa može se pohvaliti s do 31 gramom proteina.

5. Soja

Soja je još jedan protein na bazi biljke koji se može jesti u raznim oblicima. Savršena je za vegetarijance koji traže proteinsku hranu koju bi jeli. Soja potiče mršavljenje i ima nekoliko zdravstvenih blagodati, piše Pink Villa.

Proteini se, zajedno s ugljikohidratima i masnoćama, klasificiraju kao makronutrijenti i važan su dio svake stanice u tijelu. Primarna je uloga stvaranje i obnova oštećenih tkiva, ali i proizvodnja enzima, hormona i ostalih kemikalija u tijelu. Stoga je zaista važno obnavljati ih nakon bilo kakvog fizičkog opterećenja kada se zalihe proteina u tijelu smanje.
 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 2
VIDEO

'Moja braća su djeca mog muža, varao me s mojom mamom...'
ŠOKANTNO OTKRIĆE

'Moja braća su djeca mog muža, varao me s mojom mamom...'

Prema riječima muža, njezina mama ga je 'zavela' kad su imali 18 godina i živjeli u njihovoj kući. Od tada su imali nezaštićene spolne odnose barem jednom mjesečno

'Umjesto zavjeta, na vjenčanju sam čitala poruke koje je moj zaručnik slao ljubavnici'
'SVE SAM OTKAZALA'

'Umjesto zavjeta, na vjenčanju sam čitala poruke koje je moj zaručnik slao ljubavnici'

'Dva dana prije vjenčanja, dok sam finalizirala narudžbe za proslavu, na njegovom telefonu naišla sam na pretinac imena 'Sunshine'. Osjećala sam mučninu dok sam ga otvarala'
Najgori parovi Zodijaka: Nekad nema smisla ni pokušavati...
SUPROTNOSTI KOJE SE NE PRIVLAČE

Najgori parovi Zodijaka: Nekad nema smisla ni pokušavati...

Blizanci često ne uspijevaju predočiti Ribama probleme koje imaju u vezi što stvara ogromne rascjepe između njih. Lavovi mrze stav Bikova da se uvijek drže pravila i nikada ne riskiraju