Akrobati su počeli karijeru još u Rimu, u 14. st. divljenje su izazivali romski gutači vatre, a prvi moderni cirkus, preteču Cirque de Soleila, u pauzi je stvorio Astley
Prvu cirkusku predstavu izumio Astley, a da nije ni znao
Klaun s cinober-crvenim nosom širi veselje, tužni pajac ne skriva veliku suzu, zebra zaigrano skakuće, a dražesna balerina akrobacijama zaustavlja žamor teatra - oni najavljuju da je cirkus stigao u grad. Možda je došao iz drevnog Rima. Ondje su prvi put bile prikazane šarolike predstave koje su uključivale utrke konja, točke s izdresiranim životinjama te nastupe žonglera i akrobata. Prvi cirkus u starom Rimu zvao se Circus Maximus, čije je velebno zdanje moglo primiti čak 250.000 ljudi. Tek su se u 14. stoljeću u Europi pojavile skupine Roma koje su selile šatore ostavljajući iza sebe ples, pjesmu i divljenje hrabrim gutačima vatre. Moderna verzija cirkusa potječe iz 18. stoljeća zahvaljujući Philipu Astleyu. On je 1768. u Londonu održao prvu cirkusku predstavu. Nije originalno zamišljena kao cirkus jer je Astley imao točke s konjima, ali je zbog konkurenta Johna Hughesa u pauzama dodao žonglere, akrobate koji su hodali po užetu te nastupe pasa i klauna. Tako je, ni ne znajući, stvorio moderan cirkus.
Bradata žena je američka
Putujuća kombinacija zastrašujućih životinja i neobičnih ljudi, poput bradate žene, ideja je američkog cirkusa.
Začetnici cirkusa
Antonio Franconi osnovao je prštavi francuski cirkus. Uz Philipa Astleya smatra se začetnikom modernoga cirkuskog teatra šarenila i veselja.
Dom cirkusa u americi
Britanci su u Ameriku donijeli cirkus, a prva zgrada za potrebe ansambla otvorena je 1793. u Philadelphiji.
Spektakl različitosti
Vrhunac modernog cirkusa je Cirque du Soleil, pomaknut više prema teatru, koji ujedinjuje raskoš opere i rock koncerta te ističe umijeće ljudi, a ne životinja. Taj kanadski ansambl spektakla na godinu zaradi više od 810 milijuna dolara, a vidjelo ga je više od 90 milijuna ljudi. Cirque du Soleil utjelovljuje onu iskonsku notu srednjovjekovnih cirkusa - toleranciju različitosti. Nekad su njegovi šatori bili sigurno sklonište za sve maštovito pomaknute individualce, a danas se ta multikulturalnost iznosi u obliku cirkuske opere koju izvodi Cirque pod imenom “Saltimbanco“.
- To je za mene poruka mira - opisuje tu predstavu osnivač Cirque du Soleila Guy Laliberte. Početkom ‘90-ih emigracija je bila veliko kulturološko pitanje Zapada, a multikulturalizam je najveći izazov i današnjeg svijeta.”
Ulični izvođači
Odlika Cirque du Soleila je i da u svojim redovima ne želi imati maltretirane izdresirane životinje. Njihove trupe čine talentirani ulični performeri koji su odvažne izvedbe doveli do savršenstva.
“Saltimbanco” je bio ključ uspjeha
Predstava “Saltimbanco” prva je tematska predstava Cirque du Soleila. Tek su njezinom postavom autori predstave otkrili čarobnu formulu cirkusa - raskošnu bajku u kojoj se isprepleću cirkus, balet, glazba i opera.
Šareni spoj svih kultura
Predstavu izvodi 47 umjetnika - gimnastičara, žonglera, akrobata, baletana i pjevača - iz 15 država svijeta.