Obavijesti

Lifestyle

Komentari 14

Automobilske gume su crne, a WC papir bijel - znate li zašto?

Automobilske gume su crne, a WC papir bijel - znate li zašto?
1

Guma koja se koristi za proizvodnju automobilskih guma zapravo je bijele boje, ali njoj se dodaje čađa da bi joj se produžio vijek trajanja jer se tako povećava čvrstoća i izdržljivost gume

Činjenica da naše oko vidi više od sedam milijuna boja može nam pomoći da lakše detektiramo neke predmete oko nas, pogotovo kad se naviknemo da je određeni predmet uvijek u istoj boji. Ovih je deset predmeta poznato svima, a evo zašto su uvijek specifično obojeni i zašto baš u te boje. 

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

00:44

1. Vatrogasni hidranti

Hidranti zapravo dolaze u više boja koje ovise o tome koliko galona vode u minuti (GPM) mogu proizvesti. Tako se za gašenje različitih vrsta požara koriste različiti hidranti, ovisno o njihovoj veličini, a premda su crveni najčešći, postoje i narančasti, zeleni i plavi vatrogasni hidranti.

2. Komercijalni avioni

U Zagreb sletio jedan od najvećih aviona na svijetu Antonov

Komercijalni su avioni uglavnom obojeni u bijelo kako bi odražavali sunčevu svjetlost, što pomaže umanjiti štetu koju im nanosi sunce i sprječava njihovo pregrijavanje - a treba im i manje vremena za hlađenje dok su na pisti.

3. Gume

Guma koja se koristi za proizvodnju automobilskih guma zapravo je bijele boje, ali njoj se dodaje čađa da bi joj se produžio vijek trajanja. Čađa povećava čvrstoću i izdržljivost guma jer provodi toplinu, a štiti gumu i od UV spektra.

'Okružite se ljudima koji bude najbolje u vama i potiču vas...'
'Okružite se ljudima koji bude najbolje u vama i potiču vas...'

4. Semafor

Svi znaju tri boje semafora - crvenu, zelenu i žutu - no postoji razlog zašto su baš te boje odabrane. Naime, crvena boja je boja s najdužom valnom duljinom, što znači da ju se može vidjeti s veće udaljenosti što vozačima omogućuje da je vide iz daleka.

Žuta ima kraću valnu duljinu od crvene, ali je dulja od zelene. Te valne duljine čine se jasnijim kad se svjetla promijene; iz zelene u žutu ili iz žute u crvenu.

5. Pješački prijelaz / zebra

K.Petrić/Pixsell

Zbog toga što su kontrastne, crno-bijele boje pruge na prijelazima vidljive su iz daleka. To vozačima daje dovoljno vremena da smanje brzinu i puste ljude da pređu cestu. Te dvije kontrastne boje također pomažu pješacima da se istaknu na sivoj pozadini ceste.

6. Školski autobusi

Svi bar sa filmova znaju da su američki školski autobusi uvijek žuti, a ta je boja odabrana iz sigurnosnih razloga. Naime kontrast žute i crne koja je isto na školskom busu pomaže da ih učenici lakše primijete, posebno ujutro kad kreću u školu, a zbog njih i drugi vozači lakše primijete školski autobus u večernjim satima.

7. Taksiji

Thinkstock

Slično kao kod školskih autobusa, žuta boja koja se gotovo svugdje koristi za taksije (a kod nas je to još uvijek žuti znak na vrhu) olakšava njihovo prepoznavanje - jer se baš žuta na cesti najviše ističe.

Život bez otpada: Ne donosite doma što ne možete iskoristiti
Život bez otpada: Ne donosite doma što ne možete iskoristiti

8. Nogometna lopta

Argentina v Italy - International Friendly - Etihad Stadium

Kad su se nogometne lopte tek počele izrađivati ​​od plastike bile su bijele, no tvrtka Adidas odlučila je dodati crnu boju. A crno-bijele kuglice bilo je lakše uočiti na TV-u jer je u to vrijeme slika na TV-u i bila crno-bijela.

9. Toaletni papir

Dreamstime

Toaletni papir je bijele boje jer je izbijeljen, a bez izbjeljivača bi imao smećkastu boju. Toaletni papir ne dolazi u mnogo drugih boja jer bi ih onda proizvođači morali bojiti, što bi bilo puno skuplje. Ukratko, toaletni je papir bijel jer je takav isplativiji.

No, to nije jedini razlog. Obojeni toaletni papir neće se razgraditi tako brzo. Osim toga, kada je tek napravljen prvi toaletni papir u boji, mnogi su liječnici rekli da povećava rizik za zdravlje. Bijeli je zato i siguran izbor.

10. Platforme društvenih medija

FILE PHOTO: Silhouettes of laptop users are seen next to a screen projection of Facebook logo in this picture illustration

Iako platforme društvenih medija imaju različite boje u svojim logotipovima, mnoge od njih koriste plavu boju. To je zato što je plava povezana s intelektom i stimulira centre za komunikaciju.

Plava boja također predstavlja sigurnost i pouzdanost, a vlasnici društvenih mreža itekako žele da se ljudi na njima osjećaju sigurno.

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Pokretanje videa...

16:11
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 14
Evo kako rade dućani u nedjelju
DETALJAN POPIS

Evo kako rade dućani u nedjelju

Trgovine smiju raditi 16 nedjelja u godini, a trgovine i šoping centri sami biraju koje će to nedjelje biti. Radno vrijeme trgovina i trgovačkih centara nedjeljom pogledajte u našem detaljnom vodiču