Potrošio sam zadnjih 500 funti na ovaj billboard. Molim vas, dajte mi posao, glasio je oglas mladog Britanca Adama Pacitttija. Dobio je čak 250 poslovnih ponuda
Dao zadnje novce na jumbo plakat kako bi pronašao posao
Adam Pacitti 24-godišnjak je koji je lagano postajao očajan. Želio je posao u medijskoj produkciji, međutim, nije ga dobio. Nakon bezbroj odbijenica odlučio je pokušati nešto potpuno drugačije. Istaknuti se pa čak i postati poznat po tome. Znao je da je riskantno, ali morao je pokušati.
Adam je potrošio posljednjih 500 funti (oko 4350 kuna) na jumbo plakat u Londonu koji glasi:
"Potrošio sam svojih zadnjih 500 funti na ovaj billboard. Molim vas, dajte mi posao.
employadam.com"
Uz to, Adam je snimio i video, koji se može nazvati i svojevrsnim životopisom. Svjestan svojih mana ali i prednosti, našalio se s njima, ali i pokazao što može pružiti. Iako se čini kao nešto što se lako može pretvoriti u smijuriju i kompletan promašaj, Adam je ipak bio taj koji se posljednji smijao. U samo mjesec dana dobio je 250 ponuda za posao iz različitih tvrtki, ispričao je za AOL Jobs.
- Na kraju sam imao 60 vrlo solidnih poslovnih ponuda, od marketinških do produkcijskih tvrtki - ispričao je.
Na koncu, odlučio je prihvatiti posao u agenciji KEO Digital.
Osim produkcijskih kuća, poslove su mu ponudili i mesari i vodoinstalateri jer, kako je rekao u videu, prihvatio bi već svašta.
Nije jedini
Ova priča završila je sretno, no Adam nije jedini koji se istaknuo svojim pristupom. Prošle godine zamjenik šerifa u Toledu, Brandon Stuard, platio je billboard sa životopisom svoje žene, koja je na koncu također dobila posao.
Što kažu stručnjaci?
Sve više stručnjaka ističe da danas nije dovoljno poslati životopis i sjediti doma i nadati se. To je početnička pogreška, tvrde. Potrebno je angažirati se na svim poljima, koristiti svu dostupnu tehnologiju, networking i biti uključen.
Adamova taktika
Pacitti nije platio billboard i nadao se najboljem. Iako zvuči vrlo jednostavno, marketinški je razradio cijelu priču. Proveo je dva i pol mjeseca razrađujući priču i pripremajući kampanju. Na svom siteu pripremio je materijale za novinare i medije koji su željeli pratiti priču i saznati više o njemu.
Na kraju, završio je gotovo u svim britanskim dnevnim novinama, televizijskim emisijama i radio postajama. Njegovu potragu za poslom ispitali su BBC, Sky News, Daybreak, Capital FM...
Pokazalo se da su kombinacija billboarda i websitea ključ uspjeha. Na siteu se mogla preuzeti slika billboarda visoke rezolucije što je novinarima olakšalo rad.
Privukao je pozornost svojom pričom. Prizvuk očaja svemu je dao dodatnu težinu i pažnju.
Na siteu je također bio njegov životopis koji su mogli pogledati potencijalni poslodavci, ali i koristiti TV kuće.
Bio je ono što je - realan, nije se ulizivao i na kraju krajeva, štreberskog štiha, blesav i smiješan. Site je izgledao isto tako, a Adam kaže da je to bilo nužno.
- Da je izgledao vrlo profesionalno, činilo bi se kao da to radi marketinška agencija. Pokazalo se da sam sposoban sam promovirati sebe velikom broju ljudi za vrlo malo novca i popriličnu količinu medijske zainteresiranosti i pozornosti. To je danas dio mog portfelja. Sada držim i dosta govora o viralnom marketingu - ispričao je.
Na kraju zaključuje:
Mislim da su poslodavci siti gledanja u jedne te iste papire i u nekim slučajevima potrebno je da im netko privuče pozornost. Naravno, morate razviti priču i pronaći način na koji ćete to učiniti. No učinite to sa stilom i možda ćete i vi dobiti posao u ultra konkurentnom medijskom svijetu - ili u mesnici.
Nakon što je dobio posao, Adam je svima zahvalio - billboardom.