Lifestyle

Evolucija ženskog orgazma: Ne mogu otkriti čemu on služi?!

S jedne strane, ženski orgazam nije potreban za reproduktivni uspjeh, a s druge strane, previše je složen da bi bio evolucijska slučajnost, kazali su istraživači Sveučilišta Yale

Znanstvenici vjeruju kako je ženski orgazam nastao u dalekoj povijesti kako bi prapovijesnim ženama omogućio ovulaciju tijekom seksa i tako pomogao začeću. Kažu da su nekada žene jajašce izbacile tek tijekom spolnog odnosa, a vrhunac je bio okidač tog procesa.

Slični slučajevi danas se mogu vidjeti u svijetu životinja, kod deva, zečeva, mačaka i tvorova - ovulacija se kod njih događa tijekom snošaja.

POGLEDAJTE VIDEO:

00:35

- Postojanje ženskog orgazma intrigantno je iz dva razloga. S jedne strane, nije potreban za ženski reproduktivni uspjeh, a s druge strane, ovaj neuro-endokrini refleks previše je složen da bi bio evolucijska slučajnost - objašnjavaju autori studije sa Sveučilišta Yale koji su odlučili testirati teoriju da su ženski orgazmi vezani za ovulaciju evolucijski atavizam (nešto čega više nema) iz doba kada je ljudska vrsta bila u ranoj fazi evolucije.

Istraživači su se pozabavili zečicama koje ovuliraju tijekom snošaja pa su im davali fluoksetinom, lijek za koji se zna da sprječava orgazam. Tretirane životinje imale su 30 posto manju vjerojatnost za ovulaciju od zečica u čiji se seksualni život nisu petljali.

Bivša prostitutka otkrila koje profesije su najbolje u krevetu

Autori priznaju da nije poznat točan mehanizam kako orgazam pokreće ovulaciju kod zečica, no zaustavljanje orgazma smanjilo je ovulaciju, a to je pak utjecalo na otpuštanje jajašaca.

- Ovdje pružamo eksperimentalne dokaze koji povećavaju vjerojatnost da je ženski orgazam evoluirao iz snošajem izazvane ovulacije. Ovaj nalaz pomaže u tumačenju teško objašnjivih aspekata ženske seksualnosti, poput niske stope ženskih orgazama tijekom snošaja - pojasnili su.

Ranija istraživanja pozabavila su se klitorisom čija je stimulacija većini žena važna za postizanje vrhunca, a istraživači su zaključili da se klitoris s vremenom pomaknuo u manje središnji položaj, tako da više ne prima izravnu stimulaciju tijekom penetracije, prenosi Daily Mail.

POGLEDAJTE NOVI SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

10:33

PRINC HARRY ŠOKIRAO JAVNOST OVIM POTEZOM: 'Ne želim da Meghan završi kao moja majka'

Manjak magnezija: Evo koji su prvi simptomi i što uzimati