Lifestyle

Komentari 33

Hrana za sreću - uz nju ćete se osjećati veselije i imati energije

Hrana za sreću - uz nju ćete se osjećati veselije i imati energije

Hrana značajno utječe na naše raspoloženje, pa smanjen unos namirnica tijekom dijete može ga pogoršati. Ove namirnice nam daju dobru energiju i uz njih se osjećamo bolje i poletnije

Svakodnevne stresne situacije utječu na zdravlje i raspoloženje, a prehranom ga možete poboljšati, kaže dipl. ing. preh. teh. Sanja Ćosić.

- Budući da prehrana ima velik utjecaj na raspoloženje, smanjen unos hrane prilikom dijeta može ga pogoršati. No znate li koje namirnice pogoduju raspoloženju, možete se u isti mah lakše dovesti u formu i potaknuti otpuštanje hormona sreće – pojašnjava Ćosić.

Mediteranska prehrana smanjuje rizik od depresije, pokazalo je istraživanje španjolskog Sveučilišta Navarra. Riječ je o prehrani bogatoj voćem, povrćem, ribom, grahoricama, orašastim plodovima i maslinovim uljem, s niskim razinama mesnih prerađevina.
Također, ljudi koji redovito jedu hranu s puno masnoće, procesiranu hranu i slatke grickalice imaju gotovo dvije trećine veću vjerojatnost da pate od depresije od onih koji odabiru voće, povrće i ribu, prema istraživanju londonskoga University Collegea.

Znanstveno je dokazano i da riblje ulje, bogato omega-3 masnim kiselinama, smanjuje rizik od depresije te da prebacivanje s prehrane bogate masnoćama na prehranu siromašnu masnoćama može povećati osjećaje napetosti i ljutnje.

- Mozak treba masna ulja, posebno omega-3, da bi radio dobro. Dakle, umjesto da izbjegavate sve masti, važno je jesti prave. Masna riba, orasi, sjemenke i avokado izvori su zdravih masti koje jačaju raspoloženje - kaže Ćosić.



Riba je i među najbogatijim izvorima i vitamina B6 te se često naziva hranom za mozak. Ljudi koji jedu ribu rijetko imaju veću vjerojatnost da postanu depresivni od onih koji jedu ribu redovito, pokazuju istraživanja. Ljudi s niskim razinama vitamina skupine B, osobito tiamina (B1), osjećaju se depresivnije i nesigurnije, a povećanje unosa može značajno poboljšati raspoloženje i samopouzdanje. Blagotvorno djeluje i povećanje unosa riboflavina (B2), piridoksina (B6) i selena, pokazuju znanstvena istraživanja.

- Veza između ugljikohidrata i raspoloženja je triptofan, aminokiselina koju sadrže. Što više triptofana ulazi u mozak, razina serotonina se povećava i raspoloženje se poboljšava, što je razlog zbog kojeg su zdravi ugljikohidrati važan dio prehrane za dobro raspoloženje. Istraživanja su pokazala da ljudi koji se drže dijete siromašne ugljikohidratima a bogate proteinima mogu postati skloni razvoju depresije. Bijeli ugljikohidrati mogu podići razine šećera u krvi, pa birajte cjelovite, kao što su integralna tjestenina i smeđa riža, koje će vam pružiti dovoljno triptofana te pomoći da izbjegnete nagli pad šećera i raspoloženja - kaže Ćosić i dodaje da su cjelovite žitarice bogate i vitaminima skupine B.

I kad se ne naspavate, možete biti neraspoloženi, a uzrok može biti hrana. Stoga izbacite kofein i jedite laganiju večeru.
- Teška hrana može vas održavati budnima zbog probavljanja. Umjesto toga jedite obilniji doručak i ručak te laganu večeru. San poboljšava raspoloženje i snagu volje. Ako ste potpuno odmorni, lakše je odoljeti i brzoj hrani punoj ugljikohidrata i masti - zaključuje Ćosić.

Jedite više morskih plodova

Jod je potreban za proizvodnju hormona štitnjače, a nedostatak smanjuje njezinu funkciju, pogoršava raspoloženje i izgaranje masti. Povećajte unos namirnica bogatih jodom, kao što su morski plodovi, a u rijetkim prilikama kada dodajete sol, odaberite jodiranu ili mineralnu morsku sol. A vježbanje povećava razinu endorfina te ubrzava metabolizam, pa je dobro i za liniju i za raspoloženje.

Top 10 namirnica koje potiču proizvodnju hormona sreće

Najčitaniji članci