Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
0 komentara

Jesti zdravo na poslu je moguće uz male promjene

Ručak za radnim stolom vodi prejedanju, razvoju i prijenosu bakterija, a još je i neudoban. Zato promišljeno birajte što ćete jesti i na koji način

Shutterstock
Foto: Shutterstock
0 komentara

Samo u Americi na radnome mjestu jede 70 posto zaposlenika, a ni u ostatku svijeta slika nije puno drugačija, tvrde nutricionisti. Količina obaveza jednostavno im dopušta da napuste prostor u kojemu rade, iako to, prema mišljenju stručnjaka, nikako nije dobar izbor. Ljudi se najčešće odlučuju za hranu poput pizza i sendviča koja je ne samo slabe hranjive vrijednosti, nego je opasna zbog prenošenja bakterija po stolu. Osim toga, takav ručak je neudoban jer radni stolovi s računalima nisu dizajnirani kao mjesto za ručak, a vrlo je teško istodobno svjesno jesti te slati mailove, odgovarati na telefonske pozive ili prebirati po papirima. Upravo zbog manjka koncentracije na ono što se jede rizik od prejedanja drastično raste.
- Ručanje za radnim stolom potiče nesvjesno jedenje. Posvećeni ste obavljanju brojnih stvari i ne obraćate pozornost na količinu hrane - objasnila je Susan Morees iz Američke udruge dijetetičara. Takvo objedovanje sa sobom donosi i razvoj bakterija, a prema nekim studijama, na radnom stolu ima 400 puta više bakterija nego u nužniku.

JEDITE U MIRU BEZ ZVONJAVE TELEFONA I RAČUNALA
Obratite pažnju na ono što jedete na poslu. U vrijeme dok jedete zaboravite na bilo kakve druge aktivnosti. Ugasite monitor i utišajte svoj mobitel kako vam ne bi odvlačili pažnju. Nemojte pretjerivati s količinom hrane. Budite sigurni da na poslu nećete “umrijeti od gladi” i da ćete pri povratku kući imati priliku nešto prezalogajiti. Ako postoji kuhinja na poslu, jedite tamo jer ćete se tako koncentrirati na hranu i jesti u miru.

NOŠENJEM HRANE KONTROLIRATE ŠTO DOISTA JEDETE
Ponesete li svoju hranu, tako ćete najbolje kontrolirati kvalitetu onoga što jedete. Na primjer, salata s piletinom, povrćem i grahom će vam poslužiti kao zdravi izvor energije. Izbjegavajte naručivanje gotove hrane koja je najčešće premasna, bez vitamina i drugih vrijednih sastojaka, a bogata solju. Hranu bi na posao trebali donijeti u posebno napravljenim rashladnim torbama koje će je obraniti od napada raznih bakterija.

NAKON JELA NA POSLU PROŠETAJTE SE BAR KRATKO
Pokušajte naći vremena za šetnju nakon ručka unutar zgrade u kojoj radite. Ili još bolje, napravite nekoliko vježbi razgibavanja. U svakom slučaju, nemojte ostati zarobljeni u svojoj stolici jer se tako metabolizam usporava kao i cirkulacija.

NARUČUJTE RIJETKO DA BISTE OČUVALI ZDRAVLJE
Većina ljudi koja konstantno jede na radnome mjestu kaže kako to čine potpuno automatski. Nemojte im se pridružiti. Neka vaši uredski obroci budu izuzeci, a ne ustaljena navika.

KOLEGA STOPIRA NESVJESNO PREJEDANJE
Ako jedete za radnim stolom, poželjno je pozvati nekog od kolega da vam se pridruži. Puno bolje ćete se osjećati ukoliko te trenutke ispunite opuštenom komunikacijom, a svakako ćete jesti svjesnije.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message