Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
18 komentara

Kronična iscrpljenost: Bol u leđima znak je sagorijevanja

Pozor: I u Hrvatskoj dio poslodavaca očekuje da radnici budu stalno dostupni, što u konačnici može voditi ka iscrpljenosti i manjoj produktivnosti te lošem zdravlju

Dremstime
Foto: Dremstime
18 komentara

Zakonom kojim je poslodavce obvezala na mjere kojima bi trebala smanjiti pregorijevanje kod radnika Belgija je nedavno napravila iskorak u prevenciji tzv. burn-out sindroma. 

Usvajanje sličnog zakona nedavno je inicirala i Andrea Nales, ministrica rada u Njemačkoj, koja želi ograničiti pozivanje i online komunikaciju tvrtke s radnicima nakon radnog vremena, ako to nije hitno. I u Hrvatskoj je prihvaćen ovaj trend te su zaposlenici na vezi s tvrtkom i nakon radnog vremena, rade prekovremeno ili nose posao kući, što može dovesti do stresa i ozbiljnih problema, kaže psihologinja Tanja Pureta iz Centra Ramiro. 

- Stres se očituje u pretjeranom reagiranju čak i na bezazlene podražaje te u osjećaju bespomoćnosti. Tipične tjelesne reakcije su ubrzano lupanje srca, plitko disanje, prekomjerno znojenje, glavobolje i bol u leđima, a emotivne su stalna prisutnost straha, tuge i beznađa. 

Ako se na vrijeme ne riješi uzrok problema, može doći do sagorijevanja, kojeg karakteriziraju potpuna iscrpljenost te gubitak volje za bilo kakvu akciju - kaže Pureta. 

Dio poslodavaca, nastavlja, očekuje da zaposlenici budu dostupni cijelo vrijeme. Međutim, malo koja situacija je toliko hitna da ne može čekati sljedeći dan, tako da se ova vrsta dostupnosti ne bi smjela zloupotrebljavati, što je često slučaj. Osim toga, mnogi poslodavci pogrešno procjenjuju zainteresiranost i odanost zaposlenika po tome koliko dugo ostaju u uredu te koliko brzo odgovaraju na upite, bez obzira na doba dana. 

Tako se čini da stalno promišljaju o poslu, pa ih smatraju kao posebno vrijedne. No poslodavci u Hrvatskoj svjesniji su problema te organiziraju edukacije na temu prevencije i kontrole stresa. 

Samopomoć

  • uvedite ritual opuštanja - uz vježbe disanja od 15-ak minuta na dan lakše ćete se nositi sa stresom
  • pazite na prehranu 
  • vježbajte - tjelesna aktivnost pomaže oslobađanju od stresa, već i redovite šetnje mogu biti korisne 
  • liježite i ustajte u isto vrijeme te spavajte najmanje sedam sati
  • naučite reći da ne stižete ili da imate previše posla
  • uvedite barem sat ili dan bez mobitela, telefona, računala i e-mailova 
  • naučite upravljati stresom - uz knjige ili na radionicama 

Znakovi sindroma pregorijevanja

Fizički:

  • stalan osjećaj umora i iscrpljenosti 
  • smanjeni imunitet, stalan osjećaj da ste bolesni
  • česte glavobolje, bol u leđima i mišićima
  • promjena apetita i navika spavanja

Emocionalni: 

  • osjećaj neuspjeha i sumnje u sebe
  • osjećaj bespomoćnosti i zarobljenosti • gubitak motivacije
  • cinizam i negativan pristup svemu
  • smanjeni osjećaj za postignuće i zadovoljstvo uspjehom
Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message