Gužve, glad i borba za snižene komade u predbožićnom šopingu u ljudima budi primarni instinkt na bijeg ili borbu. Ipak, i tome se može doskočiti, ističu istraživači
Ludnica božićnog šopinga u ljudima budi primarnu agresiju
Svi se groze božićnog šopinga zbog gužvi, pretrpanog parkinga, buke i sveopćeg meteža, a psiholozi tvrde da je to iskustvo čovjeku toliko bolno da potiče primarni mehanizam "bori se ili bježi". Osim umora, predbožićna kupovina izaziva i tjeskobu, osjećaj krivnje te nedoraslosti. Pogotovo teško pada ljudima koji žive u ruralnim dijelovima jer nisu navikli na tolike gužve.
- Prisutnost drugih ljudi je glavni faktor. Drugi ljudi predstavljaju prijetnju, a stranci su više od prijetnje. Počinjete primjećivati kako se ljudi kreću sporije od vas, poput starijih, i doživljavati ih kao neprijatelje. To vodi pravom šoping-bijesu - objasnio je dr. David Lewis učinak božićnog šopinga na mozak za Telegraph. On je ujedno i voditelj ovog nezavisnog istraživanja.
No, ističe, taj stres se može smanjiti. Popis potrebnih stvari olakšat će vam šoping i spriječiti vas da kupujete nepotrebno, a potom i osjećaj krivnje. Također, nemojte ići gladni u šoping jer ćete kupiti previše hrane i na kraju je baciti, objasnio je.
Kada su u pitanju skupi pokloni, trebali bi razmisliti još jednom i otići. Jednom kad odete, predomislit ćete se. Na kraju dodaje da bi ljudi trebali kupiti što više stvari online kako bi, jednom kad dođu u šoping, više uživali u blagdanskoj atmosferi.