Obavijesti

Lifestyle

Komentari 0

Moda je performans: Vrtoglavi budžeti, timovi od stotinu ljudi i top lokacije diljem svijeta

Moda je performans: Vrtoglavi budžeti, timovi od stotinu ljudi i top lokacije diljem svijeta

Svake sezone održavaju se stotine revija, koje su i u ovo digitalno doba jedan od najjačih alata predstavljanja nove kolekcije. No nisu tu samo dizajnerske vizije, već i raskošne scene

Nedavno je završio još jedan mjesec performansa koji uključuje tjedne mode u Milanu, Parizu, New Yorku, tijekom kojih su održane na stotine, pa i tisuće revija, showrooma i sličnih malih i velikih događanja. Ove prigode nisu samo mogućnost dizajneru da predstavi nešto novo od odjeće i modnih dodataka, već je tu čitava svita ljudi čiji timovi imaju i po stotinjak ljudi koje se brinu o tome da sve prođe u savršenom redu.

Naime, tu su veličanstvene scene, top lokacije koje izgledaju impresivno, kao i novac koji brendovi pritom troše. Ili bolje reći ulažu - svaka kuna ide u imidž kompanije, mora se vidjeti tko koliko ima. Jedna od kuća koja je postala sam vrh na tom području svakako je Chanel, a nakon nje i Dior, Louis Vuitton te brojne druge.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

Zagreb: Zlatar Koci, obiteljski obrt koji radi vec 50 godina VIDEO

Modne revije na taj način aktiviraju i druge industrije - netko mora napraviti sve te kulise, interijer, postaviti rasvjetu, glazbu, sve to uskladiti te osmisliti čitav show. Cool je imati reviju na nekom mjestu do kojega je komplicirano doći ili potpuno preurediti neku lokaciju - primjeri su razni muzeji, ali i mjesta poput podzemne. Performativni karakter mode jak je već niz desetljeća, a među pionirima modnih revija bili su Coco Chanel i Christian Dior, i danas jaki brendovi na tom području.

Pronašli smo je i kod nas: Pastelna torbica zelenog tona idealna je za dan, ali i večer
Pronašli smo je i kod nas: Pastelna torbica zelenog tona idealna je za dan, ali i večer

Počelo je kao prikazivanje odjeće kupcima i medijima, da bismo danas imali čitavu industriju oko same piste. To nam govori da kad nema događanja uživo, kao što je bilo u pandemiji, da pate mnoge druge grane ovog modnog, izuzetno lukrativnog sektora. Kad se sve to smirilo, krenula je nova akcija, nove revije i događanja koja ipak imaju veliku gledanost, pa i online, iako neki i dalje rade samo digitalno. Ipak, kad dizajner okupi ljude u nekom fizičkom prostoru, i dalje se to smatra velikim uspjehom, trebat će smjena generacija da fizičke revije eventualno odu u zaborav.

DIOR SS20 Runway during Paris Fashion Week  - Paris, France 24/09/2019

Dizajner na reviji ima i styling, to je kombinacija koja zaokružuje njegovu ideju, odjeću ili modni dodatak. Styling je ono što zaokružuje kreativnu misao, na reviji vidimo upravo to, priču nekog autora, koja na koncu šalje određenu poruku publici i svima onima koje moda zanima.

Marina i Dorica nose super kožnjake: Evo gdje i vi možete nabaviti odlične slične varijante
Marina i Dorica nose super kožnjake: Evo gdje i vi možete nabaviti odlične slične varijante

Revija zato košta čitavo malo bogatstvo - za 15 minuta showa kompanije znaju potrošiti i do 7 milijuna kuna - primjer su već navedeni Chanel, Dior, ali tu su u Burberry, Valentino te mnogi drugi čija se roba prodaje po izuzetno visokim cijenama. Naime, oni moraju opravdati taj imidž luksuza i nedodirljivosti, stoga sve skupa kod njih ima smisla. Puno ljudi o kojima nimalo ne razmišljamo, na koncu živi od tog modnog teatra.

Model Adriana Lima walks with other models during the 2018 Victoria's Secret Fashion Show in New York City

Jedan od mega primjera je Chanel revija iz 2014., za predstavljanje cruise kolekcije, kad su potrošili oko 10 milijuna kuna, piše Glam Observer. Pritom su napravili otok u Dubaiju, dokazavši još jednom da cifre u ovakvim projektima naprosto nemaju granice.

Moderne verzije su u trendu: Indijanska mokasina i opanak imaju puno toga zajedničkog
Moderne verzije su u trendu: Indijanska mokasina i opanak imaju puno toga zajedničkog

Najskuplju reviju ikad potpisao je brend Victoria's Secret - budžet je bio oko 190 milijuna kuna. Naime, najpoznatije manekenke svijeta, posebno raskošna scena i naravno odjeća niz godina su bili atraktivni gledateljima diljem svijeta, no kompanija se više ne bavi takvim revijama.

Reuters/Pixsell

Na revijama su ključni i vizažisti te frizeri, kao i garderobijeri te općenita radna snaga koja omogućuje da sve ide glatko. Nerijetko modne revije i tjedni mode imaju nekog beauty sponzora koji će im olakšati trošak tima ljudi koji šminka i frizira manekenke. Ako revija duže traje te ako se na pisti izmjeni oko 100 odjevnih kombinacija, treba imati i najmanje dvadesetak manekenki, koje će usprkos tome žurno presvlačiti iza kulise te onda casual izaći na pistu i prošetati modnu viziju od glave do pete.

Iako je digitalno doba promijenilo način prezentacije nekog modnog brenda, revije i fizička događanja su i dalje poželjna, imaju jaki 'visibility'. I sama publika snima revije, dijeli ih na društvenim mrežama i na taj način pomaže kompanijama da održe vlastiti imidž aktivnim, ekskluzivnim i poželjnim.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
Evo kako rade dućani u nedjelju
DETALJAN POPIS

Evo kako rade dućani u nedjelju

Trgovine smiju raditi 16 nedjelja u godini, a trgovine i šoping centri sami biraju koje će to nedjelje biti. Radno vrijeme trgovina i trgovačkih centara nedjeljom pogledajte u našem detaljnom vodiču
Veliki tjedni horoskop: Bik će podmiriti dug, Vage biti jako društvene, a Lav sve šarmirati
od 15. do 21. prosinca

Veliki tjedni horoskop: Bik će podmiriti dug, Vage biti jako društvene, a Lav sve šarmirati

Slobodnim Djevicama će stara ljubav ponovno postati aktualna, no sada nastavljate na zdravijim temeljima. Neke bi novu simpatiju mogle steći i na radnom mjestu