Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
7 komentara

Muči vas glavobolja? Pomaže masaža palca, ulje eukaliptusa

Dvominutne vježbe ojačat će mišiće i ublažiti bol kod artritisa, a glava će manje boljeti pritiskom iza sljepoočnica. Osim što stimulira mentalne procese, ulje eukaliptusa olakšava reumatične bolove

Dreamstime
Foto: Dreamstime
7 komentara

Samo dvije minute vježbanja dnevno dovoljne su za ublažavanje boli, pokazalo je istraživanje u kojem je sudjelovalo 198 uredskih radnika koji imaju česte bolove u vratu i ramenima. Svaki dan su dvije minute radili vježbe otpora s elastičnom gumom i doživjeli su trenutačno olakšanje. Iako se istraživanje nije usredotočilo na ljude s artritisom, fizioterapeutkinja sa Sveučilišta Duke, Cynthia Harell, specijalistica za artritis, kaže da kratke epizode vježbanja mogu ojačati mišiće te ublažiti bol i ukočenost koji su posljedica artritisa. Čak se i dvije minute mogu podijeliti na manje dijelove u kojima radite različite vrste vježbi u kojima sudjeluje cijelo tijelo, kaže liječnica.

Savjetuje da isprobate dvominutne treninge iz istraživanja.

Fotolia PAZITE NA HIGIJENU 5 jednostavnih trikova kako se riješiti gljivica s nožnih noktiju

- Kako biste otpustili te ublažili bol i ukočenost u mišićima dišite duboko iz trbuha od 30 do 60 sekundi. Zatim rastežite tetive 30 sekundi, pa rastežite listove 30 sekundi. U drugoj vježbi za jačanje mišića koljena stišćite loptu između koljena u serijama od po pet sekundi, ukupno 60 sekundi - objašnjava. Također, možete isprobati i vježbu u kojoj iz sjedećeg položaja ravno ispružite jednu pa drugu nogu, svaku držeći po 30 sekundi u zraku. Za jačanje mišića kuka i bedara potrebno je “marširati” na mjestu od 30 do 60 sekundi pa hodati naprijed-nazad radeći 10 koraka u svakom smjeru.

Za olakšavanje bola u rukama i poboljšanje raspona pokreta u gornjem dijelu tijela potrebno je kružiti rukama unatrag 30 sekundi.

No brzinskim “trikovima” za manje bola tu nije kraj.

- Kod glavobolje, primjerice, može pomoći duboko disanje jer se tako povećava količina kisika i mozak se bolje opskrbljuje energijom. Također, mentol iz uljne otopine, npr. tigrova mast, ili iz paprene metvice, ili slična ulja s eukaliptusom izazivaju blago proširenje krvnih žila i bolju opskrbljenost krvlju. Često se mentol koristi kod glavobolje uzrokovane problemima sa sinusima - objašnjava neurologinja Vida Demarin.

Foto: Dreamstime

Akupunktura je odlična metoda za rješavanje tenzijskih glavobolja. Svjetska zdravstvena organizacija priznala ju je kao metodu za liječenje bolnih sindroma, no nitko je ne može sam raditi, nego je rezervirana za stručnjake koji znaju koju točku treba stimulirati ili umiriti.

- I akupresurom, pritiskom prsta, obično palca ili katkad cijelog dlana na određene točke, može se postići sličan učinak kao kod akupunkture, kod koje se ubada iglom. To može svatko naučiti i primijeniti na sebi - objašnjava neurologinja.

Dreamstime BUDI FIT Za snažnije srce i imunitet pije se barem 50 g jogurta na dan

Palčevima pritisnite mjesto iza sljepoočnice, oko centimetar iza linije rasta kose. Lagano kružite dvadesetak puta uz duboko disanje. Pritiskom na ove točke preventivno se djeluje i zaustavlja većina glavobolja. Glavobolje ćete se riješiti i pritiskom akupresurnih točaka za mozak, epifizu i hipofizu, koje se nalaze na vrhovima nožnih i ručnih palčeva, jedna ispod druge. Najbolje da ih stišćete noktom, a ne jagodicom palca.

Dvominutna masaža napetog trbuha

Foto: Dreamstime

Kod bola u trbuhu, zatvora i probavnih smetnji rješenje ima dijetetičarka McKel Hill. Ona preporučuje dvominutnu masažu želuca. Legnite na leđa i savijte koljena sa stopalima na podu. Stavite obje ruke na trbuh te ga masirajte kružnim pokretima dlanova i prstiju u smjeru kazaljke na satu, a zatim u drugom.

Plivanje na stolu za manje bolna ramena

Foto: Dreamstime

Radite rukama i leđima tako da pomičete ruke na vrhu stola kao da plivate prsno. Ponavljajte 60 sekundi. Za gipkije zglobove kružite zapešćima, savijajte zglobove (gore i dolje) te otvarajte i zatvarajte prste 10 sekundi (za svaki).

Kosu raspustite da mišići nisu napeti

Foto: Dreamstime

Žene s dugom kosom na prvi znak glavobolje trebale bi raspustiti kosu jer se bol može pojaviti i kod onih koje su sklone vezivanju kose u konjski rep koji vrlo često prejako stegnu.

- Tako se stvara napetost mišića pa imamo osjećaj balona u glavi - upozorava neurologinja Demarin. 

Istezanje i hlađenje

Foto: Dreamstime

Jednostavne vježbe istezanja glave i vrata pomoći će u ublažavanju glavobolje. Pomičite glavu gore-dolje, lijevo i desno te naginjite prema lijevom pa desnom ramenu. Stavljanje ledenog obloga na stražnji dio vrata može je znatno ublažiti jer hladnoća smanjuje upalu koja pridonosi intenzitetu glavobolje, a uz to ima anestetski učinak. I namakanje stopala u toploj vodi pomaže kod rješavanja glavobolje.

OTKRIVENE FOTOGRAFIJE KUĆE MEGHAN I HARRYJA: Seoska koliba vrijedna 5,2 milijuna funti u kojoj ugošćuju slavne prijatelje

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message