Obavijesti

Lifestyle

Komentari 1

Napokon ćemo znati odakle je došlo mlijeko i gdje je pakirano

Napokon ćemo znati odakle je došlo mlijeko i gdje je pakirano

BIT ĆE JASNIJE Sad na pakiranju mlijeka piše da je proizvedeno u Hrvatskoj, no to ne mora značiti i da je mlijeko domaće, nego samo da je tu zapakirano

VIDEO

Zemlja podrijetla mlijeka: Hrvatska, piše na kajmaku Euro milka iz Beloslaveca, maloga mjesta na sjeveroistoku Zagrebačke županije. Takvi bi podaci o podrijetlu sirovine od 1. travnja sljedeće godine trebali pisati i drugdje. 

- Ako je na hrani navedeno podrijetlo, razlikuju li se njezino i glavnog sastojka, proizvođač će morati napisati odakle je glavni sastojak. No može navesti samo da se razlikuju podrijetlo hrane i glavnog sastojka - rekli su u Ministarstvu poljoprivrede.  

Dodali su da na mlijeku proizvedenom u Hrvatskoj od sirovog mlijeka izvan Hrvatske, ako ima istaknuto hrvatsko podrijetlo, morat će istaknuti i podrijetlo sirovog mlijeka. 

Doji svoju djecu i višak mlijeka prodaje: Žele ga i bodybuilderi
Doji svoju djecu i višak mlijeka prodaje: Žele ga i bodybuilderi

Ne dovoditi u zabludu

Na primjer: Zemlja podrijetla mlijeka: Mađarska ili Zemlja podrijetla mlijeka: EU ili navesti informaciju da sirovo mlijeko nije iz Hrvatske. Napominju da istakne li netko podrijetlo izjavom ili oznakom, poput crveno-bijelih kvadratića ili zastave, mora navesti i podrijetlo glavnog sastojka ako nije jednako kao hrane. I po sadašnjim propisima podrijetlo treba navesti ako bi izostavljanje moglo dovesti potrošača u zabludu.

- Glavni sastojak čini više od polovine te hrane ili ga potrošači dovode u vezu s nazivom. Kod složenih proizvoda, poput lazanja s mesom, određivanje glavnog sastojka ovisit će o zastupljenosti tjestenine, odnosno mesa u njima. No proizvođač može odrediti sastojak koji potrošači uobičajeno dovode u vezu s tom hranom kao glavni - objašnjavaju iz ministarstva te dodaju da treba pošteno informirati uzimajući u obzir i prezentaciju etikete te potrošačevu percepciju sastojka koji dovodi u vezu s nazivom hrane. 

- Označavanje podrijetla glavnog sastojka inicirali su Francuzi koji imaju dovoljno mesa - pojasnio nam je razloge novih oznaka Branko Bobetić, direktor Gospodar

Izuzeci od pravila

Primjena novih pravila označavanja počinje od 1. travnja 2020., no hrana stavljena na tržište ili označena prije toga smjet će se još prodavati. 

- Do donošenja posebnih pravila neće se primjenjivati na proizvode koji imaju zaštićenu oznaku izvornosti, zemljopisnog podrijetla ili zajamčeno tradicionalnog specijaliteta ili registrirane žigove koji sadrže navod o podrijetlu - dodali su iz ministarstva. 
Znači da pršut koji ima hrvatsku oznaku zemljopisnog podrijetla može biti i od uvoznog buta, no zasad to neće morati napisati.

ROĐENJE SINA GA JE DOKRAJČILO? Meghan sad mora biti jaka, Harry se slomio

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 1
VIDEO

'Grudi su mi toliko ogromne da me mnogi ljudi mrze zbog njih'
PROBLEMI S VELIČINOM

'Grudi su mi toliko ogromne da me mnogi ljudi mrze zbog njih'

Ukrajinka tvrdi da su joj njezine velike grudi broj 30 HH cijeli život stvarale probleme. U školi su ju maltretirali, ne može vježbati osnovne kardio vježbe, a umjesto da bude učiteljica radi putem interneta

Radio je u seks trgovini i vidio 'previše': Izvadila je čep iz stražnjice pred mojim očima...
ISPRIČAO NAJBIZARNIJA ISKUSTVA

Radio je u seks trgovini i vidio 'previše': Izvadila je čep iz stražnjice pred mojim očima...

Rad u trgovini seksualnih igračaka natjerao ga je da se susretne s vrlo 'ludim' situacijama i mušterijama, pa se tako susreo i s jednom vrlo riskantnom ponudom za brak
Ostala bez posla pa se bacila u kreativu: 'Šalice s figuricama radim noću kada uspavam kćer'
PODUZETNICA IZ ČEPINA

Ostala bez posla pa se bacila u kreativu: 'Šalice s figuricama radim noću kada uspavam kćer'

Poduzetnica i mama Malaika Tordi Molnar iz Čepina ostala je bez posla i okrenula se kreativnosti. Nije zažalila, njezine šalice su hit, a prodaje ih po cijeloj Europi