Loši slušači su skloni prekidanju i nametanju vlastitih priča, a u aktivnom slušanju pomaže ponavljanje sugovornikovih riječi i vježbanje uz malu pomoć prijatelja
Navika koja izluđuje: Svladajte sve tehnike aktivnog slušanja
Aktivno slušanje cijenjena je vještina koja pomaže u izgradnji prijateljstva, dobrih odnosa na poslu i u ljubavnom životu. Znati dobro slušati iziskuje puno truda i koncentracije, pa ne čudi što misli lako odlutaju. Loše slušače karakteriziraju prekidi, preotimanje riječi, kritiziranje i obrambeni stav, piše The Huffington Post.
Odvlačenje pozornosti
Loše slušanje povezuje se s multitaskingom, pa se tako većina loših slušača ponosi što može raditi više stvari odjednom no to im zapravo odvlači pažnju s razgovora. Čitanje novina, pisanje SMS poruka ili surfanje na internetu tijekom razgovora pokazuje elementarnu nepristojnost, a ujedno sprečava i da čujete važne informacije.
Stalno prekidanje
Stalno prekidanje i pričanje o vlastitim pustolovinama znak je nezainteresiranosti. Povremeno uključivanje u razgovor sasvim je normalno, no preuzimanje riječi vrijeđa sugovornika. Takav pristup pokazuje da ste u cijeloj priči najvažniji samo vi i vaše mišljenje, objasnio je američki psiholog Paul Donoghue i koautor knjige "Slušaš li zaista? Ključ uspješne komunikacije".
Traženje problema i dijeljenje savjeta
Loši slušaoci slušaju tek toliko da uoče problem i pokušaju ga riješiti. No problem je što ne znaju cijelu priču pa nerijetko njihov savjet može uzrokovati niz novih dilema i neugodnosti.
Obrambeni stav
Oni koji imaju problema sa slušanjem često ako nisu u centru pažnje u svemu vide kritiku i zauzimaju obrambeni stav. Takav pristup znak je neslušanja, jer da slušaju vidjeli bi da ih nitko ne želi namjerno poniziti ili uvrijediti, dodao je Donoghue.
Prekinite loše navike
Sve ove vještine pokazatelj su loše komunikacije koja je osnova svakog dobrog odnosa, od prijateljstva do braka. No i loše komunikacijske vještine mogu postati dobre uz malo vježbe, objasnila je Pamela Cooper iz Međunarodnog udruženja slušatelja.
Ako se zaista želite popraviti, zamolite prijatelja da vas upozori svaki put kad prekinete govornika, namećete svoju priču ili tijekom razgovora pišete poruku. U tome može pomoći i jednostavna vježba, a dovoljno je lice okrenuti govorniku, uspostaviti kontakt očima, nagnuti se prema njemu i ne križati ruke, savjetuje Cooper koja istu tehniku primjenjuje na svojim studentima sa Sveučilišta Sjeverna Karolina.
Ponavljanjem do boljeg slušanja
Odlike dobrog slušača su i u ponavljanju sugovornikovih rečenica vlastitim riječima. Ono omogućuje lakše praćenje razgovora i takvim pristupom pokazujete da vas zanima sve što on govori i dajete mu do znanja kako razumijete njegove osjećaje bilo da je to sreća ili ljutnja.
Padne li koncentracije, ponovite dio razgovora
Nitko nije savršen slušač, pa ako se izgubite u razgovoru jednostavno budite iskreni i sugovornika zamolite da ponovi zadnji dio. Tako ćete jasno dati do znanja da ste zainteresirani, ali da vam pada koncentracija. Iskren pristup najbolji je izbor i neće uvrijediti sugovornika, dodala je Cooper.