Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
6 komentara

Ne bojte se zabrinutosti, ona vam može donijeti rješenje

Nova i svježa perspektiva: Brigu u poslovnom okruženju ne treba shvaćati tako crno, a da biste je sveli na minimum, promijenite način na koji je doživljavate

Dreamstime
Foto: Dreamstime

Osjećaj zabrinutosti javlja nam da nam nedostaju informacije te da nismo razmotrili sve opcije koje su nam na raspolaganju. Stoga taj osjećaj ne moramo doživljavati negativno, kaže profesionalni master savjetnik Dragana Svalina Stepanić.

Iako zabrinutost ima negativnu reputaciju, dok se brinemo o nečemu, to nam može pomoći da temeljitije promislimo o onome što slijedi. 

- Može vam pomoći da se prisjetite svega što je u prošlosti uzrokovalo brigu i uvidjet ćete da je upravo osjećaj brige donio neko rješenje - kaže Stepanić i nastavlja: 

- Brigu u poslovnom okruženju ne treba shvaćati crno. Ona nas pokreće na nova rješenja i mogućnosti. Kako biste je sveli na minimum, promijenite način na koji je doživljavate. Ako osjećaj i pojam brige promijenite u osjećaj i pojam brižnosti, primijetit ćete kako se širi vidokrug opcija, a problem ćete rješavati iz ugodnijeg stanja te ćete ga lakše predviđati i bolje reagirati. No ako riječ ‘briga’ promijenite u ‘budnost’, cijela situacija dobiva drukčiju vibraciju i umjesto neugodnog osjećaja, naći ćete se u fazi potrage za rješenjem. Primjerice, brinete se oko ostanka bez radnog mjesta. To će izazvati mučan osjećaj. No ako ste, umjesto u stanju brige u stanju budnosti, nećete tako lako pasti u zamku očajavanja, nego ćete automatski razmišljati o novim opcijama. No briga može imati i negativan učinak na motivaciju, a to se događa samo kad se previše brinete. U tom je slučaju predajte osobi od povjerenja. 

- Razmislite tko je dovoljno pouzdan da vam pričuva brigu dok vi ne smislite rješenje. To može biti netko blizak kome ćete reći da je riječ o brizi te da je treba samo ‘pričuvati’. Ugovorite vrijeme kada će vam brigu vratiti, odnosno koliko vremena imate na raspolaganju da u miru potražite rješenje. 

Predati brigu na čuvanje trebate učiniti simbolički. Možete zamisliti da je predajete nekome u ruke. Vizualizirajte to ili napišite na papir i predajte. Kada vrijeme istekne, tek tada brigu možete ‘uzeti natrag’, ali i zamoliti osobu od povjerenja da nešto učini s njom. Odbaci je, spali, rastvori, zakopa... Rezultat će vas ugodno iznenaditi ako dopustite da bude pozitivan - kaže savjetnica Stepanić.

Prava mjera održava vas ‘u pogonu’

Umjerena zabrinutost oko važnih stvari i u pravom trenutku (primjerice, besmisleno je razbijati glavu o tome što ćete i na koji način raditi za deset godina, ali možete se brinuti o tome kako ćete šefu sutra izložiti ideju) održava nas “u pogonu”.

Kronična briga vodi padu koncentracije

Pretjerana zabrinutost rezultira padom učinkovitosti te ni vaši zadaci, ali ni druge obveze neće biti kvalitetno odrađeni. U stanju pretjerane brige padat će i koncentracija, upozorava Stepanić.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message