Obavijesti

Lifestyle

Komentari 0

Odjenuo misice u bikini i zgrozio javnost: Narušavao je čednost

Odjenuo misice u bikini i zgrozio javnost: Narušavao je čednost

Dana 12. ožujka 1894. godine počela je prodaja Coca-Cole u bocama. Do tada se prodavala samo iz točionika, a 1915. godine predstavljen je prepoznatljiv dizajn staklene boce u obliku pješčanog sata

VIDEO

Početkom 1951. godine bikini se kao ženski kupaći kostim tek počeo probijati u svijetu, a britanski TV voditelj Eric Morley prepoznao je njegov potencijal u promociji ideje o globalnom izboru ljepote. Tako je 12. ožujka 1951. godine došao na ideju o izboru ljepote. Uklopio ga je u Festival of Britain, najveći nacionalni sajam koji su posjećivali milijuni posjetitelja, koji su u to vrijeme tražili novi zamah u obrtu, industriji i umjetnosti.

Natjecanje je nazvao "Bikini Contest", a bilo je međunarodnog karaktera jer je od 26 sudionica njih pet bilo iz stranih država u kojima su proglašene misicama. U to vrijeme su bikini, koji je nastao pet godina ranije, smatrali nedoličnim kupaćim kostimom koji je narušavao čednost, a u mnogim državama bio je zabranjen. Tek šezdesetih godina, nakon seksualne revolucije, postao je jedan od najpopularnijih ženskih kostima.

Počela prodaja Coca-Cole u bocama

Dana 12. ožujka 1894. godine počela je prodaja Coca-Cole u bocama. Do tada se prodavala samo iz točionika. Izvorno je napravljena kao zamjena za morfij, a zatim se reklamirala kao bezalkoholno "umjereno" piće. Izumio ju je ljekarnik John Pemberton 1886. godine. Uskoro je postala popularna, a prava na piće kasnije je dobio Asa Griggs Candler. Candlerov nećak savjetovao mu je da bi prodaja pića u bocama mogla uvelike povećati prodaju, ali Griggsa to očito nije zanimalo. Prvi koji je napunio Coca-Colu u boce bio je Joseph A. Biedenharn, vlasnik trgovine slatkišima u Vicksburgu u Mississippiju. Tvrdio je da će piće u bocama povećati prodaju. Biedenharn je stavio piće u Hutchinson boce, uobičajenu staklenu bocu za višekratnu upotrebu koja nimalo nije sličila modernoj boci Coca-Cole. Poslao je Candleru kutiju s bocama, ali Candler je nastavio prodavati piće po svom sistemu. Pet godina kasnije Candler je konačno prodao nacionalna prava na punjenje Coca-Cole. Godine 1915. punionice su raspisale natječaj za novi dizajn. Pobjednički dizajn, koji je proizvela tvrtka Root Glass Company iz Terre Hautea u Indiani, dao je svijetu oblik boce kakvu poznajemo danas (u obliku pješčanog sata). Tek je krajem 1920-ih prodaja Coca-Cole u bocama nadmašila onu točenu direktno u čaše u restoranima.

Christine Jorgensen počela svoju transformaciju u ženu

Christine Jorgensen bila je američka glumica, pjevačica, glazbena umjetnica i transrodna aktivistica. Rodila se kao dječak pod imenom George William Jorgensen. Osjećao se kao žena te je 1952. otišao u Dansku, u kojoj je bio na nizu operacija koje su mu omogućile da se ostvari kao žena. Prva od njih bila je 12. ožujka. Nakon njezina povratka u SAD završila je na naslovnici New York Daily Newsa. Njezina autobiografija "Christine Jorgensen: A Personal Autobiography" iz 1967. prodana je u gotovo 450.000 primjeraka. 

Ostale tekstove iz rubrike Retro potražite OVDJE.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Žene po prvi put tražile svoja prava: 'Želimo veću plaću, manje radnih sati i pravo glasa'
NA DANAŠNJI DAN

Žene po prvi put tražile svoja prava: 'Želimo veću plaću, manje radnih sati i pravo glasa'

Plus+ Posebno se ističe 8. ožujak 1908. godine kada je više od 15.000 izašlo na ulice New Yorka. Zahtijevale su kraće radno vrijeme, bolje plaće i pravo glasa. Godinu kasnije obilježen je Dan žena

Patentirana je šivaća mašina koja je mogla zašiti rupice
NA DANAŠNJI DAN

Patentirana je šivaća mašina koja je mogla zašiti rupice

Plus+ Prema riječima Charlesa Millera taj se šivaći stroj značajno razlikovao od postojećih po tome što je omogućavao šivanje s dvije niti paralelno. To je omogućilo brže i kvalitetnije šivanje šavova
Atomsko sklonište Jugoton je odbio 6 puta, a nakon prvog albuma postali su apsolutni hit
NA DANAŠNJI DAN

Atomsko sklonište Jugoton je odbio 6 puta, a nakon prvog albuma postali su apsolutni hit

Plus+ Drugačiji koncept i kataklizmički tekstovi dominirali su, a kritičari rock glazbe napali su Atomce. Međutim, u tri tjedna prodano je 16 000 primjeraka debi albuma. Publika je bila oduševljena