Obavijesti

Lifestyle

Komentari 2

Svaki kilogram viška opteretit će kralježnicu za 10 kg više

Svaki kilogram viška opteretit će kralježnicu za 10 kg više
1

Višak kilograma najviše opterećuje donji dio leđa. Zato sjedite manje, krećite se više i pazite na ishranu, preporučuju stručnjaci. Saznajte i što činiti kako bi popravili posturu

VIDEO

Ako biste poboljšali držanje, prvo regulirajte tjelesnu težinu, jer svaki prekomjerni kilogram, osobito u području trupa, slabi trbušne mišiće i leđa vuče u krivu poziciju. 

- Svaki kilogram viška opterećuje kralježnicu za čak deset kilograma više. Konkretno, pretilim pacijentima prijeti veći rizik od pojave problema u donjem dijelu leđa nego u pacijenata s uravnoteženom težinom. To posebno vrijedi za ljude koji imaju višak oko struka i na području trbuha koji vuče u inklinaciju, odnosno izaziva nagnutost prema naprijed jer opterećuje donji dio leđa i stvara bol u istom - objašnjava fiziterapeutkinja Suzana Petrčić iz ABARGO centra. 

Zajedno s drugim zdravstvenim problemima koji proizlaze iz prekomjerne tjelesne težine, pretili pacijenti, osim za bol u leđima, imaju povećani rizik za bol u zglobovima te bol i napetost u mišićima. Također, prekomjerna tjelesna težina loše utječe i na druge strukture kralježnice, poput intervertebralnog diska.

Disk pritom trpi velika opterećenja te lako može doći do diskus hernije koja pritišće živac i pacijent se može suočiti s tzv. išijasom. Zato stručnjaci savjetuju da se krećete više, a sjedite manje te da pripazite na prehranu. 

- Ne idite na dijete bez savjetovanja s vašim liječnikom jer vrlo naglo mršavljenje, tj. gubitak ne samo sala, nego i mišića može ponovno vratiti bolove. Mršavljenje mnogima znači gubitak tjelesne težine, ali pritom ne računaju da je to gubitak masnih naslaga, vode ili mišićnog tkiva. Primjerena tjelovježba izuzetno je važna u procesu mršavljenja jer čuva mišićnu masu koja je neophodna za pravilno funkcioniranje našeg tijela, kao i za održavanje pravilne posture - objašnjava fizioterapeutkinja Suzana Petrčić. 

Pravilno držanje

  • Stanite ravno Glava Mora biti ravna s tijelom, brada lagano uvučena, a uši moraju biti u ravnini sa sredinom ramena.
  • Stanite u raskorak prsa Izbacite, otvorite ramena, uvucite trbuh i stisnite stražnjicu. Noge Neka su lagano raširene, a koljena ravna.
  • Rasporedite težinu opterećenje Pravilno rasporedite težinu na obje noge ili naizmjenično, u jednakim intervalima, prebacujte težinu s jedne na drugu nogu.
correct posture


Važno je da razvijete vlastiti redoviti program vježbi koje će održavati fleksibilnost i tonus muskulature zaslužne za uspravno držanje. 

- Radite li većinu vremena u sjedećem položaju, visina radne površine neka je podešena tako da oslonjena ruka u laktu tvori pravi kut i da glava nije pognuta jer se tako oštećuje vratna kralježnica. Stolac neka ima čvrst naslon i neka stražnjica dodiruje taj naslon. Kralježnica i ramena moraju biti uspravni, a idelno je ako su vam koljena pod pravim kutom u odnosu na natkoljenice, što možete postići postavljanjem klupice ili knjige pod stopala - savjetuje Petrčić. 

Dugotrajnim sjedenjem narušava se postura čitavog trupa. Pregibači zgloba kuka postaju funkcionalno kratki, dolazi do slabljenja glutealnih i abdominalnih mišića te kompenzatornog pretjeranog naprezanja muskulature donjeg dijela leđa. Disbalans mišića dovodi do naglašene lumbalne lordoze (prednjeg nagiba zdjelice), a to za posljedicu ima kroničnu bol u donjem dijelu leđa. 

Naposljetku, to sve vodi i do poremećaja funkcije kukova te poremećaja stabilnosti kod stajanja na nogama, odupiranja i čvrstog koraka. 

- Idealno bi bilo sjediti 20 minuta, a zatim stajati osam minuta i nakon toga se dvije minute kretati ili istezati. Stajanjem dulje od 10 minuta ljudi obično imaju tendenciju nasloniti se, a to može dovesti do bolova u leđima - objašnjava fizioterapeutkinja. 
No nepravilno držanje možete prepoznati i po drugim znakovima, ne samo bolovima u leđima.

- Možete osjetiti umor jer mišići cijelo vrijeme moraju ‘naporno’ raditi da vas održe uspravno. Svakim pomicanjem od pravilnog položaja gubite energiju. Napeti i čvrsti mišići u vratu, leđima, rukama i nogama u 80 posto slučajeva rezultat su napetih mišića zbog godina loše posture, a uz to se mogu javiti i bolni i ukočeni zglobovi zbog ograničavanja pokretljivosti. Sjedenje u pognutoj poziciji, osim što sužava srce i pluća, pritišće i crijeva te zaustavlja cirkulaciju u nogama - objašnjava fizioterapeutkinja Suzana Petrčić. 

Dođete li umorni s posla, pokušajte ne zavaliti se u meki kauč, jer takav položaj ne daje kralježnici i vratu odgovarajuću potporu. 

- Tada se stvara velik pritisak na leđa, a to rezultira nelagodom i bolovima. Zato pokušajte odoljeti iskušenju i držite se pravila sjedenja na stolici. Trudite se da stražnjica što više dodiruje naslon, da su vam stopala na podlozi, a kralježnica ravna. Pomognite si i stavljanjem zamotanog ručnika ili jastučića iza križa ili vrata - objašnjava fizioterapeutkinja Petrčić.

Pogrbljenost kod dugotrajnog stajanja pak tjera tijelo da se stisne i suzi te se tako usporavaju unutarnji procesi. Smanjuje se razina energije te čovjek počinje osjećati nervozu i umor. U sjedećem položaju srce i pluća su prisiljeni ubrzano raditi pa nastaje začarani krug jer će plitko disanje uzrokovati pojačani stres mišića i drugih organa.

Nedavno istraživanje pokazalo je da ljudi s ispravnom posturom (otvorena ramena i ravna kralježnica) imaju 20 posto više razine testosterona i 25 posto manje kortizola (hormona stresa). Kad sjedite u čučećem položaju, ramena su zgrbljena i crijeva savijena te se tako usporava rad probavnog sustava. Pogrbljenom držanju se pak pripisuju probavne smetnje, poput želučana refluksa i hernije (kile). Nemojte često nositi potpetice jer povećavaju opterećenje na stopala, zdjelicu i kralježnicu, a ako imate problema s kralježnicom, torbe na jedno rame  radije zamijenite ruksakom. 

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 2
VIDEO

Recept za domaći kolagen prah koji možete napraviti kod kuće
POMLADITE SE

Recept za domaći kolagen prah koji možete napraviti kod kuće

Kolagen je glavni strukturni protein koji se nalazi u vezivnom tkivu cijelog tijela. Pruža snagu i fleksibilnost različitim dijelovima tijela poput kože, kostiju, tetiva, mišića, hrskavice, krvnih žila...

Kako držite novac u novčaniku? To otkriva hoćete li se obogatiti
I BOJA JE VAŽNA

Kako držite novac u novčaniku? To otkriva hoćete li se obogatiti

Nije svejedno jeste li kupili novčanik sami ili ga dobili na poklon. Preporuka je da ga sami izaberete i kupite kako bi ga kasnije voljeli i rado svoj novac držali u njemu
Dnevni horoskop za subotu 18. svibnja: Škorpion će žudjeti za tišinom, a Lavu se sve mijenja
ASTRO PROGNOZA

Dnevni horoskop za subotu 18. svibnja: Škorpion će žudjeti za tišinom, a Lavu se sve mijenja

Pročitajte dnevni horoskop za subotu 18. svibnja i saznajte koga očekuje uspjeh na poslu ili u financijama, kakva je situacija na ljubavnom planu, ali i tko mora pripaziti na zdravlje