Lifestyle

Sjedište NASA-e sada se zove po prvoj afroameričkoj inženjerki

Sjedište NASA-e u Washingtonu nosit će ima Mary Jackson po prvoj afroamerikanki inženjerki koja je radila u toj agenciji te je doslovno pomicala granice za sve žene

Mary Jackson je 1951. godine počela raditi u prethodnici Nacionalne uprave za zrakoplovstvo i svemir, agenciji NACA (National Advisory Committee for Aeronautics), piše The Verge.

POGLEDAJTE VIDEO: Savjeti astronauta kako preživjeti izolaciju

01:20

U to vrijeme zaposlila se u segregiranoj West Area Computing Unit, a noću je pohađala satove matematike i fizike kako bi se 1958. godine mogla kvalificirati kao zrakoplovna inženjerka. Tek je 1979. godine postigla najvišu titulu na odjelu.

O njezinom radu u Agenciji, kao i radu kolegica Katherine Johnson i Dorothy Vaughan, 2016. godine snimili su film Hidden Figures.

- Mary W. Jackson je među iznimno važnim ženama koje su NASA-i pomogle da američke astronaute uspješno pošalje u svemir. Mary nikad nije prihvatila status quo te je pomogla premostiti barijere i stvoriti mogućnosti za Afroamerikance i žene u području tehnologije i zrakoplovnog inženjerstva, rekao je Jim Bridenstine, administrator NASA-e.

NASA: Zagrijavanje oceana uzrokuje masivni gubitak leda

Njezina kći Carolyn Lewis kazala je kako je počašćena što je NASA nastavila slaviti naslijeđe njezine majke.

- Ona je bila znanstvenica, humanitarka, supruga, majka i utrla je stazu tisućama drugih koji su došli nakon nje, ne samo u NASA-i nego u cijeloj naciji - kazala je Lewis.

Mary Jackson at Work NASA Langley

Odluka o promjeni naziva sjedišta proizašla je iz svijesti o rasnoj nepravdi u SAD-u i svijetu. Mnogi su prozvali NASA-u jer je jedan od glavnih centara, Stennis Space Center, dobio ime po senatoru Johnu C. Stennisu, zagovorniku rasne segregacije u pedesetim i šezdesetim godinama prošlog stoljeća, a taj je zakon bitno otežao život za Mary Jackson i druge.

Odgovarajući na kampanju u kojoj mnogi traže promjenu naziva Stennis Centra, NASA je ovog tjedna poručila da razgovaraju o promjeni naziva.

Zahvaljujući učeniku NASA je otkrila planet s čak dva Sunca

Jackson je u agenciji proučavala aerodinamiku u tzv. Supersonic Pressure tunelu, tunelu u kojem s proizvodili vjetar dvostruko brži od brzine zvuka. U želji da postane inženjerka, Mary je morala od lokalne uprave tražiti dopuštenje da s kolegicama pohađa nastavu u tada segregiranoj školi Hampton. Postala je inženjerka i 1958. godine specijalizirala aerodinamiku, a iste je godine objavila svoju prvu studiju "Effects of Nose Angle and Mach Number on Transition on Cones at Supersonic Speeds".

Mary Jackson With Model at NASA Langley

Do 1979. godine postigla je najvišu titulu inženjera u NASA-i, no poslije je odabrala poziciju upraviteljice Langley's Federal Women's Programa jer je u toj ulozi mogla pomoći novim generacijama matematičarki, inženjerki i znanstvenica u Agenciji. Umirovila se 1985. godine, a umrla je 2005. u dobi od 85 godina.

Sjedište NASA-e nazvat će se po njezinoj prvoj afroameričkoj inženjerki, Mary Jackson

Njezinu i priče kolegica koje su radile u agenciji vjerno je prikazao film Hidden Figures po istoimenoj knjizi Margot Lee Shetterly. Mary je u filmu glumila Janelle Monáe.

- Danas s ponosom objavljujemo da se zgrada sjedišta NASA-e zove Mary W. Jackson. Prigodno, nalazi se na Putu skrivenih brojeva kao podsjetnik na činjenicu da je Mary bila među talentima i profesionalcima koji su doprinijeli velikom uspjehu Agencije - dodao je Bridenstine.

'Ja sam prosječna, a muž mi je prezgodan. Svi me pitaju kako imam samopouzdanja uz njega'