Lifestyle

Komentari 6

Slanutak obnavlja stanice DNK i štiti nas od više vrsta raka

Slanutak obnavlja stanice DNK i štiti nas od više vrsta raka

Slanutak i sezam su namirnice koje su desetljećima bile u centru pažnje. Istraživanja su potvrdila povoljan utjecaj na ljudsko zdravlje, rekla nam je nutricionistkinja Olja Martinić

Prijašnje studije pokazale su da je hrana koja sadrži folate i lignane dobra u prevenciji raka, odnosno smanjuje rizik od pojave tumora posebno na debelom crijevu, dojkama i na prostati, a slanutak i njegov namaz hummus iznimno su bogati njima, piše Američki institut za istraživanje raka. 

Hummus, poznati namaz u kojemu slanutak i sezam igraju glavnu ulogu odličan je za zdravlje općenito jer je bogat vitaminima B skupine, proteinima, vlaknima, mnogim mineralima itd. Potvrdila nam je to i Olja Martinić, dijetetičarka i nutricionistkinja Nutricionističkog savjetovališta Olja iz Splita.

Kaže da je slanutak bogat folatima, tvarima koje imaju izuzetno važnu ulogu u obnovi našeg DNK te tako smanjuju rizik od nastanka

tumorskih stanica koje su povezane upravo sa mutacijama na DNK.

POGLEDAJTE VIDEO:

 

- Slanutak i sezam su namirnice koje su desetljećima bile u centru pažnje. Istraživanja su potvrdila povoljan utjecaj na ljudsko zdravlje. Slanutak je posebno promatran kod smanjenja mutacija DNK što se dovodi u vezu sa folatima u slanutku. Kao i  druge leguminoze, slanutak je odličan izvor vlakana dok se selen posebno ističe kada su u pitanju imunološke reakcije - pojasnila nam je ova nutricionistkinja.

Ipak, s ovim ukusnim namazom ne treba pretjerivati ukoliko imate problema sa viškom kilograma.

- Čuveni namaz od slanutka sa sezamom je cjelovit obrok koji jamči dostatan unos biljnih proteina, osigurava osjećaj sitosti, ali važno je napomenuti kako se radi o namazu s kojim ne treba pretjerivati ukoliko želimo regulirati povišenu tjelesnu masu. Visoka energetska vrijednost znači da trebamo biti oprezni sa količinom, a visoke nutritivne vrijednosti znače da trebamo pronaći optimalno mjesto u jelovniku svih dobnih skupina - dodala je.

Napravite hummus sami, vrlo je jednostavno:

Sastojci:

Priprema:

Stavite sve sastojke u blender i miksajte dok smjesa ne postane posve glatka. Namaz čuvajte u hladnjaku.

Najčitaniji članci