Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
6 komentara

Slanutak obnavlja stanice DNK i štiti nas od više vrsta raka

Slanutak i sezam su namirnice koje su desetljećima bile u centru pažnje. Istraživanja su potvrdila povoljan utjecaj na ljudsko zdravlje, rekla nam je nutricionistkinja Olja Martinić

Homemade chickpea hummus bowl with pita chips and paprika
Foto: Arx0nt
6 komentara

Prijašnje studije pokazale su da je hrana koja sadrži folate i lignane dobra u prevenciji raka, odnosno smanjuje rizik od pojave tumora posebno na debelom crijevu, dojkama i na prostati, a slanutak i njegov namaz hummus iznimno su bogati njima, piše Američki institut za istraživanje raka. 

Hummus, poznati namaz u kojemu slanutak i sezam igraju glavnu ulogu odličan je za zdravlje općenito jer je bogat vitaminima B skupine, proteinima, vlaknima, mnogim mineralima itd. Potvrdila nam je to i Olja Martinić, dijetetičarka i nutricionistkinja Nutricionističkog savjetovališta Olja iz Splita.

POMAŽE I KOD RAKA Povremeno gladovanje obnavlja stanice, štiti od mnogih bolesti

Kaže da je slanutak bogat folatima, tvarima koje imaju izuzetno važnu ulogu u obnovi našeg DNK te tako smanjuju rizik od nastanka

tumorskih stanica koje su povezane upravo sa mutacijama na DNK.

POGLEDAJTE VIDEO:

 

- Slanutak i sezam su namirnice koje su desetljećima bile u centru pažnje. Istraživanja su potvrdila povoljan utjecaj na ljudsko zdravlje. Slanutak je posebno promatran kod smanjenja mutacija DNK što se dovodi u vezu sa folatima u slanutku. Kao i  druge leguminoze, slanutak je odličan izvor vlakana dok se selen posebno ističe kada su u pitanju imunološke reakcije - pojasnila nam je ova nutricionistkinja.

Fotolia | Autor: Fotolia Foto: Fotolia

Ipak, s ovim ukusnim namazom ne treba pretjerivati ukoliko imate problema sa viškom kilograma.

- Čuveni namaz od slanutka sa sezamom je cjelovit obrok koji jamči dostatan unos biljnih proteina, osigurava osjećaj sitosti, ali važno je napomenuti kako se radi o namazu s kojim ne treba pretjerivati ukoliko želimo regulirati povišenu tjelesnu masu. Visoka energetska vrijednost znači da trebamo biti oprezni sa količinom, a visoke nutritivne vrijednosti znače da trebamo pronaći optimalno mjesto u jelovniku svih dobnih skupina - dodala je.

Fotolia HRVATSKA NUTRICIONISTICA Oljina mini dijeta: Za gubitak kila i lijepu brončanu boju kože

Napravite hummus sami, vrlo je jednostavno:

Sastojci:

  • 2 šalice ocijeđenog slanutka iz konzerve 
  • 1/3 šalice tahini paste (radi se od sezama i maslinovog ulja, a može se kupiti u trgovinama zdrave hrane)
  • 1/4 šalice soka od limuna
  • 1 žlica maslinovog ulja
  • prstohvat soli

Priprema:

Stavite sve sastojke u blender i miksajte dok smjesa ne postane posve glatka. Namaz čuvajte u hladnjaku.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message