Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
1 komentara

Stariji ljudi lakše pronalaze najbolje rješenje za probleme

AKTIVIRAJTE MOZAK Rješavanje križaljki, više kretanja i druženja bitno podižu razinu kognitivnih sposobnosti. Važno je dobro se naspavati te prestati pušiti i redovito mjeriti tlak

Foto: 123RF
1 komentara

Kognitivno zdravlje daleko je od dobrog pamćenja. Ono uključuje odlučivanje, spoznaju i rješavanje problema, objasnili su stručnjaci s američkog Instituta za medicinu.

Iako mnogi smatraju kako se kognitivna funkcija smanjuje s dobi, znanstvenici tvrde da to nije točno. Tvrde kako starenje može imati i pozitivne učinke na spoznaju. Sposobnost rješavanja problema, s godinama se može i poboljšati jer studije pokazuju kako stariji ljudi često mogu sagledati problem s više strana i tako pronaći učinkovitije rješenje. Isto tako znanstvenici s američkog Instituta za medicinu, govore kako neuroni ne odumiru u starijoj dobi.

Foto: dreamstime

- To se događa samo kod oboljelih od Alzheimerove bolesti - govore znanstvenici. Ističu kako postoje stvari koje ljudi starije dobi  mogu raditi kako bi očuvali svoje kognitivno zdravlje.

S Instituta tako savjetuju ljudima da smanje činjenice rizika kardiovaskularnih bolesti koje mogu biti uzročnici demencije.

- Provjeravajte svoj krvni tlak i prestanite pušiti - tvrde znanstvenici. Isto tako, savjetuju što više fizičkih aktivnosti - ponajviše šetnje. Što se tiče lijekova koje uzimate, za svaki od njih se posavjetujte sa svojim liječnikom i raspitajte se kakvi su njihovi učinci na kognitivno zdravlje, odnosno vaš mozak.

- Družite se s ljudima, izlazite te pronađite nešto što vas ispunjava i time se bavite. Vježbajte svoje znanje i rješavajte križaljke kako biste održali kognitivno zdravlje - kazali su s Instituta. Osim aktivnijeg života, važno se i kvalitetno naspavati.

Foto: Dreamstime

Klonite se stresnih situacija

OPUSTITE SE Kronično izlaganje visokim razinama hormona koje organizam otpušta u vrijeme stresnih situacija smanjuje sposobnost stvaranja novih veza između moždanih stanica.

Vježbajte mozak uz promjenu navika

NEMA AUTOMATIZMA Svakog jutra najčešće stvari pripremamo istim redoslijedom i na isti način. Izbjegnite automatizam, a time ćete izaći iz mentalnog kolosijeka i potaknuti mozak da se napregne.

Isprobajte nove aktivnosti

NOVE SPOZNAJE Probajte čitati o stvarima koje vas inače ne zanimaju ili se pozabavite temama koje vas inače ne zanimaju. Možete i upisati tečaj stranog jezika ili kuhanja, a nove aktivnosti će pomoći funkcioniranju mozga.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message