33 komentara

Super hrana za svaki dio tijela: Češnjak za srce, kelj za pluća

Povrće, orašasti plodovi i riba trebali bi biti na našem meniju što češće zbog svojih iznimnih sastojaka koji značajno utječu na naše zdravlje. Evo što treba jesti za svaki dio tijela

Foto: Dreamstime

Grudi: Piskavica

Liječi probavne probleme i pomaže kod laktacija majki koje doje. Zbog fitoestrogena (ponaša se poput estrogena), koji sadrži diosgenin pomaže poboljšati protok mlijeka, piše Daily Mail. 

Srce: Češnjak

Sanjin Strukić/Pixsell | Autor: Sanjin Strukić/Pixsell Foto: Sanjin Strukić/Pixsell

Smanjuje krvni tlak kod ljudi koji boluju od hipertenzije. Preporučena količina su 4 češnja na dan. 

Kosti: Smokve

Foto: Goran Kovačić/PIXSELL

Izuzetno je važna za kosti i zube jer je bogata kalcijem. Suhe smokve sadrže više kalcija nego i jedno drugo suho voće. No smokva je odlična i u očuvanju kardiovaskularnog zdravlja, funkcioniranja mišića i rada živaca. 

Maternica: Puretina

Zdrava aminokiselina L-arginin iz puretine potiče sintezu dušične kiseline koja je važna za protok krvi kao i povećan dotok krvi do maternice, jajnika i genitalija. 

Pluća: Kupus, brokula, cvjetača i kelj

Fotolia | Autor: Fotolia Foto: Fotolia

Ove namirnice daju nam jaku zaštitu u obliku antioksidansa koji štiti naša pluća od razvoja bolesti. Nekoliko studija pokazalo je njihovu povezanost s prevencijom od raka pluća. 

Jajnici: brazilski oraščići

Obiluju selenom koji su ključni za pravilan rad jajnika. Selen se bori protiv slobodnih radikala i štiti tkivo od prpadanja, a bori se i protiv rasta kanceroenih stanica. Studija iz 2012. pokazala je da prehrana bogata selenom i drugim antioksidansima smanjuje rizik od raka jajanika. 

Mišići: jaja

Foto: Dreamstime

Mit o utjecaju jaja na razine kolesterola su netočne, tvrde danas sturčnjaci. Jaja su odličan izvor proteina i povisuju dobri kolesterol, a loši tek neznatno. Obiluju leucinom, tvari koja poboljšava rast mišića. 

Srce: Orašasti plodovi

Vjeran Žganec Rogulja/PIXSELL | Autor: Vjeran Žganec Rogulja/PIXSELL Foto: Vjeran Žganec Rogulja/PIXSELL

Bogati su dobrim masnoćama i utječu na snižavanje lošeg kolesterola što smanjuje rizik od srčanih bolesti i moždanog udara. 

Mozak: Riba

Foto: Thinkstock

Zbog omega-3 masnih kiselina koje su neophodne za razvoj mozga i očiju preporučuju se svima kako bi izbjegli ozbiljne neurodegenerativne bolesti poput Alzheimera i demencije. 

Trbuh i želudac: Đumbir

Fotolia | Autor: Fotolia Foto: Fotolia

Đumbir se preporučuje u trudnoći protiv mučnina, a pokazalo se da samo jedan gram može značajno smanjiti njihovu pojavu. Problemi s probavom također se mogu riješiti s đumbirom, pogotovo kada je riječ o zatvoru. On poboljšava probavu i ubrzava pražnjenje crijeva. 

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message