Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
10 komentara

Tehnike uvjeravanja na poslu: Aktivno slušajte i slušat će vas

Gledanjem u oči, usklađivanjem boje glasa te ponavljanjem ključnih fraza nestaju nevidljive barijere pa ljudi postaju spremniji učiniti sve što želite i trebate

themoviedb.org
Foto: themoviedb.org
10 komentara

Postoje suptilne taktike i trikovi kako bi se stvari na poslu ostvarivale onako kako želite a da se ne zamjerite kolegama. No one nemaju nikakve veze s prevelikim trudom ili srećom.

- Usklađujte se, to je pravi ključ! Ponavljajte pokret, držanje i gestu sugovornika. Bolje ćete ga razumjeti i on će bolje razumjeti vas - objašnjava profesionalni master savjetnik Dragana Svalina Stepanić. 

Kada smo usklađeni, onda možete bez opasnosti iznijeti mišljenje, ponuditi rješenje i biti sigurni da su vas dobro razumjeli, ali i prihvatili ono što govorite. Poštovanjem i pristojnošću stvorit ćete zdravu podlogu za dobar odnos.

- Ne prekidajte drugu osobu dok govori, pogotovo ako je u ‘zamahu’, osim kada se slažete sa svime pa tada možete glasno reći ‘da’ na kraju svake rečenice. Međutim, to možemo učiniti i kimanjem. To će se svidjeti osobi koja iznosi mišljenje, podići joj samopouzdanje i ohrabriti je - objašnjava Svalina Stepanić.

Osim što je prekidanje nepristojno, to govori i da vam nije stalo do njihova mišljenja.

- U kolegijalnom odnosu nema potrebe da završavate tuđe rečenice, ali niti inače. To može biti izrazito iritantno - ističe Svalina Stepanić te dodaje da završavanje rečenice pokazuje nepoštovanje i neuvažavanje. To možete učiniti tek ako se vaš sugovornik ne može sjetiti neke riječi i od vas očekuje pomoć. 

Pokažite da vas zanima ono što sugovornik govori.

- Slušati aktivno znači slušati bez filtriranja i bez tumačenja. Odgovorite tek kad završe s pričom, ali ne brzajte. Kada vam nešto nije potpuno jasno, pitajte. Tako će svaka osoba imati osjećaj da je razumijete i prihvaćate - savjetuje Svalina Stepanić.

Ako kolegi želite doista dati na znanje da ga razumijete, ponovite ključne fraze.

- Parafraziranje je vrlo korisno, čak štoviše, nužno u poslu. Mnogi ljudi zaista misle jedno, govore drugo, a druga osoba čuje treće. Nije to niti čudno, niti rijetko, a niti zlonamjerno. To se događa sasvim prirodno - objašnjava Svalina Stepanić i dodaje da vas ponavljanje često može spasiti od nečijih nejasnih riječi, pogrešnog razumijevanja dogovora ili ugovorenih obveza.

Ključ dobrih odnosa je i razumijevanje neverbalne komunikacije koja govori više od riječi. 

- Čačkanje po mobitelu, prelistavanje novina, ogledavanje i pogledavanje na sat sigurno neće poboljšati vašu komunikaciju niti odnose, naprotiv, to je znak da su vam nebitni u životu - govori Svalina Stepanić.

Kako biste bili još uspješniji u razgovoru s kolegama, koncentrirajte se na njih te obratite pozornost na svaku riječ, gestu i ton. Prodavači auta ne prodaju samo aute, oni prodaju ideju, osjećaj, status i sliku o vama. Obraćaju pozornost na hijerarhiju tih vrijednosti u razgovoru i zadržavaju se na najvišoj. Kada uspiju čuti što vam je važno, ponudit će vam ono što mogu povezati s tim vrijednostima. Auto je zapravo simbol svega što želite iz te kupnje.

- Zapravo, ljudi će vam sve reći samo ako dobro slušate. Ponekad i više kad govore o drugima. Samo slušajte - zaključuje Svalina Stepanić. 

Tehnike zbog kojih će svi rado raditi s vama

Ja sam ok, ti isto 

Popularni kolege ne tumače stvari kroz vlastitu prizmu, nego uzimaju u obzir veću sliku događanja. Aktivno slušaju sugovornika i ne gledaju na sve kao na potencijalne neprijatelje.

Kontakt očima

Uspješni ljudi razumiju važnost verbalne, ali i neverbalne komunikacije te se usklađuju sa sugovornikom.

Nema egoizma 

Ne namećite svoje stajalište i ne kritizirajte druge. Razgovor ne postoji da biste pobijedili, nego da na uvažavajući način iznesete mišljenje.

Što je trač-baba? 

Uspješni komunikatori se ne zamaraju tračevima niti ih prenose. Uočavaju samo pozitivne stvari i o drugima govore pozitivno.

Nisu svi isti 

Uvažavajte različitosti, ali i pohvalite napore i rezultate kolega. Zbog toga će vas više cijeniti, a vama će se povećati poštovanje na poslu.

Učite od drugih 

Govor i pisanje nije sve što vam je potrebno za uspješno komuniciranje. Učite od onih kojima se divite.

Budite jasni 

Često ljudi ne slušaju što sami govore i nejasni su. Zbog toga ih okolina ne shvaća i posao može nastradati.

Uvijek pitajte 

Nemojte podrazumijevati jer tako možete ozbiljno pogriješiti. Radije opet s kolegama popričajte.

Ja, ja i samo ja

Nemojte biti sebični, pričati samo o sebi i misliti da samo vi imate pravo jer će vas vrlo brzo svi napustiti.

Parafrazirajte 

Ponavljanjem onog što ste čuli svojim riječima možete uvidjeti da nisu to mislili nego nešto drugo.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message