Gledanjem u oči, usklađivanjem boje glasa te ponavljanjem ključnih fraza nestaju nevidljive barijere pa ljudi postaju spremniji učiniti sve što želite i trebate
Tehnike uvjeravanja na poslu: Aktivno slušajte i slušat će vas
Postoje suptilne taktike i trikovi kako bi se stvari na poslu ostvarivale onako kako želite a da se ne zamjerite kolegama. No one nemaju nikakve veze s prevelikim trudom ili srećom.
- Usklađujte se, to je pravi ključ! Ponavljajte pokret, držanje i gestu sugovornika. Bolje ćete ga razumjeti i on će bolje razumjeti vas - objašnjava profesionalni master savjetnik Dragana Svalina Stepanić.
Kada smo usklađeni, onda možete bez opasnosti iznijeti mišljenje, ponuditi rješenje i biti sigurni da su vas dobro razumjeli, ali i prihvatili ono što govorite. Poštovanjem i pristojnošću stvorit ćete zdravu podlogu za dobar odnos.
- Ne prekidajte drugu osobu dok govori, pogotovo ako je u ‘zamahu’, osim kada se slažete sa svime pa tada možete glasno reći ‘da’ na kraju svake rečenice. Međutim, to možemo učiniti i kimanjem. To će se svidjeti osobi koja iznosi mišljenje, podići joj samopouzdanje i ohrabriti je - objašnjava Svalina Stepanić.
Osim što je prekidanje nepristojno, to govori i da vam nije stalo do njihova mišljenja.
- U kolegijalnom odnosu nema potrebe da završavate tuđe rečenice, ali niti inače. To može biti izrazito iritantno - ističe Svalina Stepanić te dodaje da završavanje rečenice pokazuje nepoštovanje i neuvažavanje. To možete učiniti tek ako se vaš sugovornik ne može sjetiti neke riječi i od vas očekuje pomoć.
Pokažite da vas zanima ono što sugovornik govori.
- Slušati aktivno znači slušati bez filtriranja i bez tumačenja. Odgovorite tek kad završe s pričom, ali ne brzajte. Kada vam nešto nije potpuno jasno, pitajte. Tako će svaka osoba imati osjećaj da je razumijete i prihvaćate - savjetuje Svalina Stepanić.
Ako kolegi želite doista dati na znanje da ga razumijete, ponovite ključne fraze.
- Parafraziranje je vrlo korisno, čak štoviše, nužno u poslu. Mnogi ljudi zaista misle jedno, govore drugo, a druga osoba čuje treće. Nije to niti čudno, niti rijetko, a niti zlonamjerno. To se događa sasvim prirodno - objašnjava Svalina Stepanić i dodaje da vas ponavljanje često može spasiti od nečijih nejasnih riječi, pogrešnog razumijevanja dogovora ili ugovorenih obveza.
Ključ dobrih odnosa je i razumijevanje neverbalne komunikacije koja govori više od riječi.
- Čačkanje po mobitelu, prelistavanje novina, ogledavanje i pogledavanje na sat sigurno neće poboljšati vašu komunikaciju niti odnose, naprotiv, to je znak da su vam nebitni u životu - govori Svalina Stepanić.
Kako biste bili još uspješniji u razgovoru s kolegama, koncentrirajte se na njih te obratite pozornost na svaku riječ, gestu i ton. Prodavači auta ne prodaju samo aute, oni prodaju ideju, osjećaj, status i sliku o vama. Obraćaju pozornost na hijerarhiju tih vrijednosti u razgovoru i zadržavaju se na najvišoj. Kada uspiju čuti što vam je važno, ponudit će vam ono što mogu povezati s tim vrijednostima. Auto je zapravo simbol svega što želite iz te kupnje.
- Zapravo, ljudi će vam sve reći samo ako dobro slušate. Ponekad i više kad govore o drugima. Samo slušajte - zaključuje Svalina Stepanić.
Tehnike zbog kojih će svi rado raditi s vama
Ja sam ok, ti isto
Popularni kolege ne tumače stvari kroz vlastitu prizmu, nego uzimaju u obzir veću sliku događanja. Aktivno slušaju sugovornika i ne gledaju na sve kao na potencijalne neprijatelje.
Kontakt očima
Uspješni ljudi razumiju važnost verbalne, ali i neverbalne komunikacije te se usklađuju sa sugovornikom.
Nema egoizma
Ne namećite svoje stajalište i ne kritizirajte druge. Razgovor ne postoji da biste pobijedili, nego da na uvažavajući način iznesete mišljenje.
Što je trač-baba?
Uspješni komunikatori se ne zamaraju tračevima niti ih prenose. Uočavaju samo pozitivne stvari i o drugima govore pozitivno.
Nisu svi isti
Uvažavajte različitosti, ali i pohvalite napore i rezultate kolega. Zbog toga će vas više cijeniti, a vama će se povećati poštovanje na poslu.
Učite od drugih
Govor i pisanje nije sve što vam je potrebno za uspješno komuniciranje. Učite od onih kojima se divite.
Budite jasni
Često ljudi ne slušaju što sami govore i nejasni su. Zbog toga ih okolina ne shvaća i posao može nastradati.
Uvijek pitajte
Nemojte podrazumijevati jer tako možete ozbiljno pogriješiti. Radije opet s kolegama popričajte.
Ja, ja i samo ja
Nemojte biti sebični, pričati samo o sebi i misliti da samo vi imate pravo jer će vas vrlo brzo svi napustiti.
Parafrazirajte
Ponavljanjem onog što ste čuli svojim riječima možete uvidjeti da nisu to mislili nego nešto drugo.