Pijane fotografije, ljubavne žalopojke, navođenje lokacije pa i detalja poput toga što su jeli postao je trend na društvenim mrežama koji mnogima naknadno šteti
Trećina ljudi požalila zbog fotki i statusa objavljenih na Fejsu
Biografski podaci, osobne fotografije ili drugi privatni podaci objavljeni na društvenim mrežama mnogima naknadno stvaraju probleme, pokazalo je istraživanje britanske marketinške agencije White Hat Media na 2000 ljudi.
Tako trećina ljudi žali što su objavili osobne podatke o sebi, a desetina njih imalo je problema na poslu zbog objava u kojima su se žalli na svog poslodavca ili kolege, piše Daily Mail.
Preko polovice ispitanika znaju da ih mnogi voajeriziraju na društvenim mrežama i tako saznaju osobne podatke koje s njima inače ne bi podijelili. Najčešći uzrok žaljenja su fotografije nastale u pripitom stanju, diskriminirajući video materijali ili objave koje se odnose na situaciju u ljubavnom životu, otkrili su istraživači.
- Postoji masovni trend dijeljenja sadržaja iz privatnog života s javnošću, bilo da je riječ o kretanju ljudi ili njihovim postignućima. Istraživanja pokazuju kako ljudi nekoliko puta na dan posjećuju stranice društvenih mreža, tako da ti podaci ne prolaze nezapaženo - rekao je glasnogovornik White Hat Media, Steven Gradidge.
Često se objavljuju detalji o tome što netko planira u danu, bolesti, komentari na lokalne vijesti, vijesti iz obitelji ili prijateljima. Unatoč dijeljenju mnoštva informacija na internetu, oko 44 posto ljudi smatra kako su ti podaci sigurni i povjerljivi.
Studija Sveučilišta Stanford nedavno je pokazala da su ljudi spremni objavljivati osobne informacije sve dok vjeruju da one neće biti dostupne velikom broju ljudi. To je zamka u koju mnogi upadnu, a jedini način da osigurate svoju privatnost na internetu su česte provjere postavki privatnosti, kao i ograničavanje onog što vaši prijatelji mogu vidjeti na društvenim mrežama, savjetuju stručnjaci. Ističu da se na društvenim mrežama treba voditi pravilom "ne objavljujte ono što ne biste željeli da vaša majka vidi".