Lifestyle

Komentari 4

Chanel predstavio čudesne bijele kreacije usred samostana

Chanel predstavio čudesne bijele kreacije usred samostana

Coco Chanel odrasla je u katoličkom sirotištu Aubazine koje je poslužilo kao kulisa za predstavljanje nove kolekcije Visoke mode Parizu. Minimalistički eksterijer poslužio je kao okvir za jednostavan styling

Chanelove revije spadaju među najskuplje na svijetu, a takvima ih je postavio pokojni Karl Lagerfeld koji je za života definirao smjer i strukturu brenda: Veličanstveno okruženje koje služi kao inspiracija kreacijama od ekskluzivnih materijala.

Sve je bilo skupo, ne samo doslovno, već i kao ideja, način života u koji bi se Chanel u potpunosti uklopio. Njegova nasljednica i bivša dugogodišnja suradnica, Virginie Viard, prva žena koja vodi ovu francusku kuću nakon same Coco, u ponedjeljak je u Parizu napravila zaokret i smjestila novu kolekciju Visoke mode za ljeto 2020. u – samostan.

Nerijetko su kulise i imaginarne lokacije, još za Karlova života, bile inspirirane životom same Coco, no ovo je iskorak prema vizuri skromnosti, jer sirotište Aubazine u samostanu zasigurno nije referenca kad govorimo o jednom od najunosnijih brendova na svijetu.

Sada Virginie čini nešto drugačije te čak minimizira styling, koji je skromniji i na taj način odaje počast samom početku života mlade Gabrielle Chanel, koju su osnovama šivanja naučile upravo opatice. Tamo ju je, kad je imala 11 godina, ostavio njezin otac, zajedno s njezine dvije sestre. Sedam je godina Coco nosila bijele bluze i crne suknje, očita inspiracija nove revije. S time da je ovoga puta gotovo sve bilo bijelo.

Sudar je to svjetova, jer taj skupocjeni tekstil, intervencije na istom, materijali i sama izrada kreacija Visoke mode (tu su posebne tehnike, često neizvedive u običnim šivaonama), u potpunom je kontrastu skromne lokacije kao što su samostani i sirotišta. Virginie ovime daje novu, neobično realnu i skromnu notu novoj Chanel reviji, a opet donosi veličanstvene kreacije za kojima uzdiše čitav modni svijet.

Crna i bijela su baza, koje je doduše Coco obožavala u svakoj kolekciji, a nakon nje i Karl. U ulozi ukrasa nije nakit, već su to remenje, gumbi i 3D aplikacije koje ponekad prekrivaju čitavu bajkovitu siluetu.

Cure su imale obične frizure, malo šminke te je u fokus na taj način stavljena tkanina, a onda i kroj, forma koja je u ovoj kući uvijek bila važna, jer naravno da imaju najbolje konstruktore na svijetu. I to naglašavaju u svakoj kolekciji. Tu su nezaobilazna odijelca, kostimi i ostali prepoznatljivi modni objekti, simboli ove francuske kuće.

Virginie je nakon Karla odmah uvela dašak ženstvenosti. Dok je on bio gotovo matematički precizan, ona je ipak nakon promjena vodstva dala svoj nezaobilazan pečat.

Nešto od minimalizma i klasike te divnu romantiku uvela je čim je dobila priliku, iako je godinama radila uz tog velikana mode, genijalca kojeg će svijet dugo pamtiti.

Suknje, bluze i haljine u prvi plan stavljaju materijale, od kojih su neki sasvim ukrašeni, jer ovo je ipak Visoka moda. Najskuplje haljine na svijetu moraju opravdati svoje cijene od 10.000 do oko 60.000 dolara te se prilikom izrade, koja traje danima i tjednima, koristi samo ono najfinije na svijetu.

Tu i tamo pojavljuje se neki pastel, inspiriran cvijećem iz ovog srednjovjekovnog samostana, pa na jaknama i suknjama vidimo ručno rađene latice. Raskoš tekstila podsjeća eleganciju Viktorijanskog doba, silueta je mekana i fluidna, naglašenog struka, ponekad punog volumena.

Crna i bijela ovdje tumače romantiku, ponekad su tu nježan ovratnik i puf rukavi, a onda i široka suknja s uskim strukom. Cipele su na vezanje, inspirirane onima od prije sto godina, a ako nisu čizmice, onda su to male mokasine. S bijelim čarapama koje evociraju dječje odore iz ranih rana djetinjstva same Coco.

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Najčitaniji članci