Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Imate priču? Zovite i šaljite! 099/224-2424 za WhatsApp, Viber, MMS, SMS email: reporter@24sata.hr telefon za čitatelje: 01/24-24-242
19 komentara

Za bolji imunitet: Izbacite ovih šest loših prehrambenih navika

Kako biste ojačali svoj imunitet koji trenutno više nego ikad treba vašu pažnju trebate prestati piti alkohol, što manje jesti slatko, konzumirati hranu bogatu vlaknima, smanjiti udio soli...

Način na koji ljudi jedu
Foto: Unsplash
19 komentara

Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: NA KRAJU DUGOG DANA U IZOLACIJI, 'TREBATE' LI ČAŠICU ALKOHOLA?

Jačanje imunološkog sustava jedna je od najvažnijih i najupečatljivijih stvari koju trenutno možete učiniti, jer pandemija korona virusa i dalje traje, piše Health.

POGLEDAJTE VIDEO:

Kada je riječ o jačanju imuniteta bitan je odabir namirnica koje pomažu podržati imunološku funkciju.

Evo kojih šest navika treba izbaciti kako bi ojačali imunitet:

Pijete previše alkohola

Čaša vina tu i tamo može biti zdrav način da se prođe kroz ovu krizu, ali prekomjerna konzumacija alkohola, čak i kratkotrajna, može promijeniti vaš imunološki sustav na načine koji su u ovom trenutku posebno važni.

Postoji veza između prekomjernog unosa alkohola i oslabljenog imunološkog sustava. Učinak uključuje povećanu osjetljivost na upalu pluća i veću vjerojatnost razvoja sindroma akutnog respiratornog stresa (ARDS) - faktora koji mogu potencijalno utjecati na rezultate COVID-19. 

Dreamstime | Autor: Dreamstime Foto: Dreamstime

Ostali opaženi ishodi uključuju povećan rizik od sepse, veću učestalost postoperativnih komplikacija, loše zarastanje rana i sporiji i manje potpun oporavak od infekcija.

Ako vam se učini da pijete previše, smanjite količinu - ne više od jednog pića dnevno za žene ili dva za muškarce. A ako mislite da vam je potrebna pomoć u vezi s alkoholom, postoji nekoliko načina da potražite profesionalne savjete od kuće, uključujući savjetovanje putem nacionalne službe za pomoć.

Unosite previše soli 

Višak natrija možete povezati s problemima poput zadržavanja tekućine i visokog krvnog tlaka. No previše soli može dovesti do manjka imunosti. Kada bubrezi izlučuju višak natrija, nastaje domino efekt koji smanjuje sposobnost tijela da se bori protiv bakterijskih infekcija.

Dok je COVID-19 virusna bolest, ona može dovesti do sekundarnih bakterijskih infekcija.

Foto: Dreamstime

Više od 70% potrošnje natrija dolazi iz prerađene hrane. Zato je najbolji način za obuzdavanje unosa ograničiti visoko prerađene proizvode, poput konzervirane juhe i smrznute pizze. 

Što se slane hrane tiče, jedna čajna žličica kuhinjske soli sadrži 2300 mg natrija. Kombinacija soli s drugim začinima, poput bilja i začina, također može smanjiti potrebu za prekomjernim unosom soli.

Konzumiranje prekomjerne mjere šećera

Smanjenje šećera pametna je ideja iz više razloga, uključujući dobro mentalno zdravlje i bolji imunološki sustav.

To ne znači da morate u potpunosti izbaciti šećer, ali izbjegavanje neprestanog viška ili kratkotrajne prekomjerne uporabe šećera vrijedan je cilj. Dodani šećer - vrsta koju dodate namirnicama vi ili proizvođači, treba se ograničiti na najviše šest žličica kod žena, a devet kod muškaraca. 

Foto: Dreamstime

Ako često volite jesti slatko probajte što više vježbati, šetati, trčati ili se baviti meditacijom. Radite nešto što od vas neće zahtijevati slatko. 

Prevelik unos kofeina

Kava i čaj štite zdravlje, zbog visoke razine antioksidanata povezanih s protuupalnim procesima. Međutim, previše kofeina može ometati san, a taj rezultat može povećati upalu i ugroziti imunitet.

Da biste što bolje održali imunitete, pijte pića bez kofeina koja ne sadrže šećer ili umjetne zaslađivače. Kada uživate u kavi i čaju, svakako isključite unos kofeina barem šest sati prije spavanja.

Ne unosite dovoljno vlakana

Vlakna imaju pozitivan učinak na probavu i poboljšavaju imunitet i raspoloženje. Veći unos dijetalnih vlakana i probiotika održava zdraviju imunološku funkciju, uključujući zaštitu od virusa. 

Najbolji način da poboljšate unos vlakana je jesti više cjelovite hrane, uključujući povrće, voće, integralne žitarice, mahunarke (grah, leća, grašak, slanutak) orašaste plodove i sjemenke. 

Foto: Dreamstime

Zamijenite slatke žitarice za zobenu kašu s voćem i orasima, bijelu rižu zamijenite smeđom. Zamijenite meso bez vlakana grahom ili lećom i zamijenite zapakirane grickalice, poput čipsa s kombinacijama voća i orašastih plodova.

Ne jedete dovoljno zelenog povrća

Zeleno povrće vam pruža mnogobrojne zdravstvene koristi, a osobito je korisno za imunitet. Daje ključne hranjive tvari za koje se zna da pomažu imunološkom sustavu, uključujući vitamine A i C.

Jedite što više kelj, brokulice, kupus, zelenu salatu, špinat i slično. 

Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: DODACI PREHRANI ZA JAČANJE IMUNITETA KROZ CIJELU GODINU 

POGLEDAJTE VIDEO (Boris Banović) #ZAJEDNO24SATA:

 

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message