Lifestyle

Komentari 7

Zdravi puding radi se od crnih i bijelih zrnaca uz dodatak voća

Zdravi puding radi se od crnih i bijelih zrnaca uz dodatak voća

U Južnoj Americi koriste se već 5000 godina, a prije desetak godina ‘otkrio’ ih je i Zapad. Nazivaju je superhranom 21. stoljeća, a njihova popularnost svakim danom sve je veća

Chia sjemenke bogate su omega-3 masnim kiselinama i antioksidansima. Sadrže dvostruko više kalija nego banane, pet puta više kalcija nego mlijeko, a željeza imaju tri puta više od špinata. Natopljene sjemenke hidratiziraju tijelo i daju tijelu dugotrajan osjećaj sitosti.

Možete ih jesti s jogurtom, mlijekom, sirom i smoothiejem. Ukusne su u salatama, a namočene u mlijeku, voćnom soku, kašastom voću i jogurtu preko noći se pretvaraju u ukusan zdravi puding. Priprema pudinga je lagana i ne zahtijeva kuhanje. Već nakon desetak minuta žličica chia sjemenki pomiješana sa žličicom vode ili druge tekuće hrane udvostručit će volumen i želirati se.

U kombinaciji s mlijekom, zobenim, kokosovim ili sojinim, nakon pola sata dat će kremoznost i gustoću pudinga. Već nakon pola sata dobit ćete zadovoljavajuću gustoću, a najbolje je pripremljene pudinge ostaviti u hladnjaku preko noći. Pripremljenu smjesu možete slagati u staklenke sa svježim voćem, voćnim preljevima, posipati orašastim plodovima i komadićima čokolade.

Osim što ih možete miješati s jogurtom i mlijekom, možete ih u manjoj količini dodati u domaće voćne džemove i preljeve. Gel od chia sjemenki napravite tako da pomiješate četvrtinu šalice chia sjemenki s pola šalice vode. Neka odstoje 10 minuta dok se ne formira gel, promiješajte još jednom i dodajte u voćni preljev.

Ovako spravljen gel može stajati u hladnjaku i do 2 tjedna, a zgusnuti može umake za salatu ili roštilj, džemove, marmelade, mliječne proizvode, možete ga koristiti kod pripreme biskvitnih tijesta umjesto jaja, kruha i peciva. Sjemenkama pospite juhe, salate, krumpir, sladoled ili pahuljice te ih obavezno ubacite u “smoothie bowl”. Žele od sjemenki pomiješajte s pasiranim voćem iz blendera, a potopljene u soku od svježeg voća ili mlijeku, poslužene u zdjeli sa voćem, zobenim pahuljicama i sjemenkama konoplje, sezama i lana.

Chia sjemenke s preljevom od jagode

Sastojci: 1/4 šalice chia sjemenki, šalica bademovog mlijeka, 1/2 žličice cimeta u prahu, 1/4 žličice ekstrakta vanilije, 2 žlice džema od jagoda, dl vode, 500 g jagoda, žlica voćnog likera ili ruma, žličica agar agar praha, indijski oraščići, komadići kokosa

Priprema: Pola količine jagoda izmiksajte i zagrijte s malo vode. Umiješajte džem i kratko prokuhajte. Maknite s vatre i umiješajte agar agar prah. Kad se umak zgusne i ohladi, umiješajte liker. Stavite u hladnjak dok pripremate puding od chia sjemenki. Stavite chia sjemenke u zdjelu, te ih namočite u mlijeko. Dodajte cimet i vaniliju, te ostavite neka sve odstoji 30 minuta, povremeno miješajući. Kad je smjesa dovoljno gusta posložite desert.

U staklenu stavite 3 žlica guste smjese, pa zatim red ploški jagoda, red chia pudinga, pa preko njega preljev od jagoda. Preostali puding u tankom sloju nanesite na vrh, po njemu posložite komade kokosa i indijskih oraščića, te jednu cijelu jagodu, pa stavite u hladnjak da se sve dobro stisne i ohladi. 

 

Najčitaniji članci