Ako vam je barem jednom kroz glavu prošla misao o vlastitom biznisu, tu smo da vam kažemo da to i nije tako nedostižno kako ste isprva mislili. Važno je samo držati se nekoliko koraka
Nema tko nije barem jednom u životu osjetio nemir u želucu kad se nedjelja primiče kraju ili pomislio zašto radni dan traje od 9 do 17 sati te kako bi bilo lijepo sjesti u vrt, otvoriti laptop i raditi sam za sebe. Međutim, je li samozapošljavanje za svakog? Iako takvom stilu života i rada teži veliki broj ljudi i statistike kažu da su u globalu sretniji, nije lako biti svoj šef jer to također znači i oslanjanje isključivo na svoje sposobnosti i mogućnosti, kao i rad vikendom.
Ako ste razmišljali o vlastitom biznisu, ali niste sigurni koji bi vam trebao biti prvi korak, donosimo vam šest savjeta koji će vas napokon lansirati na pravi put.
Odlučite što vam je važno
Prvo što trebate napraviti je donijeti čvrstu odluku. Rad od 9 do 17 ima svoje mane, poput ograničenog slobodnog vremena i lokacije, odnosno činjenice da skoro cijeli dan sjedite za stolom ili ste u najgorem slučaju na nogama. No, on također ima svoje prednosti. Jedna od njih, ako ne i najveća, je financijska sigurnost koju vam takav posao pruža. Ulaskom u vlastiti biznis nećete odmah postati bogati jer iza svakog biznisa stoji puno truda, rada i znoja. Ali, ono čega se svi u početku pribojavaju je što ako biznis propadne, a s njime odu i vaši uloženi novci? S druge strane, osjećaj slobode kad ste sami svoj šef teško je s bilo čime usporediti. Stoga, trebate odlučiti - jeste li spremni riskirati?
Odaberite vašu specijalnost
Ako ste i dalje ustrajni u ideji da pokrenete vlastiti posao, potrebno je odrediti koja je vaša specijalnost. Jako ste dobri u marketingu ili prodaji? Imate oko za modu? Imate zanimljiv stil pisanja? Nadareni ste za šminkanje? Radite super frizure? Vaša specijalnost je jedan od glavnih faktora koji određuju hoće li vaša poslovna ideja rezultirati uspjehom. Ako ste ikada čuli za izreku ''Ako nešto jako dobro radiš, nikada to nemoj raditi besplatno'', sada je vrijeme da nešto poduzmete po tom pitanju.
Prvu godinu štedite
Ulazak u svaki biznis zahtjeva određen financijski trošak. Htjeli vi to ili ne, svaki početak traži neko ulaganje. Zato je najbolje da godinu dana prvo štedite i razradite financijski plan kako kasnije ne bi bilo velikih iznenađenja. Novci će vam također biti potrebni kako bi uložili određeni iznos u svoju samopromociju jer klijenti nekako moraju saznati za vas. Profili na društvenim mrežama, plaćene objave i oglasi samo su neki od faktora koji morate uvrstiti u svoj financijski plan.
Ne rasipajte vrijeme
Ne dozvolite društvenim mrežama da vam oduzimaju vrijeme. Ako imate profil na Facebooku ili Instagramu, i sami znate da jednom kad skrolanje počne, teško je zaustaviti se. Zato trebate razmisliti koje vam svakodnevne navike nepotrebno oduzimaju vrijeme. Također, nemojte više zadataka obavljati u isto vrijeme jer, prema tvrdnjama Američke udruge psihologa, čak i kratki mentalni blokovi stvoreni multitaskingom mogu vas koštati 40% vašeg produktivnog vremena.
Držite se rokova
Iako ste sami svoj šef ipak trebate imati postavljene rokove kojih ćete se pridržavati. Niti jedan posao ne funkcionira ako nije dovoljno organiziran. Također, na vaš raspored će sigurno utjecati i potencijalni klijenti koji će određivati vaše rokove i čije zadatke, ako zaista želite da vaš posao procvjeta i da u vašoj struci budete na dobrom glasu, morate odrađivati na vrijeme.
Zaboravite na ''ne mogu''!
Iako zvuči pomalo banalno, dobra ideja, talent i kreativan um mogu vas donekle dogurati, no sve ostalo što ćete postići ovisi isključivo o vašem radu. Ako vam ispočetka posao ne polazi za rukom, nemojte odmah odustati. Ničiji put do zvijezda nije bio popločen tratinčicama pa tako neće ni vaš. Prva stvar koja će vas naživcirati do maksimuma je papirologija koju na početku morate obaviti, no jednom kada to riješite, dalje ste mirni. Uz to, nemojte čekati da posao nađe vas, potražite vi njega! Prijavljujte se na natječaje, javljajte se klijentima, idite na predavanja, posjećujte konferencije, radionice i sve ostale događaje koje se tiču vaše struke i gdje se inače kreće krug ljudi koje bi zanimalo ono čime se vi bavite.
Činjenica da ste došli do kraja ovog teksta dovoljno govori o tome koliko ste puta razmišljali o vlastitom biznisu. Što vas onda sprječava? Kada bolje razmislite, svi vaši šefovi su morali negdje početi pa zašto ne biste i vi?