Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
Powered by Tele2

Evo kako koristiti najpopularniji alat digitalnog marketinga

Danas je nezamislivo poslovanje bez web-stranice, a jednako je važno uspješno ju voditi. U nastavku pročitajte kako koristiti Google Analytics, najpopularniji alat digitalnog marketinga

Foto: Guliver/Shutterstock
0 komentara

Da bi proizvod došao do prave osobe i da bi ga ona kupila važno je upoznati tu osobu - saznati njezine želje, potrebe i navike. Nekoliko desetaka godina prije interneta, kad su trgovci obilazili svoje kupce zahvaljujući komunikaciji "licem u lice", proces prodaje i uvjeravanja tekao je puno jednostavnije. Danas na raspolaganju imate nepregledno tržište, ali šansu za prodaju smanjit ćete si ako ne znate tko su vaši potencijalni kupci i kako ih pronaći. Ako primjerice muškarcu srednjih godina u Honoluluu pokušate prodati domaći ogulinski kupus, velika je vjerojatnost da ga on neće kupiti.

Kako biste pristupili pravoj osobi i primijenili pravu prodajnu tehniku, svakom vlasniku web-stranice ili bloga u interesu je doznati kakvo je ponašanje njegovih posjetitelja. Neka od ključnih pitanja na koja možete dobiti odgovor jesu: koliko je posjećena vaša stranica, koliko se dugo posjetitelji zadržavaju na stranici, odakle dolaze, što točno čitaju ili ne čitaju... Na osnovi tih podataka možete procjeniti uspješnost svoje stranice, unaprijediti ju ili doznati koja je vaša ciljna publika. Daleko je najpopularniji alat za mjerenje takvih podataka Google Analytics, online servis u vlasništvu Googlea. Pristup je jednostavan, a u nastavku pročitajte koji su osnovni koraci prilikom postavljanja korisničkog računa na ovom servisu.

Foto: Pexels.com

Postavljanje profila

Prvi preduvjet pristupa jest jednostavni Gmail korisnički račun, a poslužiti mogu i korisnički računi Google Drivea ili YouTubea. Nakon što ste napravili svoj korisnički račun na servisu Google Analytics, vrijeme je da se pozabavite uslugama koje on nudi. "Property" (vlasništvo) je oznaka za vašu mrežnu stranicu ili blog, a možete ih dodati do 50 na jednom korisničkom računu. 

Vrijeme zadržavanja na stranici

Jedna je od korisnijih usluga servisa uvid u prosječno vrijeme zadržavanja korisnika na stranici. Ako imate objavljen dugačak tekst, a posjetitelji na njemu provedu svega nekoliko sekundi, jasno je da tekst uopće ne čitaju i da bi bilo dobro unijeti neke promjene kako biste čitatelje duže zadržali na stranici. Zato se pobrinite da je ova opcija upaljena kod Tracking Info / Data Retention.

Oglašavanje i marketing

Sljedeći je korak da upalite opciju remarketinga i izvješća oglašavanja. Ove opcije daju vam informacije kao što su raspon godina posjetitelja, spol i njihovi interesi. Ovu opciju možete pronaći u rubrici Tracking Info pod Data Collection.

Foto: Guliver/Shutterstock

Google Search konzola

Povezivanje na Google Search Console omogućit će vam uvid u podatke koje pretraživačka konzola skuplja unutar cijelog servisa Google Analytics, a te podatke zatim možete iskoristiti za postavljanje ciljeva. Jednostavnijim jezikom, konzola prati kako se vaša stranica prikazuje u rezultatima Googleovih pretraživanja, odnosno na koji način ljudi pomoću Googlea dolaze do vaše stranice. Konzola vam također javlja ako postoji neki problem s indeksiranjem stranice ili sigurnosna prijetnja. Kako biste konzolu povezali sa servisom, otiđite na Property menu kod kartice All Products. 

Praćenje pretraživanja

Ako ne stranici imate tražilicu, trebate uključiti opciju Site Search Tracking koja vam javlja što korisnici najčešće pretražuju na stranici. Na primjer, ako korisnici učestalo pretražuju uslugu ili proizvod koji vi nemate, to će vam biti dobar indikator da za time postoji potražnja. Na kartici Admin izaberite View Settings i spustite se dok ne pronađete opciju Site Search Settings, na kojoj zatim upalite uslugu (ON). 

Foto: Guliver/Shutterstock

Postavljanje osnovnih filtera

Kako biste osigurali to da su prikupljeni podaci što precizniji, morate postaviti filtere koji će spriječiti uključivanje nerelevantnih podataka. Primjerice, ako ne postavite filter, vaši posjeti vlastitoj stranici bit će uključeni u analizu. Najbolji način filtriranja vlastitih posjeta isključivanje je interne IP adrese. Međutim, uvid u cjelokupne podatke prije filtracije također je važan pa je dobro znati da i njemu uvijek možete pristupiti unatoč aktivnim filterima. Za dodavanje filtera otiđite na View menu i odaberite karticu Filters, a filtere imenujte deskriptivnim nazivom.

Postavljanje ciljeva

Zanimljivo je gledati podatke koje vam prikuplja Google Analytics, ali servis postaje iznimno koristan ako ste postavili ciljeve koje možete pratiti. Na primjer, ako na mrežnoj stranici prodajete neki proizvod, zanimat će vas ponašanje korisnika kada se nalaze u "košarici". Kako biste postavili cilj, otiđite na View menu, zatim Goals i odaberite karticu New Goal. Također možete odabrati postojeće ciljeve iz predložaka ili kreirati svoje.

Ne zaboravite dodati kod

Sada kada ste svoj Google Analytics račun postavili, preostaje vam jedan ključni korak, a to je dodavanje koda za praćenje. Pronaći ga možete na kartici Property, zatim odaberite Tracking Info / Tracking Code. Kod je potrebno zaljepiti na vašu mrežnu stranicu. U Wordpressu postoji posebno polje u koje ga možete zalijepiti, a ako koristite predložak koji ga nema, potrebno je instalirati plug-in Google Analytics-a. 

Foto: Pexels.com

Google Analytics jedan je od modernih servisa koji je neophodan za efikasno poslovanje. Iako postoji i premium opcija, besplatna je verzija i više nego dovoljna za uspješno praćenje analitike. Osim servisa Google Analytics, postoje još neke opcije koje će unaprijediti vaše poslovanje, a jedna je od njih Tele2 Biznis Ekipna tarifa s kojom će vaše poslovanje biti zabavnije i efikasnije. Prihvatite prednosti koje vam tehnologija nudi jer jedino tako možete pratiti trenutne poslovne trendove i konkurirati na tržištu.

Možda vas zanima i ovo:
Message