Obavijesti

Native sadržaj

Komentari 3
Foto: Domagoj Blažević
OBITELJSKA PRIČA IZ BRSEČINA

Nakon rata podignuli imanje iz pepela: 'Turizmom smo se počeli baviti prije 50 godina'

Sve je počelo 1970-ih godina kad je obitelj Bošković u svojoj kući ugostila prve turiste iz raznih europskih zemalja. Obiteljski posao prekinuo je Domovinski rat, u kojem su Brsečine, kao i imanje obitelji, bile uništene

Sadržaj donosi: A1 Hrvatska

Uz bogatu povijest, impresivnu arhitekturu i utvrde, Dubrovnik je poznat po okolnim mjestima. Samo 20-ak kilometara od Dubrovnika nalazi se pitoreskno mjesto Brsečine, koje krase kristalno čisto more i plaže, netaknuta priroda i bogata kulturna baština. Naime, nekad su Brsečine bile omiljeno odredište dubrovačkih plemića, što je vidljivo po mnogobrojnim vilama i palačama koje su izgrađene u ovom kraju. Danas su Brsečine idealno mjesto za miran odmor u prirodi, dovoljno daleko od dubrovačke buke i vreve, a opet tako blizu jedne od najpoznatijih svjetskih turističkih destinacija.

Premda u ovome malenome mjestu tijekom godine živi samo osamdesetak stanovnika, koji se tradicionalno bave turizmom i maslinarstvom, Brsečine rado iz godine u godinu posjećuje sve više turista. Generacije obitelji Bošković život su posvetile turizmu, i to još od 1970-ih godina, kad su, otkriva nam naša sugovornica Pia Ljubičić, njezini baka i djed počeli ugošćivati uglavnom europske turiste u svojoj obiteljskoj kući. 

Vratili su imanju stari sjaj

Naša sugovornica nastavila je obiteljsku tradiciju i danas je s obitelji vlasnica hotela Osmoliš u Brsečinama. Na početku razgovora prisjetila se kako je, u usporedbi s današnjim, turizam izgledao nekad. 

- Uz obiteljsku kuću nalazilo se imanje na kojem je moja obitelj hranila domaće životinje, uzgajali su voće i povrće, bavili se maslinarstvom i proizvodili domaći sir, a hrana koju su gostima nudili bila je 'izvorna', uzgajana i obrađivana vlastitim rukama. Naši djedovi i bake nisu govorili strane jezike, ali su imali sofisticiranu viziju turizma i zato su uspjeli uvijek imati punu kuću zadovoljnih gostiju iz cijele Europe. Mnogi od njih godinama su se vraćali zahvaljujući toplom i prijateljskom odnosu koji su izgradili s našom obitelji - opisuje nam Pia. 

Međutim, na neko vrijeme ovu lijepu i uspješnu obiteljsku priču zaustavio je Domovinski rat, tijekom kojeg je cijelo mjesto, pa tako i njihovo imanje, kaže nam Pia, bilo potpuno devastirano

- Nakon teških vremena trebalo je krenuti od nule i podignuti imanje iz pepela, a to nije bilo jednostavno. No uspjeli smo u tome. Domovi su obnovljeni, život je krenuo nekako dalje i tek godinama nakon toga javila se ideja da u kraju iz kojeg smo potekli i u kojem živimo nastavimo obiteljsku tradiciju bavljenja turizmom. Ideja je bila da ostvarimo ozbiljan projekt, iz kojeg je niknuo potpuno novi objekt, odnosno naš hotel Osmoliš. Dobio je ime po lokalnom toponimu, odnosno poluotočiću između Brsečina i Arboretuma Trsteno - otkriva nam Pia.

Upornost i ustrajnost su se isplatile

Hotel je smješten na uzvišenom dijelu naselja, okružen maslinama i mirisnim mediteranskim biljem. Krasi ga zadivljujući i jedinstven pogled na blistavo Jadransko more i otoke Elafite. 

- Cijeli proces od ideje do realizacije, naravno, bio je izazovan i dugotrajan, i poprilično smo izašli iz naše 'zone komfora', ali bili smo uporni i ustrajni te je rezultat uistinu predivno dizajniran hotel, bezvremenske arhitekture, koji u skladu sa svojom lokacijom tvori posebnu atmosferu - kaže nam Pia i dodaje:

- Cilj je bio napraviti lijep i održiv objekt koji će se uklopiti u lokalitet, a kad čujemo pohvale i pozitivne komentare naših gostiju i posjetitelja, čini nam se da je taj cilj i ostvaren, što nam pričinjava zadovoljstvo i daje 'vjetar u leđa' našim daljnjim naporima - iskreno ističe naša sugovornica. 

'Nedostaje radne snage u turizmu'

U hotelu Osmoliš boravili su ljudi iz cijelog svijeta, ali najčešći su gosti i dalje oni iz europskih zemalja.  

- Posebnost Osmoliša je što i mi kao članovi obitelji, odnosno vlasnici, ujedno radimo u hotelu i u stalnoj smo interakciji s gostima i sa zaposlenicima, što se u konačnici odražava i na razinu kvalitete usluge. Na kvalitetu usluge svakako utječe i pouzdan teleoperater poput A1 Hrvatska. Zadovoljni smo korisnici njihovih usluga jer nam značajno olakšavaju svakodnevnu poslovnu produktivnost, što rezultira zadovoljstvom naših gostiju - napomenula je Pia. 

Iako se njezina obitelj već više od 50 godina bavi turizmom, i dalje se susreću s mnogim izazovima i problemima unutar turističkog sektora. 

- Problem su nedostatak zaposlenika za sezonske poslove i zaposlenici bez adekvatnih kompetencija s malo iskustva. Osim toga, problem nam je nedostatna prometna povezanost, ali susrećemo se i s neizvjesnošću zbog negativnih gospodarskih kretanja unutar EU, a u skladu s tim očekujemo i dodatan rast troškova - ističe naša sugovornica.

Osim navedenih problema, izazovi u turističkom sektoru su, upozorava ona, negativna demografska kretanja u Hrvatskoj, trend migracije stanovništva te nedovoljno ulaganje u ljudske potencijale.

- Tu je i masovnost te sezonalnost turizma. Nema dovoljno angažmana u nastojanjima da se turistička sezona u Hrvatskoj produlji na cijelu godinu, a nedostaje i volje da se podigne kvaliteta ponude u domaćem turizmu. Svakako na kraju moram upozoriti i na neravnomjeran razvoj turizma na širem dubrovačkom području te na nepovoljno poslovno i investicijsko okruženje - zaključuje naša sugovornica. No unatoč spomenutim problemima Pia je i dalje optimistična te očekuje dobru turističku sezonu.  

Uz najkonkurentniju fiskalnu uslugu, A1 Hrvatska nudi povezivost na sigurnoj i povezanoj fiksnoj i mobilnoj mreži. Korisnici se oslanjaju na pouzdanu i sigurnu A1 fiksnu mrežu, koja je također najveća u Hrvatskoj. Njome je obuhvaćeno čak 650.000 kućanstava i poslovnih ureda. Mobilna usluga nudi: neograničene razgovore u svim tarifama, 5G i neograničeni internet, a Officebox: 5G ili 4G+ mobilni internet, 500 GB, to jest 600 po maksimalno dostupnoj brzini i A1 Net Protect (dostupan samo u paketu Officebox Ideal).

Sadržaj donosi: A1 Hrvatska

Komentari 3
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?
'RENTATE' LI SVOJ VID?

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?

Iako je to na našim prostorima možda nepojmljivo, u južnokorejskoj kulturi smatraju da, ako osobe starije od 20 godina nose naočale za vid, imaju 'loše roditelje' koji na vrijeme nisu ispravili dioptriju djetetu kad je to bilo potrebno

Pripreme za sezonu bazena u punom jeku: Koji su proizvodi obavezni u održavanju bazena
LJETO JURI PREMA NAMA

Pripreme za sezonu bazena u punom jeku: Koji su proizvodi obavezni u održavanju bazena

Iako nas temperature šokiraju, ne treba sumnjati u jačinu ljeta koje je pred nama. A ako smo ponosni vlasnici bazena ili se spremamo to postati, ovo su proizvodi koji su potrebni da kupanje ovog ljeta bude uživancija
Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac
VATRENI AS OTVORENO

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac

Nikad nisam stigao zahvaliti Mariju Budimiru za prvi gol u Dinamu, pet puta kaznili su me zbog kašnjenja, a u Dinamu je minuta kašnjenja 100 eura! Stotine Brazilaca prijetile su mi smrću nakon gola na SP-u...