Obavijesti

Native sadržaj

Komentari 0

Posao i stres često idu ruku pod ruku. Evo kako se s tim nositi

Posao i stres često idu ruku pod ruku. Evo kako se s tim nositi
2

Stres većini ljudi nije ništa nepoznato. Pa ipak, koliko god ga puta iskusili, i dalje je riječ o stanju koje uglavnom ljude uhvati nespremnima. Međutim, ako se potrudite razumjeti ga, moguće je da ćete se ubuduće bolje nositi s njim

VIDEO

Stres je fizička reakcija, odnosno svojevrsni mehanizam za preživljavanje jer, kad se pojavi prijetnja, stres može brzo izvući pojedinca iz nevolje. Ako je kratkotrajan, stres zapravo čini ljude budnijima i pomaže im da se bolje snađu u određenim situacijama.

Nekad se o stresu nije govorilo toliko (ako i uopće) kao danas te ga nisu smatrali nečim važnim, a kamoli štetnim, no današnji, moderan čovjek, "stresira" se zbog mnogo više stvari i na dulji period. "Jesam li zaboravio zaključati vrata?", "Hoću li uspjeti paralelno parkirati?", "Što ako ne obavim ovaj posao do pet?", "Kako da pitam šefa za godišnji odmor?"... Složit ćete se s tim da danas ima zaista mnogo potencijalnih okidača stresa. Nažalost, takav pretjerani ili dugotrajni stres može narušiti čovjekovo zdravlje te uzrokovati bolesti srca i probleme s mentalnim zdravljem, poput tjeskobe i depresije.

Kako se nositi sa stresom?

Kad je tijelo u stresu, mozak također ima poteškoće s jasnim razmišljanjem, učenjem i pamćenjem, što može negativno utjecati na produktivnost na radnome mjestu, prenosi BBC. A kad padne produktivnost i kad počnete sumnjati u sebe i svoje sposobnosti, stres se samo produbljuje. Ipak, postoje sitne navike koje vas možda mogu izvući iz tog stanja pretjerane zabrinutosti.

Kao jedna od sigurno najpoznatijih taktika nošenja sa stresom je duboko disanje, a pomoći mogu i redovita tjelovježba, zapisivanje briga i mogućih rješenja, razgovor s bliskom osobom, socijalizacija, smijanje, provođenje vremena u prirodi, opuštajuće aktivnosti (čišćenje, plesanje, rješavanje sudokua, kupka ili nešto slično), planiranje ili razmišljanje o svemu dobrome što će se dogoditi u budućnosti i tako dalje. 

Buka u uredu

Jedan od izvora stresa koje je potrebno posebno istaknuti je i buka na radnome mjestu, koja je prilično uobičajena u open space uredima. Neki buku mogu lako ignorirati, no kod većine buka i žamor dovode do smanjene koncentracije i produktivnosti, a posljedično to vodi do stresa zbog rokova koji nas pritišću i nemogućnosti da odradimo posao kako treba. Zbog toga je izrazito važno da postoji razumijevanje između kolega te da se buka pokuša minimalizirati:

  • koristite slušalice,
  • razgovore s kolegama dozirajte i za interakciju iskoristite pauze,
  • ako vodite dulji razgovor na mobitelu, pokušajte koristiti sobe za sastanke i izdvojene prostore,
  • budite asertivni.

I za kraj, s obzirom na to da stres u današnje vrijeme pogađa gotovo svakoga, ne zaboravite biti empatični i puni razumijevanja s kim god razgovarali - i u uredu i izvan njega.

startover passica

Partneri projekta su Energia naturalis, Hrvatska gospodarska komora, Erste banka, Fina i KONČAR.

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

'Autoritet se ne podrazumijeva samom pozicijom nego se stječe dokazivanjem i znanjem'
INTERVJU: IVONA KOVAČEVIĆ

'Autoritet se ne podrazumijeva samom pozicijom nego se stječe dokazivanjem i znanjem'

Devet godina postojanja nekog brenda nije mala stvar, pogotovo danas u vrijeme eksplozije stvaranja sadržaja. Za Stratover smo o uspješnosti brenda Yammat razgovarali s direktoricom Ivonom Kovačević

Što je wellbeing zaposlenika i zašto je važan u poslovanju?
KOLUMNA STARTOVER

Što je wellbeing zaposlenika i zašto je važan u poslovanju?

Zaposlenici svih generacija među svoja tri najvažnija kriterija kod odabira poslodavca navode da im je bitno da organizacija brine o wellbeingu zaposlenika. Za milenijalce i generaciju Z, taj kriterij je na prvom mjestu!
Trend koji je ponovno oživio uvođenjem hibridnog rada: Znate li što je 'vrući stol'?
PREDNOSTI I NEDOSTACI

Trend koji je ponovno oživio uvođenjem hibridnog rada: Znate li što je 'vrući stol'?

Imate li na svojem radnom stolu u tvrtki u kojoj radite osobne fotografije, šalicu s natpisom 'Najbolja majka' i kalendar s upisanim sastancima, ali i terminima kod liječnika? Ako imate, onda sigurno ne znate što je hot desking