Obavijesti

Native sadržaj

Komentari 35
Foto: PR
PREPREKE U INDUSTRIJI FITNESSA

Rast troškova i članarina: 'Naš narod ionako nije baš aktivan, što bi bilo da još i poskupimo?'

Prema posljednjim podacima Eurostata, Hrvati uz Portugalce spadaju u najmanje aktivne nacije EU. Hoće li se ta statistika popraviti, tek ćemo saznati, a dotad su nam vlasnici fitness centara objasnili u čemu je možda problem

Powered by A1 Hrvatska

Koliko se često bavite nekom fizičkom  aktivnošću ili rekreacijom? Prema podacima Eurobarometra, čini se da više od pola hrvatskog stanovništva (56%nikad ne trenira, a tek 5% vježba redovito. Zabrinjavajuće je i da 28% građana provodi jednu trećinu ili čak i više vremena u danu sjedeći, a najviše je onih koji nisu u pokretu između dva i pol i pet i pol sati na dan (39%). 

Na pitanje jesu li članovi nekoga kluba, centra i slično velika većina (79%) izjasnila se negativno, što može značiti ili da su aktivni samoinicijativno ili da uopće ne vježbaju. Tek 12% ispitanika učlanjeno je u neki sportski klub, odnosno 11% u zdravstveni ili fitness centar. Nadalje, kao dva glavna razloga koji ih sprečavaju da budu aktivniji navode manjak vremena (44%) i motivacije ili interesa (28%). Ali zanimljivo je da je treći razlog po broju glasova skupoća (12%), što nikako nije zanemariva statistika. Naši sugovornici i vlasnici fitness centara Marino Bašić i Nebojša Bešir slažu se da bi jedan od uzroka manjka aktivnosti kod Hrvata mogla biti upravo cijena članarina. Saznali smo zašto je cijena takva kakva jest i koji još problemi muče industriju fitnessa. 

Sedentary,Lifestyle,,Depression,,Lack,Of,Physical,Activity,,Sedentariness.,Overweight,Man

Problem visokih troškova

Prema nešto novijim saznanjima, u siječnju ove godine na Panelu Aktivne Hrvatske "Hrvatska 10 godina nakon, danas i Hrvatska u budućnosti" iznesen je podatak da se gotovo dvije trećine Hrvata ne bavi niti jednim oblikom rekreacije, a redovito ih je aktivno manje od 10%. Iz tog razloga Nebojša Bešir, vlasnik fitness centra 2LIFE u Zagrebu, smatra da industrija fitnessa u Hrvatskoj itekako ima velik, ali teško ostvariv potencijal za razvoj.

- Problem je što nema mnogo velikih adekvatnih poslovnih prostora za fitness centre te su cijene najmova i režija vrlo visoke. Uz takve uvjete članarina bi trebala biti 500 kuna mjesečno, što bi, prema našim standardima, bilo preskupo za krajnjega korisnika. I zato ova industrija trenutno stagnira u Hrvatskoj - objasnio nam je sugovornik koji u vlasništvu ima centar od 550 m² te od 860 m², u koja zajedno prima oko 1000 članova.

Prema Beširovim riječima, u posljednje vrijeme industrija fitnessa, uz ostala područja rada, suočava se i s poteškoćama kao što su inflacija te poskupljenje, njima ionako već skupih, energenata i najmova. Kad zbog općeg porasta cijena dođe vrijeme za štednju, ljudi će se vjerojatno najprije odreći članarine u fitness centru ili teretani, predviđa Nebojša. Zato bi dizanje cijene članarine bilo trenutno kontraproduktivno. 

- Također, mnogi ljudi su kampanjci i vježbaju u prosjeku sedam mjeseci godišnje te nam promet od 1. 6. do 1. 9. pada za 50%. U zapadnim zemljama članarine se ugovaraju na godišnjoj razini. To je model koji bi mi u Hrvatskoj trebali kopirati jer su tad članarine povoljnije, ali barem vežeš korisnika godinu dana kako bi mogao normalno planirati svoje poslovanje - ističe Bešir. 

Potrebno je osvijestiti ljude

Naš drugi sugovornik, Marino Bašić, istaknuo je još jedan inozemni primjer na koji bi se Hrvatska trebala ugledati. Riječ je o Nizozemcima, koji su prema istraživanju Ipsos Global Advisor 2021. godine bili najaktivnija nacija u svijetu. Podaci govore da gotovo cijelo nizozemsko stanovništvo redovito vježba, a tek se mali udio od 4% ne bavi nikakvim oblikom rekreacije. Nažalost, kod nas je gotovo obrnuta situacija. 

- Stanovništvo Nizozemske u prosjeku je aktivno gotovo 13 sati tjedno, a rekreacije koje najviše primjenjuju su fitness, trčanje i biciklizam. Mislim da jedan od glavnih razloga zbog kojih naša nacija nije aktivna poput,  primjerice, Nizozemaca leži u slaboj osviještenosti. Trebalo bi značajno poraditi na povećanju svjesnosti kod naših državljana jer samo se uz vlastitu motivaciju moguće pokrenuti - govori nam naš sugovornik.

Trenutno je u Hrvatskoj, prema "Pregledu stanja zdravlja i zdravstvene zaštite 2021", smrtnost od raka među najvišima u Europskoj uniji, a dijabetes je četvrti najčešći uzročnik smrti kod nas. Uz to, više od trećine odraslih Hrvata kaže da boluje od barem jedne kronične bolesti i samo je tri od pet osoba (60%) 2019. godine navelo da su dobrog zdravlja, što je niže od prosjeka EU (69%). Zato smo pitali Bašića sljedeće: Kad bi Hrvati bili osvješteniji o tome da fizička aktivnost smanjuje rizik od srčanog udara, prekomjerne tjelesne težine, kolesterola u krvi, dijabetesa tipa 2, nekih karcinoma, povišenoga krvnog tlaka i razvoja osteoporoze, bi li bili možda aktivniji?

- Da. I upravo zato mi uvijek prvo pokušavamo privući klijente ističući prednosti vježbanja - što zdravstvene, što emocionalne. To nije uvijek lako jer živimo u okruženju koje baš i ne potiče vježbanje. Manjak svjesnosti u našoj je državi, rekao bih, jedan od većih problem koji koče još bolji i kvalitetniji razvoj fitness industrije - kaže Marino, vlasnik centra Basic Gym One u Zagrebu.

Važno je pozitivno iskustvo

Jedan od ključnih aktera koji bi trebali osvještavati ljude su treneri fitnessa. Ipak, i tu postoji jedan problem. Mnogi treneri ne gledaju širu sliku i ne djeluju maksimalno afirmativno u svojoj sredini, jer nije bitno gdje će osoba vježbati, bitno je da se ljudi aktiviraju.

- Bavim se i dodatnim edukacijama trenera i glavni mi je cilj da svi ljudi koji rade u Basic Gym Oneu budu i ostanu kvalitetni. Općenito, mnogi treneri gledaju na druge trenere kao na konkurenciju, ali smatram kako je važnije da klijent zavoli fitness i ostane u njemu nego da netko kratkoročno zaradi. Jednom kad se to dogodi, ta će osoba se možda preseliti i promijeniti trenera ili će svojim bližnjima svjedočiti koliko je fitness dobar, pa će se i drugi možda uključiti. U suprotnome, ako ne doživi dobro iskustvo s trenerom fitnessa, ubrzo će odustati. U svakom slučaju, bilo bi dugoročno korisno kad bi se svi treneri više usredotočili na pružanje kvalitetne usluge - poručuje Marino Bašić. 

Female,Client,Doing,Abdominal,Crunches,With,Ball,While,Her,Personal

Korona i ostale krize u svijetu fitnessa

Na pitanje o tome kako je korona kriza utjecala na poslovanje Bašić kaže da je prije krize njegovo poslovanje išlo uzlaznom putanjom i odjednom se dogodila stagnacija. Također, sav onaj rad koji su Bašić i njegovi suradnici uložili u motiviranje svojih polaznika kao da je pao u vodu. Zato je ova pandemija, smatra Marino, više utjecala na pad osviještenosti kod ljudi nego na pad poslovanja fitness centara. Trenutno je važnije nego ikad pružiti kvalitetnu uslugu i probuditi kod građana ljubav prema rekreaciji

- U vrijeme lockdowna bilo je najteže, pretrpjeli smo velike gubitke, ali sva sreća pa smo se uspjeli izvući. Najmodavci su tad imali razumijevanja pa smo plaćali samo 50% najma i dobili smo pomoć od države u vidu minimalnih plaća. Na životu nas je uspjelo održati vježbanje preko aplikacije Zoom. Pratimo sad i ovu krizu u Ukrajini jer svaka svjetska kriza negativno utječe, ne samo na fitness industriju nego i na ostatak poslovnog svijeta - opisao nam je Bešir svoje pandemijsko iskustvo, za koje se nada da više nikad neće morati doživjeti. 

Želimo vas podržati u rastu i razvoju vašeg poslovanja i zato kompletna poslovna rješenja za vaš ne-tako-mali biznis potražite na pravome mjestu. A1 - tehnologija po mjeri vašeg posla!

Powered by A1 Hrvatska

Komentari 35
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

VIDEO

Za svaku krišku čipsa oni znaju od kojeg je krumpira i od kojeg je proizvođača došla
NAJVEĆI PROIZVOĐAČ ČIPSA

Za svaku krišku čipsa oni znaju od kojeg je krumpira i od kojeg je proizvođača došla

Znate li da se u općini Hercegovac nalazi naša najveća tvornica čipsa? A ono po čemu se posebno ističe jest i suradnja s lokalnim proizvođačima – simbioza kojoj teže proizvođači u ovom je poslovanju postignuta

Znate li koja je najčešća boja automobila na svijetu?
BOJA ODREĐUJE CIJENU

Znate li koja je najčešća boja automobila na svijetu?

Dok popularne boje, poput bijele, crne i srebrne, često imaju veću vrijednost pri preprodaji, jedinstvene ili rijetke boje mogu privući kupce koji su voljni platiti više
Omraženi: Evo koji horoskopski znakovi većini ljudi idu na živce
NAŽALOST, TAKO JE

Omraženi: Evo koji horoskopski znakovi većini ljudi idu na živce

Kada ste u blizini određenih ljudi njihova okolina i energija vam jednostavno ne odgovaraju. Imate osjećaj kao da vam svojom dosadom iz vas isišu svu energiju i život...