Obavijesti

News

Komentari 146

Plakati za plakati: Biračima se šalju dosadne, sve iste poruke

Plakati za plakati: Biračima se šalju dosadne, sve iste poruke
6

Komunikacijski stručnjaci ocijenili su plakate stranaka koji su počeli nicati. Zaključak je jasan: Plakati nisu kreativni, isti su kao i na prijašnjim izborima

VIDEO

Pita li se komunikacijske stručnjake što misle o plakatima koje su stranke počele lijepiti po ulicama, zaključak je jasan: plakati nisu kreativni, isti su kao i na prijašnjim izborima.

Dvije najveće stranke građanima se obraćaju uobičajenim izbornim floskulama koje su maksimalno pojednostavljene kako ne bi izgubile ni glasače koji ne prate politiku, a ozbiljnijeg izazivača, barem komunikacijski, nema na vidiku, smatra Vanja Blumenšajn iz agencije za komunikaciju i brending Señor. Pita se i zašto se stranke ne brinu o tome gube li zato birače. 

SDP se, kaže, odlučio tražiti podršku za nastavak istog smjera ili zastrašiti birače povratkom u stara HDZ-ova vremena. Iako im je poruka vizualno modernija i jednostavnija koja ima za cilj mobilizaciju vlastitog, a ne pridobivanja glasova protivničkog glasačkog tijela. 

Kod HDZ-a, navodi, nema pomaka.

- Ako trebam naći nešto pozitivno, čestitao bi im na konzistentnosti. I dalje su u prvom planu domoljublje, grb, zastava, a sve je upotpunjeno uobičajenim predizbornim floskulama o rastu, razvoju i zapošljavanju. Neupečatljivo i teško da će pridobiti nove birače ili prenijeti ikakvu konstruktivnu poruku sa stvarnim sadržajem - navodi Blumenšajn.

Od HDZ-a, kao izazivača očekivao je jasnu poruku na plakatima, rukavicu u lice vladajućih, koja će preoteti glasove glavnim rivalima SDP-u.

- Plakat ne nudi ništa od navedenoga. Nasmijana lica, čušpajz logotipa i poruka te nejasno obećanje o uspješnosti komunicira jednaku nemuštost i neorganiziranost i u programu koji su za nas pripremili - zaključio je Blumenšajn.

I komunikacijskog stručnjaka Krešimira Macana plakati pomalo razočaravaju.

- Ovogodišnji plakati pomalo razočaravaju po svim elementima. U dizajnu tu nema novosti, a niti po samom konceptu. Plakat SDP-ove koalicije Hrvatska raste jedini poziva na akciju - biraj lijevo ili desno i poruka je jasno iskomunicirana - tu dilema nama. Reklo bi se po standardiziranom američkom predlošku, no koji radi. HDZ-ova Domoljubna koalicija koristi vanjske plakate na klasičan način više da kaže tu smo, nego da prenesu poruku. Pročitajte sami - gospodarski rast, održivi razvoj i zapošljavanje - naravno 5+, no kako? I naravno sve je u domoljubnim bojama. Obje koalicije zasad ne idu s čelnim ljudima na plakatima, no to će se prema završnici zasigurno promijeniti - napominje Macan. 

Kod Uspješne Hrvatske prvo što je primijetio je razlika u fotografijama koje se koriste, vjerojatno su neke i od ranije. 

- Poruka bi valjda trebala biti ovo troje ljudi predstavlja uspješnu Hrvatsku - na čitateljima je da prosude koliko su ti uspješno prenijeli. Druge poruke nema. Kod svih vanjskih plakata je bitno da se vide pročitati iz automobila, da ne budu natrpani s ljudima i porukama. U ovoj kampanji zasad imamo svega pomalo. Nekad treba pustiti dizajnerima da naprave svoj posao po pravilima struke - napominje Macan.

Plakate je analizirala Smiljana Leinert Novosel, profesorica komunikologije na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu.

- HDZ-ov plakat šalje jasnu poruku, nudi korektnu informaciju, ali bez ljudi, čime se dovoljno ne potiču emocije prema toj izbornoj opciji. SDP-ova poruka je moderno oblikovana, pogađa cilj, a poruke nisu negativne niti uvredljive. Uspješna Hrvatska odabrala je kombinaciju klasičnoga i modernijeg oglasa, a ljudi su poruke. Srdačnost djeluje na emocije, ali neprirodne poze djeluju odbojno - rekla je.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 146
VIDEO

Ubojstvo na Črnomercu! Sin ubio majku, policija ga privela
24SATA NA MJESTU DOGAĐAJA

Ubojstvo na Črnomercu! Sin ubio majku, policija ga privela

Osumnjičeni muškarac je priveden. U tijeku je očevid i kriminalističko istraživanje, objavila je policija.

Muškarac ubio majku, drugi oca, treći izbo poznanika, pustio da danima umire u mukama...
UBOJSTVO ZA UBOJSTVOM NA ČRNOMERCU

Muškarac ubio majku, drugi oca, treći izbo poznanika, pustio da danima umire u mukama...

U samo tri mjeseca, dogodilo se više stravičnih incidenata na zagrebačkom Črnomercu. U najnovijem od njih, u subotu ujutro, sin je izbo majku (68)
Pomlatili se nasred ceste zbog sukoba u prometu: 'Uđi u auto, polomit ću ga, majke mi mile!'
SNIMKA IZ SPLITA

Pomlatili se nasred ceste zbog sukoba u prometu: 'Uđi u auto, polomit ću ga, majke mi mile!'

SPLIT- U Splitu je zbog nesuglasica u prometu u petak ujutro došlo do vrijađanja i psovanja, a potom i naguravanja i sukoba. Prema snimci portala Dalmacija Danas, u tučnjavi je sudjelovalo pet ljudi. - Uđi u auto, polomit ću ga, majke mi mile! - govori muškarac na snimci. - Pusti ga, vidiš da je kreten - čuje se žena. Policijski službenici su četvero ljudi doveli u postaju, protiv svih idu prijave...