IMAJU DVA TJEDNA: Vođe referendumske inicijative žele prikupiti dvostruko više potpisa od potrebnih 452.705 potpisa birača. Skupljat će ih i među dijasporom
'Cilj nam je 958.319 potpisa, više no što je Kukuriku dobila'
Cilj nam je prikupiti jedan potpis više nego što je Kukuriku koalicija dobila glasova birača na parlamentarnim izborima, rekao nam je Mijat Stanić, jedan od organizatora referenduma protiv monetizacije autoceste koju planira Vlada.
Referendumska inicijativa pod nazivom “Ne damo naše autoceste” postavila si je zadatak u dva tjedna prikupiti 958.319 potpisa građana koji se protive davanju državnih cesta u koncesiju. Riječ je o dvostruko većem broju potpisa nego što je potrebno, a Stanić i njegovi kolege uvjereni su u uspjeh. Organizatori su od Ministarstva uprave dobili podatak da za raspisivanje referenduma trebaju prikupiti 452.705 potpisa, a to je deset posto od ukupnog broja birača u Hrvatskoj i dijaspori. Stanić je najavio da će u ponedjeljak od ministarstva tražiti podatke o broju birača u dijaspori i da im odgovore na koji način mogu prikupljati potpise potpore od naših iseljenika.
Bude li sve po planu, od srijede bi se akcija prikupljanja potpisa mogla preseliti i izvan granica Lijepe Naše.
U zemlji birači koji žele dati svoj potpis ovoj inicijativi mogu to učiniti na više od 600 mjesta. Prvog dana na frekventnim mjestima na štandovima ljudi su stajali u redovima kako bi nam dali potporu, zadovoljno je izvijestio Stanić.
- U Zagrebu imamo 54 štanda, no problem je Split gdje nam je gradonačelnik Ivo Baldasar odobrio samo četiri potpisna mjesta. Poručujem mu da ovakvim opstrukcijama ne može spriječiti volju građana - jasan je čelnik cestarskog sindikata.
Zbog načina na koji se postavio splitski gradonačelnik vođe referendumske inicijative primorani su u Splitu potpisna mjesta postaviti na privatne posjede i ispred crkvi.
Cilj im je u tom gradu prikupiti u postotku najveći broj potpisa. Protivnici koncesioniranja autocesta tvrde da bi taj model doveo do povećanja cijena i pada kvalitete usluga. Iz Vlade to odbacuju te napominju da ćemo i dalje biti vlasnici autocesta koje ostavljamo i budućim generacijama.