Obavijesti

News

Komentari 0

'Digitalno oglašavanje u 2024. poraslo na 340 milijuna eura'

'Digitalno oglašavanje u 2024. poraslo na 340 milijuna eura'

Prema tim podacima, najveći dio, 48,2 posto ili 165,5 milijuna eura od ukupnih ulaganja u digitalno oglašavanje, odnosilo se lani na agencijsko tržište digitalnog oglašavanja

U digitalno oglašavanje u Hrvatskoj je u 2024. godini uloženo 340 milijuna eura neto, što je rast od 21,7 posto u odnosu na 2023., podaci su iz novog istraživanja AdEx o čemu su u utorak izvijestili iz Hrvatske udruge digitalnih izdavača (HUDI).

AdEx istraživanje pruža pregled tržišta prema formatima, platformama i kategorijama oglašivača, pri čemu iz HUDI-ja ističu da je najrelevantnije domaće istraživanje jer podatke prikuplja u suradnji s istraživačkim agencijama, a od 2023. i od UNIP-a (Udruge nakladnika informativnih publikacija) i HUP-Udruge novinskih izdavača.

Prema tim podacima, najveći dio, 48,2 posto ili 165,5 milijuna eura od ukupnih ulaganja u digitalno oglašavanje, odnosilo se lani na agencijsko tržište digitalnog oglašavanja.

Svjetska imena iz digitalnog marketinga stižu u Zagreb na SEO Summit, koji starta 4. lipnja
Svjetska imena iz digitalnog marketinga stižu u Zagreb na SEO Summit, koji starta 4. lipnja

Među formatima oglašavanja, tzv. display oglasi su i dalje 'vodeći' s 47,4 milijuna eura ulaganja, a slijede 'native' formati i specijalni projekti s 29 milijuna eura te video oglašavanje koje, kažu iz HUDI-ja, ima uzlazni trend s 9,9 milijuna eura.

Kod oglašivačkih kanala, tzv. 'paid search' dominira tržištem s 46 posto ukupnih ulaganja u digitalno oglašavanje ili sa 156 milijuna eura, dok društvene mreže imaju udjel od 23,4 posto, sa 79,4 milijuna eura.

U segmentu digitalnog oglašavanja u oglasnicima ostvareno je 17,3 milijuna eura, podaci su iz AdEx istraživanja.

Prava strategija za pravi rast: Sparkle Marketing vodi vaš brend prema vrhu
Prava strategija za pravi rast: Sparkle Marketing vodi vaš brend prema vrhu

Komentirajući da je ukupni rast digitalnog oglašavanja u 2024. bio snažan, iz HUDI-ja dodaju da to potvrđuje nastavak pozitivnog trenda na tržištu online oglašavanja.

"Dio rasta dolazi od globalnih tehnoloških (BigTech) platformi, uključujući Google, Metu i druge, koje su ostvarile ukupni prihod od 249,5 milijuna eura, čime su dodatno potvrdile snažnu prisutnost na tržištu digitalnog oglašavanja", iznose iz HUDI-ja, držeći zanimljivim da ti prihodi u velikoj mjeri ostaju izvan Hrvatske, iako se oglašavanje odvija unutar granica zemlje.

To, po njima, otvara pitanje pravednosti i dugoročne održivosti postojećeg modela u digitalnoj ekonomiji.

Iznose i prognoze za 2025., po kojima bi tržište digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj moglo porasti za 9,8 posto u odnosu na 2024., napominjući da se ta industrija dinamično i ubrzano razvija, potaknuta rastućim povjerenjem oglašivača u digitalne kanale, stalnim inovacijama u formatima i tehnologijama te sve većom ulogom podataka u planiranju kampanja.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
Andrea prijavila nasilje, policija stavila krivi datum. Prijavu su odbacili. Nakon toga je ubijena
DVOSTRUKO UBOJSTVO

Andrea prijavila nasilje, policija stavila krivi datum. Prijavu su odbacili. Nakon toga je ubijena

Andreja K. je 2024. prijavila da ju je bivši muž fizički ozlijedio dok su bili u braku. Zbog krivog datuma je sud mogao samo odbaciti prekršajnu prijavu protiv bivšeg supruga, koji sjedi u zatvoru zbog njenog ubojstva
VIDEO Evo tko je tip koji je gazio ruže za ubijene žene na Trgu! Snimili su ga među moliteljima
SKANDAL NA TRGU

VIDEO Evo tko je tip koji je gazio ruže za ubijene žene na Trgu! Snimili su ga među moliteljima

Ruže je tamo postavila umjetnica Arijana Lekić-Fridrih, a njih 38 simbolizira 38 ubijenih žena u zadnje tri godine. Na snimci se vidi kako muškarac namjerno gazi po ružama
Klečavac i gazitelj ruža oglasio se o sramotnom činu na Trgu: Pogledajte što je sve nadrobio
POKUŠAVA OPRAVDATI KUKAVIČKI ČIN

Klečavac i gazitelj ruža oglasio se o sramotnom činu na Trgu: Pogledajte što je sve nadrobio

Nakon vala osuđujućih reakcija, Kumerle se oglasio videom u kojem pokušava opravdati svoj postupak. Nazvao ga je "spontanim performansom"