Na tribini Zavoda Dr. Andrija Štampar liječnici i stručnjaci iz obrazovnog sustava raspravljali su o svim prednostima i nedostacima digitalizacije hrvatskog školstva
E-škola učenike motivira, ali narušava njihovo zdravlje
Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.
Na tribini Zavoda Dr. Andrija Štampar liječnici i stručnjaci iz obrazovnog sustava raspravljali su o svim prednostima i nedostacima digitalizacije hrvatskog školstva.
- Moramo dugoročno promišljati o položaju obrazovanja i znanosti u društvu. Projektom e-škole hrvatsko obrazovanje se približava ostvarenju tih ciljeva - rekao je Staša Skenžić iz Ministarstva obrazovanja. Naglasio je kako se ovim projektom jača konkurentnost mladih te se stvaraju dodatne mogućnosti za samoostvarenje učenika i suradnju s drugima. Projektom koji je u prvoj fazi obuhvatio više od stotinjak škola digitalizirat će se nastavni sadržaj, nabaviti najmodernija oprema za škole, educirati nastavnici. No postavlja se i pitanje koliko bi stalna izloženost tehnologiji i u školama i doma mogla utjecati na zdravlje djece.
- Bežični internet danas predstavlja standard te da ga se može naći na različitim lokacijama, ne vidim razlog zašto bi škole trebale biti pod povećalom ako se koristi u njima - rekao je Ivica Prlić s Instituta za medicinska istraživanja. Pedijatrica Tatjana Petričević Vidović govorila je o istraživanjima o utjecaju informatičkih tehnologija na procese učenja i poučavanja.
- Zabilježeni su pozitivni utjecaj na postignuća, motivaciju, nezavisnost i odgovornost u rješavanju zadaća, veću upornost, suradljivost te bolje konceptualno razumijevanje - rekla je. Što se tiče istraživanja o mogućim zdravstvenim rizicima, rekla je kako su uglavnom usmjerena na tjelesne teškoće i moguće probleme uporabe tehnologije.
- To podrazumijeva opterećivanje vida, oštećenje lokomotornog sustava, posljedice nekretanja, teškoće u socijalnim interakcijama, smetnje pažnje i koncentracije te ovisnost o računalu i internetu - nabraja. Petričević Vidović je istaknula da su današnji mladi multi-task korisnici, a korištenje više tehnologija i IT alata istodobno može imati kumulativno djelovanje na zdravlje. Ističe važnost pridržavanja preventivnih mjera i donošenja smjernica za sigurno korištenje tehnologija u školama. Posebno napominje ulogu roditelja koji moraju biti uzor svojoj djeci.
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.
Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.