News

Komentari 17

Ekološka nastava: 'Rad u vrtu pomaže hiperaktivnim đacima'

Ekološka nastava: 'Rad u vrtu pomaže hiperaktivnim đacima'

Imam učenika koji ima ADHD i ne mogu opisati koliko njemu znači vrt koji smo napravili. Ako osjeti potrebu da se malo smiri, otiđe u vrt, kaže učiteljica iz Zagreba

Imam učenika koji ima ADHD i ne mogu opisati koliko njemu znači vrt koji smo napravili. Ako osjeti potrebu da se malo smiri, otiđe u vrt.

Ispričala je to učiteljica razredne nastave Osnovne škole “Josip Juraj Strossmayer” iz Zagreba na nedavnom okruglom stolu o uvođenju školskih vrtova u sve zagrebačke osnovne škole. ADHD je poremećaj hiperaktivnosti i deficita pažnje. Inicijativu je pokrenula udruga OAZA.

- Mi svaku situaciju pretvaramo u priliku - rekao je Mile Drača iz udruge OAZA. Objašnjava da su prvi vrt otvorili još prije pet godina u Osnovnoj školi “Davorina Trstenjaka”. Taj vrt u školskom dvorištu i danas zajedno obrađuju učenici i nastavnici.

- Konačni cilj projekta je osnivanje vrtova u osnovnim školama na području Zagreba. Zasad s nama surađuje pet škola, ali nadamo se kako će se više njih pridružiti. Cilj je da djeca postanu inspirirana ekološki, socijalno i ekonomski - rekao je Mile Drača na okruglom stolu koji se održao u OŠ Zapruđe te na kojem su sudjelovali ravnatelji i profesorice iz raznih škola diljem Zagreba.

Nastavnici iz OŠ “Davor Trstenjak”, u kojoj je otvoren prvi vrt, ističu kako djeca uživaju u vrtlarenju jer se povezuju, razgovaraju i međusobno si pomažu.

Jedan od ciljeva je i povezati profesore s djecom pa tako u vrtovima sudjeluju i profesori likovnog koji vode nastavu u vrtu ili profesori tehničkog koji imaju mogućnost djecu učiti kako sami napraviti potrebne alate, istaknuli su zagrebački ravnatelji na skupu.

- Vrt ne utječe pozitivno samo na djecu i profesore, nego na čitavu zajednicu. Osnovna škola ‘Dobriše Cesarića’ uključila je i cijelo susjedstvo u projekt. Sad se cijeli Borongaj druži, počeli smo disati zajedno s kvartom. Susjedi znaju doći preko vikenda ili tjedna pa si uberu ono što djeca zasade i onda im pomognu u sadnji novoga. Ima mnogo izazova kad se kreće u ovakav projekt. Profesori i organizatori poručuju školama: ne odustajte, ako treba mi smo ovdje i zajedno možemo djelić škole pretvoriti u oazu mira za djecu – izjavila je Gordana Fileš, ravnateljica borongajske osnovne škole.     

Najčitaniji članci