Hrvatska je u završnoj fazi uvođenja eura. Slovenski poduzetnik Simon Ferjuc govori zašto je poslovanje svoje tvrtke Tetida prenio u Hrvatsku i odgovara na pitanje jesu li poduzetnici spremni za ulazak u eurozonu
Euro vam stiže, a i dalje se premalo hrvatskih poduzetnika prijavljuje na EU natječaje...
Uvođenjem eura Hrvatska će imati jednake mogućnosti u poslovanju na tržištu. Mnogo hrvatskih poduzetnika i dalje se ne informira i ne prijavljuje na europske natječaje nego ostaju samo na onim hrvatskim. Vjerujem da ćemo nakon uvođenja eura početi razmišljati i o tome što Europa može pružiti nama te ćemo napokon koristiti sredstva dobivena kroz europske centralizirane natječaje. Kad budemo pratili sve investicijske i razvojne projekte u eurima, bit će lakše pripremati i troškovnike. Trenutno je potrebno raditi dodatni troškovnik u kunama, čime se ne stvara realna slika troškova i ona potencijalno može ugroziti projekt. Euro će olakšati poslovanje jer više neće biti konverzija, koje oduzimaju mnogo vremena i novca - kaže slovenski poduzetnik Simon Ferjuc, direktor tvrtke Tetida te konzultant za bespovratna sredstva i investicije. S Ferjucom smo razgovarali uoči velike poslovne konferencije koja će 27. listopada biti u Hrvatskoj obrtničkoj komori u organizaciji 24sata i Kvaka24 te uz suorganizatora HOK, pod nazivom "Što uvođenje eura znači za male i srednje poduzetnike".
- Poslovanje je u svim državama članica EU vrlo slično. Razlika je, naravno, u primjenjivanju digitalizacije u procese registracije tvrtke i komunikacija s tijelima koja izdaju razne dozvole. Prije deset godina mogli ste u Sloveniji otvoriti ili zatvoriti tvrtku pomoću sustava koji poznajemo u Hrvatskoj kao e-Građani. U deset minuta u Hrvatskoj to još, nažalost, nije moguće i u tom segmentu vidim najveći potencijal razvoja i investicija u Hrvatskoj. Svijet globalno funkcionira u digitalnom obliku i u tom smislu Slovenija je dobro i bolje od Hrvatske iskoristila te i dalje koristi taj potencijal - istaknuo je Ferjuc i dodao kako Hrvatska ima velike prednosti kojih hrvatski poduzetnici nisu svjesni.
- Start up ili j.d.o.o. možete u Hrvatskoj pokrenuti s investicijom od 100 eura, odnosno osnivačkim kapitalom od 10 kuna. Tu su i kreditni potencijali kroz HAMAG za start upove, ali mislim da je to pogrešan način jer se potiče većinom proizvodnja a ne tehnološke inovacije, koje su najveći potencijal za globalni rast tvrtke - kaže Ferjuc, koji je poslovanje iz Slovenije prenio u Hrvatsku pa svoje iskustvo u provođenju projekata primjenjuje u našem okružju. Ističe kako Hrvati rijetko vide sve potencijale svoje zemlje, ali ih uočavaju gosti i strani investitori, poput njega. Poslovanje svoje kompanije prenio je iz Slovenije u Hrvatsku upravo zato što je, kako kaže, shvatio da Hrvatska ima mnogo veći poslovni potencijal, posebno na području inovacija i privlačenja novca iz EU.
Što će prelazak na novu valutu značiti za hrvatske gospodarstvenike, kako će se konverzija odraziti na male i srednje poduzetnike, kako bi uvođenje eura moglo utjecati na bespovratna sredstva iz Europske unije te hoće li prelaskom na euro hrvatski poduzetnici biti konkurentniji na tržištu samo su neka od pitanja na koja će na konferenciji 27. listopada odgovarati glavni kreatori monetarne politike, guverner Hrvatske narodne banke Boris Vujčić te potpredsjednik Vlade i ministar financija Zdravko Marić, kao i mnogi ekonomisti i financijski stručnjaci - Mario Holzner, izvršni direktor Bečkog instituta za međunarodne ekonomske studije, Zvonimir Savić, savjetnik predsjednika Vlade za financije, Dubravko Ranilović, predsjednika Udruženja poslovanja nekretninama HGK, Dragutin Ranogajec, predsjednik HOK-a, Zdenko Adrović, direktor Hrvatske udruge banaka, profesori Slavica Singer, Vedrana Pribičević i Boris Podobnik te niz drugih ekonomskih stručnjaka, poduzetnika i obrtnika.
Broj posjetitelja na konferenciji je ograničen, pa na vrijeme osigurajte svoje mjesto i prijavite se. Saznajte prvi što nas sve očekuje nakon uvođenja eura. Svi detalji dostupni su na kvaka24konferencija.24sata.hr te na društvenim mrežama.
Organizatori projekta su Kvaka24, 24sata i Hrvatska obrtnička komora. Partneri projekta su Mastercard Uplift, Pevex, Hrvatska udruga banaka i Aircash.